fågelungarna skrev 2013-01-02 21:03:26 följande:
För övrigt, Flickan och Kråkan, så har jag fått en känsla av att du har en flicka på väg den här gången. Har jag rätt?
Jag har faktiskt ingen aning

. Kul att höra av någon här i tråden. Länge sedan som sagt. Jag är nere i min vanliga graviditetssvacka som jag brukar få runt den här tiden. Får sådana plötsliga nojor.....som att jag nog dragit på mig listeriasmitta genom att före jul äta kalla färdiglagade köttbullar på en landgång vi fick på jobbet

.
Vi har valt att göra fvp den här gången pga ålder. Gjorde det idag. Var en sådär upplevelse. Läkaren fick sticka två gånger. Första gjorde verkligen djävulusiskt ont (vilket det inte ska) så han fick börja om. Berodde troligtvis på att han träffade en nerv oturligt nog, för annars såg det mycket komplikationsfritt ut sa han. Andra kändes inte mycket alls. Han trodde inte att han nått fostersäcken första gången i alla fall. Så nu sitter jag här och är orolig....orolig för vattenavgång och komplikationer kring det......orolig för provsvaret etc. Är helt till freds med vårt beslut, men jobbig period just nu i alla fall.
Huruvida det blir pojke eller flicka är oss totalt likgiltigt. Vi kan få veta det genom provet men inget vi kommer att be om

. Förra gången trodde vi det skulle vara en flicka, men nej

. Jag har uppenbarligen noll intuition för sådant

.
Barnen njuter till fullo av julledigheten. Jag ser inte jätteframåt till jobbet. Har gått upp till 100% för att få en vettig FP. Sambon har gått ner i tid så att barnen inte ska få långa dagar.
Vi trivs också väldigt bra med vår förskola. Däremot kommer de att utöka antalet barn det här halvåret....grrrr. Vi har varit så priviligierade tycker vi med en liten lugn och harmonisk 3-5-årsgrupp.
Vårt första barnkalas har vi haft också. Hyrde en liten gymnastiksal - rekommenderas mycket varmt!