msKitten, jag gillar verkligen dina sätt att se lite outside the box. Med maken funkar det bra men morsan...nån form av relation måste vi ha för barnens skull men det är itne så lätt nu
Hon och jag borde kanske reda i saker så vi kan kommunicera och överhuvudtaget umgås. Kan man ha familjeterapi med sin mamma när man är vuxen typ.
Kul att ni börjar med en trea! Jag känner mer och mer att jag vill dit även om jag för tillfället njuter i fulla drag av en lugn tillvaro. Jag jobbar och vi delar ansvaret, de sover på nätterna och man kan göra lite vanliga saker. Gå ut med kompisar, träna utan att nån vrålar halvt ihjäl sig. Stora kan sova borta och vi lite paus osv...jag behöver det efter allt som varit sen sommaren 2008 då jag blev gravid första gången.
Vi har haft himla harmonisk höst här men nu känns det som nån ny storm börjar rulla in hos storebror. Han fyller 4 år i februari. Han har som sagt varit väldigt harmonisk och lugn men nu är det nåt nytt. Pappa duger absolut inte vilket är ovanligt, de brukar trivas. "Mamma ska, jag vill ha mamma" är vanliga uttryck. STorebror ska bara vara med "mamma och bror, inte pappa". Vad är det? Pappa får liksom inte göra nåt när jag är hemma. Vill han hjälpa till på toa blir han utkörd och mamma tillkallas, exempelvis. Sen är det svårt att göra rätt återigen. Lägger man upp maten fel kan allt sluta med att han ligger hela måltiden och hulkar gråtandes på golvet, tårarna sprutar. Eller vi väljer fel tröja, han får sitta i fel bilstol, fel plats i cykelvagnen osv, ni fattar. Han säger nej per automatik och då vi köper det så ändrar han sig direkt. "Vill du följa med mamma ner till tvättstugan?" "nej"..."okej då går jag själv (med lillebror)"...."jo jag viiiiill". Mycket sånt. Vad tänker ni här? Ny fas? Vad att vänta? Tips och råd