Me like coffee skrev 2012-03-27 13:16:32 följande:
Ja, ibland vet jag faktiskt inte. Fram till att lillebror kom så har det varit helt ok tycker jag. Deras bemötande har väl aldrig varit så som vi verkligen skulle önska men det har heller inte varit katastrof

. Fast nu när lillebror kom så tycker jag att det har blivit mycket tydligare. Det är som om det helt plötsligt blev väldigt viktigt att göra skillnad... Helt plötsligt får dottern riktiga gullegull kläder, sonen får mörka och trista kläder (jag tror inte ens att de själva tycker att de är snygga men dom har ju bilar och traktorer på), dottern får höra hur fiiiin hon är, hur duktig hon är, akta dig hit och akta dig dit... Jag blir galen! Men vi är nog ganska nitiska och förklarar ofta hur och varför vi gör som vi gör

Haha, kan inte låta bli att skratta lite för mig själv
Vi har en dotter. Min syster har en son och fick nu en dotter - ska bli spännande att se hur mina föräldrar kommer agera där. Deras son har fått motorsåg, verktyg och hjälm och vår dotter fick en docka (med napp och nappflaska, som vår dotter inte har en aning om vad det är
Min syster och jag är dock mycket olika och min syster säger saker som "Åh, han är så typiskt grabbig och gillar verktyg". *suck*