• Me like coffee

AP-snack & babbeltråd

Tänkte att jag drar igång en gammal hederlig favorit. Det är många olika trådar som tenderar att bli lite diffusa nu och då tycker jag att det är bättre att samlas här Då kan vi diskutera allt mellan himmel och jord, skriva av oss om sånt som är roligt/jobbigt etc.

• Svar på tråden AP-snack & babbeltråd
  • Hervor 1
    Makadam skrev 2010-11-08 19:51:32 följande:
    Jag har testat att bära dottern på ryggen en gång (inomhus). Hon var ~11 månader. Dock så tyckte jag den, enda gången, att det var tyngre att bära på ryggen (?).
    Innan vi köpte selen fick jag info om att det var lättare att bära barnet på ryggen ju äldre/tyngre de är men jag tyckte då tvärtom. I Manducan sitter hon nära och våra kroppen "formas" bra efter varandra.

F.ö. tycker jag det rä mer rättvisande att tala om vikt än ålder när det kommer till att bära. En 7-månaders och en 2 åring kan väga så olika.
    jag är dock inte så fundersam över vikten utan mer hur gammalt barnet är. Det käns mer skyddslöst och osäkert att ha en liten 8 månaders bak på ryggen jämfört med en exempelvis 2-åring som kan grabba tag om det kränger till eller säga till om något händer därbak.. Möjligt att jag har lite katastroftänkande men det är det som fått mig att avstå från att bära på ryggen hittills, bristen på kontroll
  • Hervor 1

Skruttpåväg, vad är det för hundar du har?

• Hundägare i Gbg

Jag testade att bära på ryggen för ett tag sedan, kanske vid åtta månader och sju kilo eller så. Nu varierar jag, ibland får hon sova på min rygg på helgen. Det är så smidigt att kunna söva samtidigt som jag dricker kaffe Än så länge bär jag i vävd sjal på både mage och rygg men jag tänkte att vi ska önska oss en sele i julklapp. Det blir inte en Manduca, vi har lånat en sån men den är lite stor för mig. Jag får dra åt allt till minsta läget.

Och det där med TV. Om man räknar att amma framför TVn så har Lova titta på TV massa gånger. Jag ammar henne oftast till sömns i soffan framför TVn tex. Och det är nog så att vi har TVn på i bakgrunden en del får väl erkännas, däremot så sätter vi henne inte framför något program och brukar stänga av om hon verkar alltför intresserad. 

• Yamma

Hundägare i Gbg - Jag måste få fråga hur stor/liten du är i och med att Manducan är för stor. Är liten själv o funderar på en sån.

• Me like coffee

Peap: när hon var mindre så ammade jag framför tv:n så om det är din definition av att se på tv så jo, då har hon sett på tv. Min definition ser dock lite annorlunda ut och att ligga och amma när tv:n står på är mer som "bakgrundsmusik" för mig. Hon har dock aldrig sett på tv som aktivitet/sysselsättning. Wonder woman: det är en greyhound och en australian shepherd, så två väldigt olika raser Yamma: manducan är bättre för lite större människor. Jag är lång men väldigt smal och på längden känns den bra men jag får dra åt den till max i midjan. Det finns massor av bra bärselar så det är nog bara att vraka och välja.

• Me like coffee

Blev min text konstig även för er som läser på datorn? Skrev nämligen från mobilen och det blev inga radbyten... Sorry i så fall

• Makadam
    Me like coffee skrev 2010-11-08 22:19:00 följande:
    Peap: när hon var mindre så ammade jag framför tv:n så om det är din definition av att se på tv så jo, då har hon sett på tv. Min definition ser dock lite annorlunda ut och att ligga och amma när tv:n står på är mer som "bakgrundsmusik" för mig. Hon har dock aldrig sett på tv som aktivitet/sysselsättning. Wonder woman: det är en greyhound och en australian shepherd, så två väldigt olika raser Yamma: manducan är bättre för lite större människor. Jag är lång men väldigt smal och på längden känns den bra men jag får dra åt den till max i midjan. Det finns massor av bra bärselar så det är nog bara att vraka och välja.
    Nja...det är väl inte min definition av att se på TV.
    Men, i tråden har det ju pratats om bebisar som sett TV:n och barn på t ex 2 år som själva sitter och ser på TV:n, så jag undrade väl mest om det var så att din 1½ åring aldrig varit i närheten när du/ni sett på TV?
    (Hänger du med?
    Vår dotter fyller 1 snart och jag har svårt att se att jag kommer sätta henne att titta på något barnprogram på SVT Play det närmsta halvåret, så då skulle jag kunna exakt som dig, d v s att hon aldrig sett på TV.
  • Makadam
    Hervor 1 skrev 2010-11-08 20:11:49 följande:
    jag är dock inte så fundersam över vikten utan mer hur gammalt barnet är. Det käns mer skyddslöst och osäkert att ha en liten 8 månaders bak på ryggen jämfört med en exempelvis 2-åring som kan grabba tag om det kränger till eller säga till om något händer därbak.. Möjligt att jag har lite katastroftänkande men det är det som fått mig att avstå från att bära på ryggen hittills, bristen på kontroll
    Jag håller med dig om att det är stor skillnad på 8 månader och 2 år, och jag håller med om att jag föredrar, än så länge, att bära på magen delvis p g a kontrollen.
  • Makadam

Haha
    Jag som trodde jag var smal, och på mig passar Manducan fint.

• Hundägare i Gbg

Kan inte citera från mobilen men Yamma, jag är 157cm lång och inte jättespäd men har väl storlek 34/36. Jag tänkte titta på Angelpack eller Pikkolo till att börja med.

Svar på tråden AP-snack & babbeltråd