Min första jobbdag idag. Vilken mardrömsstart det blev! Lillebror vaknade kvart över tre och kunde inte somna om, utan gnölade sisådär var tionde minut. Kissnödighet och kindtänder gissar jag ställde till det för oss. Efter en timme började jag bli smått desperat, klockan skulle ringa vid 05.30. Stora vaknade med, och till slut låg vi bokstavligen och grät i desperation alla tre. Sen somnade de om gissningsvis kanske 04.30, och jag en stund senare. En trött mamma var det som steg upp när klockan ringde... Sen fick jag väcka barnen, och lillebror fick bara amning till frukost. Ett riktigt skrovmål visst. När vi började ta på ytterkläderna så hade han dessutom fått en äppelklyfta att äta. Han satte en bit i halsen, klöktes, och kräktes sedan upp minst halva mjölkmängden över sig, på stickade tröjan och sina byxor. Hej och hå, mitt när vi hade en smula brått iväg... Kladdigt och dant.
Lämningen gick väldigt bra i alla fall, stora var klängig, men lille nybörjaren bara travade rakt in och började leka utan att ens se åt mig!
Lite humör visar han hemma nu de här dagarna. Kanske pga separationen, kanske pga att han nu närmar sig 18-månadersdagen, och visst är det en ålder där nya saker händer?