• Me like coffee

AP-snack & babbeltråd

Tänkte att jag drar igång en gammal hederlig favorit. Det är många olika trådar som tenderar att bli lite diffusa nu och då tycker jag att det är bättre att samlas här Då kan vi diskutera allt mellan himmel och jord, skriva av oss om sånt som är roligt/jobbigt etc.

• Svar på tråden AP-snack & babbeltråd
  • k girl

Jag förstår dig absolut, är inte heller sådan. Önskade ibland under mina graviditeter att jag var en av de lyckligt ovetande, men de kanske inte finns? Jag hade ganska besvärliga graviditeter och en av Sveriges lataste barnmorskor som aldrig brytt sig om att kolla upp någonting avvikande (vi har femton mil till närmaste sjukhus, så dessvärre är man lite utelämnad till henne). Det spelar säkert in.

Min förlossning startade ju prematurt med vattenavgång, men då var det inte tvekan om att det var vattnet som gått.   

• fågelungarna

Oh, stackars faster. Jag kan riktigt se situationen framför mig, Flickan och Kråkan. Haha!

Vi får hålla tummar och tår åt dig att det inte sker något tokigt med magen. Vilken vecka?

• Flickan och kråkan
    fågelungarna skrev 2013-01-13 20:46:23 följande:
    Oh, stackars faster. Jag kan riktigt se situationen framför mig, Flickan och Kråkan. Haha!

Vi får hålla tummar och tår åt dig att det inte sker något tokigt med magen. Vilken vecka?
    Jag är i v.17+3 idag. Det har inte hänt något mer sedan tidigt i lördags natt så jag börjar väl få lite mer tillförsikt här. Om det var hål någonstans så tycker jag att det borde sippra mer konstant och lite hela tiden. Det här var liksom så påtagligt, kom en rejäl "splash" (inga stora mängder ändå, max en matsked skulle jag tro) och så inget mer. Ur det perspektivet så verkar det ju inte helt osannolikt att det kan ha varit just lite vatten som läckt efter fvp och som sedan inte hittat ut. Kan tydligen komma ut vid tryck på specifikt ställe eller liknande. Ska på RUL nästa måndag i alla fall och ska höra mig för lite mer då tänkte jag. 

Ja, stackar faster . Storebror är absolut värst. Han pratar inte bara mycket utan även rätt högljutt och så oerhört intensivt. Vill gärna ha förklaringar till allt också och ens uppfattning. Lillebror hakar på av bara farten. Han blir aldrig trött heller. Storebror alltså. Han har ju alltid haft litet sömnbehov och börjar prata direkt när han vaknar och håller på ett bra tag vid nattning......samtidigt som han klättrar med benen på väggarna och skruvar och vänder och vrider. Jag fattar inte hur han orkar .
  • Alexe

Vad skönt att det inte verkar vara nåt mer Flickan och kråkan.

Chokladkaffe, låter som att ni har det fint och vad bra att förskolan är bra. Går båda på samma avdelning?

Vi får troligen ingen plats på de tre förskolor vi vill ha förrän tidigast maj, kanske inte förrän augusti. Blä. Även om jag hade tänkt vänta tills dess från början så känns det mer och mer som att stora skulle få ut så mycket av förskolan och jag skulle så gärna börja dra i lite jobb den timmen lilla sover om dagarna. Men ja, det är väl bara att bita ihop eller acceptera plats nån annanstans, vet inte vilket som är bäst dock.

Här är lilla fortsatt glad fr det mesta, även om den första euforin verkar vara slut. Dock inga nattliga förbättringar. 7 uppvak och amningar inatt...     

• fågelungarna

Min första jobbdag idag. Vilken mardrömsstart det blev! Lillebror vaknade kvart över tre och kunde inte somna om, utan gnölade sisådär var tionde minut. Kissnödighet och kindtänder gissar jag ställde till det för oss. Efter en timme började jag bli smått desperat, klockan skulle ringa vid 05.30. Stora vaknade med, och till slut låg vi bokstavligen och grät i desperation alla tre. Sen somnade de om gissningsvis kanske 04.30, och jag en stund senare. En trött mamma var det som steg upp när klockan ringde... Sen fick jag väcka barnen, och lillebror fick bara amning till frukost. Ett riktigt skrovmål visst. När vi började ta på ytterkläderna så hade han dessutom fått en äppelklyfta att äta. Han satte en bit i halsen, klöktes, och kräktes sedan upp minst halva mjölkmängden över sig, på stickade tröjan och sina byxor. Hej och hå, mitt när vi hade en smula brått iväg... Kladdigt och dant.

Lämningen gick väldigt bra i alla fall, stora var klängig, men lille nybörjaren bara travade rakt in och började leka utan att ens se åt mig!

Lite humör visar han hemma nu de här dagarna. Kanske pga separationen, kanske pga att han nu närmar sig 18-månadersdagen, och visst är det en ålder där nya saker händer?

• Me like coffee

Åh Flickan och Kråkan, jag håller tummarna för att det var en tillfällig läcka! Jag tillhör också de som inte gillar graviditeten. Första gick bra tycker jag. Visst var jag lite orolig och så men inte alls som med andra. Vet inte om det blir värre med andra, tredje osv. Jag upplevde det lite så.

• Alexe

Greppar inte riktigt inlägget ovan... Ignorerar det.

Hur som - vill bara berätta att vi nu äntligen fått förskoleplats till vår stora kille. I april visserligen, men på uteförskolan som var vårt förstaval. Så roligt. Det lönar sig att vara påstridig mot antagningsmänniskorna :)

• fågelungarna

I parken, Alexe? Det ser alltid så härligt ut när man går förbi där. Eller ja, det händer inte så ofta numera för min del sedan vi flyttat...

Här är det VAB som gäller. En dag hann jag jobba. Sen föll jag genast in i klyschan om småbarnsföräldern som jämt vabbar. Kräk lite här och var. Många sängkläder bytta... Ack du ljuva småbarnstid!

• Your Mama Bear

Hinner inte skriva just nu men ville ändå kika in och säga HEJ.

Barn gör så gott de kan. Gör du?
Svar på tråden AP-snack & babbeltråd