Your Mama Bear skrev 2012-05-19 20:20:01 följande:
Vilken tid börjar de på morgonen? Vilket alternativ tror du skulle göra vardagen så behaglig som möjligt för er alla?
Eftersom jag är student kommer vi nog att ha olika tider beroende på den kurs jag läser. Hur viktigt tror ni att det är att försöka hålla samma tider?
Våra börjar vanligtvis 9.00. På torsdagar börjar de 8.00. Att börja 9.00 passar oss väldigt bra. De vaknar ofta runt 07-tiden och våra är inte så mycket för att jäkta

. De äter frukost långsamt, klär på sig långsamt, tvättar sig långsamt etc. Det gör att vi ganska lagom är färdiga att gå vid 8.30 drygt och har tid med en långsam promenad till förskolan och ett långsamt avklädande och långsamt hej då väl där.
På torsdagar när de börjar 8.00 så är jag mer stressad (jag lämnar den dagen). Känner att jag tjatar en hel del om att de måste äta, klä på sig, att vi har bråttom etc etc.
Men det är ju våra barn.....och de är två som ska iväg

.
Att ha samma tider känns inte särskilt viktigt från mitt perspektiv. Storebror har benkoll på tider (vi hämtar rätt olika tider och han har benkoll på minuten

). Lillebror har ingen koll alls. Han bara hänger på oss andra "Jaha, ska vi klä på oss och åka nu....jaha, då gör vi det"

. Han är goddag yxskaft vad gäller tider, dagar och även kväll och morgon och idag och igår

.