Me like coffee. Mitt råd är att försöka hitta lugnet i situationen. Det har du ju egentligen redan gjort, men påverkas av omgivningens åsikter. Omständigheterna gör att ni får vara hemma tillsammans under en period. Var det fram till efter jul, eller när kan det bli plats? Det är inte mycket du kan göra för att förändra situationen. Du trivs, barnen trivs, och det är ju huvudsaken. "Hemmaföräldersmaffian" (för att travestera på apmaffian eller vad vissa kallar oss som trivs i den här tråden) skulle ju lovorda hur ni har det.
Alternativet att sätta henne i tillfällig förskola bara för att, låter inte så jättekul, precis som du själv skriver. Jag tror nog att det kan vara en fördel att gå i förskola innan riktiga skolan, för att känna några kompisar sedan tidigare och vara van vid sociala kontakter med jämnåriga. Men om din dotter börjar när hon är 3,5, 4, eller 4,5 år tror jag spelar mindre roll, det finns tillräckligt med tid att bli en i gänget.
Njut så länge det varar! (Säger jag som tycker att tiden går väldigt fort just nu, snart januari och jobbdags.)