• Me like coffee

AP-snack & babbeltråd

Tänkte att jag drar igång en gammal hederlig favorit. Det är många olika trådar som tenderar att bli lite diffusa nu och då tycker jag att det är bättre att samlas här Då kan vi diskutera allt mellan himmel och jord, skriva av oss om sånt som är roligt/jobbigt etc.

• Svar på tråden AP-snack & babbeltråd
  • Your Mama Bear

Fördelen med en hemlig tråd är just att den inte går att hitta eller länka till, vilket är en fördel för mig i mitt yrke. Det säkerställer att jag aldrig stöter på en klient på fel ställe, så att säga.

Barn gör så gott de kan. Gör du?
  • Your Mama Bear

Upptäckte precis att jag måste vara vän med den person jag bjuder in. Suck, jag hade inte så bra koll.

Vad tycker ni alla? Hur vill folk göra? Det känns inte kul att tvinga med någon. För min del funkar FL lika bra. Och den här tråden behöver ju inte nödvändigtvis dö ut på grund av flytten.

Barn gör så gott de kan. Gör du?
  • chokladkaffe

Jag hade en annan favorittråd som dog här pga flytt till facebook, fick inget direkt liv där heller eftersom alla inte riktigt hängde på. Jag lade till alla som vänner på fb men det kändes nästan som de var mina vänner eftersom vi hängt här dagligen sen storebror föddes. Tyvärr har allt dött i den tråden vilket jag tycker var lite synd, saknar dem.

Jag stannar nog helst här eftersom det för mig inte är svårt att öppna fl, kolla min favorit och se om någon skrivit något eller inte. Men om ni vill flytta hänger jag på, vill inte förlora er så att säga. Vad är det du behöver veta mama bear?   

• Me like coffee

Jag hänger också gärna kvar här. Följer med till fb om det blir aktuellt men har inga problem att kolla denna tråd. Undviker dock helst övriga familjeliv

• ViVäntarLois

Kan inte de som är intresserade av FB-varianten ansluta sig till gruppen Nära Föräldraskap? Den är ju förvisso inte hemlig... Men tänkte att det kunde vara en kompromiss istället för att "lägga ner" tråden här. 

• Your Mama Bear

Bra idé, ViVäntarLois! Då gör vi så. Ledsen att jag lurade ur vissa av er era namn, men jag håller tyst.

• skogsvitter

Jag är med i den gruppen "nära föräldraskap" på facebook och vet flera andra från FL som också är med där. Hänger numera oftast mer där än här på FL, nackdelen är ju som sagt att det inte är särskilt anonymt... men lite bättre struktur eftersom man skapar olika diskussionstrådar och det blir inte lika rörigt som här när alla diskussioner förs i en och samma tråd. Jag har aldrig riktigt gillat sådana här grupptrådar på FL just av den anledningen... det blir så rörigt att hänga med.

Det var diskussioner om huruvida gruppen skulle vara hemlig eller ej har jag för mig, minns inte hur det blev men den kanske inte är hemlig alltså?

• Your Mama Bear

Hemlig är den inte för då hade inte vi som inte är medlemmar kunnat se den. Då har jag fattat det i alla fall, utifrån den grupp vi har inom familjen.

Svar på tråden AP-snack & babbeltråd