Flickan och Kråkan, grattis!!! Inte utan att man blir lite avundsjuk... Hoppas den håller i sig.
K girl. Ensam time-out på toa när barnet gjort något som misshagar personalen? Det låter ju som en parodi rent ut sagt. Jag kan inte komma på formuleringar till din hjälp just nu, men kom att tänka på Lars H Gustafsson. Han har ju skrivit en bok om förskolan. Har inte läst den, men kanske han tar upp time-out där, som han gjort i andra böcker? Borde ju räcka att ge dem ett utdrag från den boken, eller någon av hans andra... Usch och fy, hur kan sånt leva kvar? Har man minsta intellekt borde man väl ta till sig vad som finns att läsa kring time-outens negativa effekter??
Vi har idag tagit farväl av gamla förskolan. -Vem ska nu kämpa för oss, sa de. Är det inga andra föräldrar som reagerar på saker och ting, funderar jag. Sen var vi på besök på nya waldorfförskolan. Genomtänkt, lugn och ro, kreativt, välkomnande. Jag ser verkligen fram emot inskolningen nästa vecka. Men Chokladkaffe, du har rätt kring det där med frukost. Fika kl 09 har de, så det får bli till att trycka i barnen något ätbart tidigt på morgonen sen när jag börjar jobba. Det får gå på någon vänster...