Jag tänker mycket likt ViväntarLois, att det inte är bebistiden jag tänker på när jag vill ha en trea utan mina tankar är mer långsiktiga än så. Dessutom känner jag också att jag vill ge mina barn ytterligare ett syskon. För oss var första barnet "a piece of cake". Det kändes inte så stor förändring och jag fullkomligen älskade spädbarnstiden med henne. Med tvåa blev det jobbigare, kanske inte just att de var två utan mer att jag verkligen inte mådde bra just då och jag var väldigt ensam och kände mig väldigt låst. Nu när vårt liv är på väg att förändras, med flytt och nytt jobb för maken så kommer mitt sociala liv att bli mycket trevligare. Dessutom går maken från att ha en timme och en kvart enkel väg i restid till att ha fem minuters promenad till jobbet, vilket kommer att ge oss så mycket mer kvalitetstid. Så en trea faktiskt som att det kommer att bli mycket lättare. Dock verkar jag bara föda närhetstörstande sociala apungar som vägrar sova utan kroppskontakt samt hatar att åka bil och det har verkligen varit tyngre med tvåan. Med ettan var det ju inga problem att sova nära dag som natt, strunta i att åka bil och bära, bära, bära dygnet runt. Med tvåan har det varit kämpigare att få ihop det även om jag faktiskt har lyckats rätt bra med det ändå. Därför har jag inte njutit lika mycket av spädbarnstiden denna gång. Om trean blir likadan så blir nog första året rätt kämpigt men det är ju ändå rätt kort tid vi pratar om, relativt sett i alla fall