chokladkaffe skrev 2012-06-16 20:23:18 följande:
Hm...min tolkning av det ni skriver om potta är egentligen att så jag gjort idag inte är fel. Jag blev bara lite orolig att han skulle se det som misslyckande men så har jag inte tolkat det alls egentligen, säkert typiskt mig att tänka så. Han har bara sagt till, mamma jag har kissat. Sen vill han inte gå på pottan när jag frågat, läste att det kan ha att göra med att de vill visa vem som bestämmer

Det kändes lite lättare att se det så. Han ville dock sitta på toaletten så vi kanske får fixa en toa-ring.
Men då kör vi vidare nu, vi är hemma en hel vecka framöver nu till midsommar. Perfekt att låta han gå omkring i kalsonger. Jag vill gärna han har kalsonger och nån tvättlapp för inredningens skull men det blir väl samma. Okej, skönt med lite bekräftelse att jag inte är helt fel på det och så kör vi på. Som ni säger, en dag är ju för kort tid för han ska greppa

Tack snälla ni!
Lustigt att du tar upp detta nu för vi har precis börjat potträna kiddo! Jag känner att jag gärna vill göra det under sommaren och att den här sommaren passar bra då jag ändå är hemma och ledig. Så det ska bli kul att följas åt.
Jag vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt för att det ska bli en bra upplevelse för honom. Han har hittills hunnit säga till några gånger när han börjar bajsa/kissa (fast han säger "bajsbajsbajs!" till båda, hehe) men det har ändå kommit i kalsongerna. Jag har sedan satt honom på pottan så fort som möjligt och låtit honom bajsa/kissa färdigt. Han har dock visat en motvilja för att sitta på pottan och jag förstår inte vad det är som besvärar honom. Han verkar också tycka att det är obehagligt att kissa och bajsa i byxan, vilket jag såklart förstår, men har är väl ändå för liten för att känna skam för det?
Och hur bör man bete sig när det kommer något i pottan? Jag har blivit överdrivet glad och peppad och tjoat som en tok, men jag vet inte om det är det bästa. Blir det för berömmande? Hmm, vad tror ni andra?