• Me like coffee

AP-snack & babbeltråd

Tänkte att jag drar igång en gammal hederlig favorit. Det är många olika trådar som tenderar att bli lite diffusa nu och då tycker jag att det är bättre att samlas här Då kan vi diskutera allt mellan himmel och jord, skriva av oss om sånt som är roligt/jobbigt etc.

• Svar på tråden AP-snack & babbeltråd
  • Me like coffee

Alexe: nja, jag vill nog inte ta alla läggningar... Dels för att jag även vill natta lillebror, dels för att jag vill att hon ska vänja sig vid att nattas med pappa och dels för att jag helt enkelt vill ha lite variation. Men många kvällar funkar det faktiskt rätt bra för stora och pappa och när det inte funkar så byter vi rätt många gånger.

• fågelungarna

Måste bara flika in med en liten reflektion kring bärande. Jag slutade helt att bära stora när jag blev gravid med lillebror då hon var två år. Därefter skedde det bara vid enstaka tillfällen. Sen han föddes har han blivit buren, och stora har bara suttit i selen några enstaka gånger när vi har dansat till musik här hemma. Nu har jag uppgraderat mig och köpt en Tula Toddler. Och utöver att jag ofta bär lillebror där så har jag och stora också upptäckt bärandets glädje igen. På väg till förskolan har hon fått åka i selen och lillebror i vagnen, och nu när vi har sommarlov så tar hon en selstund varje kväll efter att lillebror lagt sig. Klockrent, jag stökar undan och hon myser och så småpratar vi om ditt och datt. Tänk så fantastiskt att man kan erbjuda sitt stora lilla barn det mysiga, särskilt nu då hon samtidigt som hon säger "jag gillar inte dig, jag gillar inte pussar, jag gillar inte att kramas med dig", är lika klängig och närhetstörstande som förr om inte ännu mer. Härliga tider!

• Alexe

Me like coffee: nä, förstår det iofs, jag vill ju egentligen också köra varannan... Med tiden så blir det förhoppningsvis lättare o mer så.

Fågelungarna: vad härligt det lät. Vi har bärstol t stora, men den gillar jag inte alls, så blir att sambon bär honom o jag bär lilla i sjal el sele. Letar fortfarande efter bra sele t stora, provade Ergon, men gillade inte. Ska kolla in Tulan.

• Flickan och kråkan

Tula Toddler är kanon för stora barn. Jag är tyvärr för liten för den . Wompat ska vara riktigt bra med och den kan man beställa i olika storlekar. Har inte testat den själv dock så går bara på hörsägen. Jag bär själv i en Oh snap. Mindre panel än Tulan men ändå rätt rejäl i jämförelse med många andra och passar mig som är liten.

• Acelise

Hej alla!
    Har bestämt mig för att stänga ned Familjelivkontot ett tag framöver, för att rensa hjärna och själ på all negativitet och alla energitjuvar. Men NI är så grymt bra! Ni är fantastiska och har verkligen varit bollplank och inspiration för mig i mitt AP-liv. Kommer säkert tillbaka snart (kan nog inte hålla mig borta länge), men om ni undrar så vet ni var jag är!

Ha det gott och ta hand om er! 

• Your Mama Bear
    Acelise skrev 2012-07-02 15:52:51 följande:
    Hej alla!
    Har bestämt mig för att stänga ned Familjelivkontot ett tag framöver, för att rensa hjärna och själ på all negativitet och alla energitjuvar. Men NI är så grymt bra! Ni är fantastiska och har verkligen varit bollplank och inspiration för mig i mitt AP-liv. Kommer säkert tillbaka snart (kan nog inte hålla mig borta länge), men om ni undrar så vet ni var jag är!

Ta hand om dig!
    Barn gör så gott de kan. Gör du?
  • chokladkaffe
    Acelise skrev 2012-07-02 15:52:51 följande:
    Hej alla!

Men gör som jag, ha bara den här tråden! Denna är den enda jag nånsin kollar av den anledningen du säger.
  • Me like coffee

Jag kollar också bara denna tråd! Var länge sen jag slutade kolla övriga trådar. Eller det var nog mer så att jag knappt började

• Your Mama Bear

Hmm. Är det någon som skulle vara intresserad av en Facebookgrupp? Det är visserligen oanonymt men där slipper man lockas ner i fördärvet.

Barn gör så gott de kan. Gör du?
Svar på tråden AP-snack & babbeltråd