chokladkaffe skrev 2010-09-30 09:35:06 följande:
På tal om sömn, har följt en 5min-metod tråd. Det är verkligen hemskt hur vissa människor utsätter sina barn för det. Nu kanske inte alla är så ödmjuka när de påpekar vilka nackdelarna är vilket gör att förespråkarna går i försvar direkt och det inte går att förmedla någon kunskap. Men ändå, hur kan man och varför har många såna enorma behov av att styra sina barn till varje pris? Jag känner alltid att sonen faktiskt får vägleda och vad gör det att jag ammade honom till sömns i 8mån, bar honom i selen varje kväll 9mån och nu sista månaden ligger bredvid honom i sängen en halvtimme timme varje kväll. Vad är det i mitt liv som gör att jag inte skulle ha utrymme för det, att jag känner att jag måste tvinga barnet att sova själv trots att det så tydligt visar att det inte vill? Jag kommer aldrig att förstå det

Varför utsätter du dig för att läsa en sån tråd? Jag blir bara...jätteledsen och illa tillmods.
Jag förstår det inte heller.
Jag skulle verkligen vilja ha ett genomtänkt argument för VARFÖR folk gör så?
Jag, och många flera!, som tycker att AP står för någonting självklart jag gör det som känns helt - självklart! Bära, kramas, trösta, erbjuda bröstet... etc
Hur fungerar dessa som kör 5mm eller SHN, hur klarar de AV det!?