• Me like coffee

AP-snack & babbeltråd

Tänkte att jag drar igång en gammal hederlig favorit. Det är många olika trådar som tenderar att bli lite diffusa nu och då tycker jag att det är bättre att samlas här Då kan vi diskutera allt mellan himmel och jord, skriva av oss om sånt som är roligt/jobbigt etc.

• Svar på tråden AP-snack & babbeltråd
  • k girl

Jag är ytterst lite på FL numera. Får mitt lystmäte tillgodosett av en Facebookgrupp där vi samlat ett gäng kvinnor som väntade barn i mars i år. Några är AP och några långt ifrån AP, men diskussionerna är trevliga och ödmjuka. Kollar denna och någon annan tråd nu på FL - och min man säger att jag har blivit en gladare person på kuppen.

• ViVäntarLois
    Your Mama Bear skrev 2012-07-02 20:21:15 följande:
    Hmm. Är det någon som skulle vara intresserad av en Facebookgrupp? Det är visserligen oanonymt men där slipper man lockas ner i fördärvet.
    Jag hade gärna hakat på en FB-grupp :) 
  • Your Mama Bear

Kul!

Jag kan fixa en grupp och då kanske ni som är intresserade kan skicka ett PM till mig med era namn så att jag kan lägga till er? Jag behöver något namn att lägga till för att kunna bilda gruppen. Det blir en hemlig grupp, är det okej? 

Barn gör så gott de kan. Gör du?
  • fågelungarna

Det finns ju en FB-grupp för nära föräldraskap redan, men skillnad så klart om man vill ha en mer intern.

• chokladkaffe
    Your Mama Bear skrev 2012-07-02 21:18:02 följande:
    Kul!

Jag kan fixa en grupp och då kanske ni som är intresserade kan skicka ett PM till mig med era namn så att jag kan lägga till er? Jag behöver något namn att lägga till för att kunna bilda gruppen. Det blir en hemlig grupp, är det okej? 

Vad innebär detta? Jag är inte så sugen på att dela med mig vad jag skriver här bland reserande 300 "vänner". Själv är jag inte fb-fan heller, mår bäst av inte logga in där och läsa om allas bekräftelsebehov. Men om det är dit ni andra flyttar så flyttar jag med.
  • Your Mama Bear
    chokladkaffe skrev 2012-07-02 21:33:44 följande:
    Vad innebär detta? Jag är inte så sugen på att dela med mig vad jag skriver här bland reserande 300 "vänner". Själv är jag inte fb-fan heller, mår bäst av inte logga in där och läsa om allas bekräftelsebehov. Men om det är dit ni andra flyttar så flyttar jag med.
    En hemlig grupp innebär att det bara är vi som är med i den som kan se att den finns. Detta till skillnad från en sluten grupp, som går att hitta men kräver tillträde. Förstår du hur jag menar? Min familj har gjort en hemlig grupp där vi lägger upp kort på sonen och så och den kan bara vi som är medlemmar se. Det går inte att söka vår grupp efter namn (den heter Family).

Det var verkligen inte meningen att pressa någon till att flytta till Facebook. Tanken uppstod då det verkar som att många har börjat ledsna på Familjeliv eller till och med må dåligt av att hänga här. 
  • Your Mama Bear
    fågelungarna skrev 2012-07-02 21:30:49 följande:
    Det finns ju en FB-grupp för nära föräldraskap redan, men skillnad så klart om man vill ha en mer intern.
    Jaså? Det visste jag inte.
  • Alexe

Jag är som chokladkaffe, inte så stort fan av fb. Men absolut villig att följa med om ni vill fortsätta där. Inboxar mama bear.

Svar på tråden AP-snack & babbeltråd