msKitten skrev 2012-07-12 21:19:44 följande:
Så har jag aldrig tänkt

Att barnen måste vara ens intresse om man ska ha fler än två. Men det kanske är så....Då kanske vi ska skippa hela grejen.....för så galen i barn och hem är jag inte hehehe
Men vilken ålder det funkar bra? Tja, när de får egna kompisar tänker jag. Min stora är i den åldern. Han går hem till andra barn, när de är hemma hos oss leker de bra osv. Det finns liksom tid för lite andrum då. Lillebror leker med dem också, och av någon konstig anledning är konflikterna mellan storebror och lillebror minimala när de har kompisar här. Vi har en del lite äldre barn i grannskapet, de tycker av någon anledning det är kul med vår yngsta

Mina barn är 4 respektive 1,5.
Det är också lättare då de vill och kan sova över hos andra, t ex hos mormor. Så man får lite tid över. Men jag vet inte.
Jag skulle så gärna vilja ha en dotter. Helt ärligt så är det lite av den anledningen jag vill ha en trea.
Det är nog mer jag som tänker så. Har bara svårt att se mig att jag sticker iväg efter jobb och kommer hem efter nattning...maken tar hand om tre ungar. Jag tänker att då blir det viktigare att vara två föräldrar och knappt då räcker man till, alltså egentid (hemska ord men du fattar) blir än mindre. För en period, när de blir större är det kanske inte jobbigare. Jag tycker det var en sjukt stor förändring att få två, mycket större än jag trodde. Att få en var inte lika omvälvande, vi delade bra på honom men dela på två är tyngre helt enkelt.
SEn kan jag vilja ha en till, inte för jag nödvändigtvis vill ha en dotter men ett barn till. Känner det jättestarkt inom mig att det ska vara tre men jag försöker vara realistisk med vem vi är i vår familj. Att få en tjej nu är ju dessutom typ 20% chans (har fått två pojkar med samma man) vilket blir dålig odds för mig
Vi har faktiskt storebror hos farmor/farfar nu. Han vill så gärna vara där och sova över och det är helt underbart. Tror det är en winwin för alla här. Självklart analyserar jag varför han så gäran vill vara där och inte åka men jag ska strunta i det. Är lite småtufft hos oss nu och då är det väl bara bra att han finner ro nånstans och att det finns flera trygga vuxna kring honom.