chokladkaffe skrev 2012-04-17 21:49:09 följande:
k girl: Det där känner jag igen med vår lillebror här

Jag förundrades över hans olikhet storebror just i temperament. Jag kunde lägga honom på sängen minns jag, han var väl 3 mån och helt plötsligt sov han. Gillade att ligga i babygymmet medan vi åt. Var tokig i att amma men det gick bra

Nu börjar lillebror bli större, 1 år är han precis. De är fortfarande olika i temperament men samtidigt har han blivit lite mer aktiv eller vad man ska säga. En annan spännande grej är att han säger mamma och nej. Storebror yttrade inte ett knyst innan 18mån. Å andra sidan gick storebror 10mån gammal medan lillebror inte alls varit så intresserad av den biten. Det är verkligen en upplevelse att ha två. Hur går det annars för er? Växer lilltjejen till sig?
Det går faktiskt kanon, än så länge. Min man har ju varit hemma i två månader och jag hade lite ångest vid tanken på att han skulle börja om... men faktiskt tycker jag att det går smidigare när han har börjat jobba. Det kräver väl lite mer av mig, vad gäller planering och ta tillvara på de stunder man har. Amningen fungerar bättre också, hon fick så ont i magen tidigare och det var jättestruligt där ett tag. Du vet ju hur det är att överproducera mjölk. Jo, hon växer så hon knakar.

Hon var ju stor för sin vecka, var som en fullgången bebis i storleken, och hon växer fort. Hon har ökat en cm i veckan sedan vi kom hem från neo!
Storebror avgudar sin lillasyster och är så otroligt försiktig med henne. Många ungar har ju problem med att veta var de har alla sina kroppsdelar, H inkluderat, men han är så otroligt försiktig när han är i närheten av henne. Någon avundsjuka har vi inte märkt av, inte än. Möjligen att han har blivit lite mer på tvären gentemot oss, men något annat kan man ju inte vänta sig tycker jag. Kan tänka mig att det kommer lite senare, när lillasyster blir mer rörlig.