chokladkaffe skrev 2012-05-31 21:12:49 följande:
Misstolka inte egoistisk...det jag menar är att barn har andra sammanhang...allt kretsar inte kring mig. Att man ofta kan se sig själv som så extremt viktig och ta för givet att det är en själv som är problemet. Klart man är viktigt men det finns annat...svårt att förklara men hoppas du fattar

Jag förstår precis vad du menar och jag har samma tankegångar...
Mitt universum är väldigt stort och alla är del i det, snarare än att jag är del i deras. Om man ska bli riktigt djup, så beror det ju säkerligen på min uppväxt och min bakgrund.
Sonen hade haft en "vanlig glad dag" på dagis igår och personalen konstaterade bara att han hade haft en jobbig lämning. Idag var lämning bra, han sade självmant hej då, även om han inte kastar sig in och börjar leka (är alltid avvaktande i början). Sådan är han och det är bra så.
Nu är det bara timmar kvar till min resa och jag är nervös faktiskt. Nervös för att sonen ska bli ledsen när jag ska åka, att jag inte ska kunna njuta på plats och att jag ska sakna ihjäl mig. Till råga på allt är sambon sjuk (40 graders feber igår, borta idag, så skumt). Så jag är lite stand-by till att komma hem igen om det skulle bli sämre.
Usch, denna separationsångest! Den är min. Det känner jag tydligt, även om sonen kanske kommer bli ledsen och sakna mig. Försöker påminna mig om att saknad inte är något farligt, så länge den bekräftas av sambon och han får utlopp för sin ledsenhet.
Ser bilder framför mig hur han undrar var jag är... Så jäkla ego, faktiskt! :) Men ändå... En känsla.