• Me like coffee

AP-snack & babbeltråd

Tänkte att jag drar igång en gammal hederlig favorit. Det är många olika trådar som tenderar att bli lite diffusa nu och då tycker jag att det är bättre att samlas här Då kan vi diskutera allt mellan himmel och jord, skriva av oss om sånt som är roligt/jobbigt etc.

• Svar på tråden AP-snack & babbeltråd
  • chokladkaffe

Wonderwoman: Jag håller med dig. Vi använde den i ett par år och då funkade det jättebra. Men efter graviditeten fick jag inte riktigt till det igen. Jag tyckte tecknena förändrats. Om jag inte kan tänka mig en trea lite spontant när mensen kommer igång igen efter tvåan kommer jag att sätta in en kopparspiral. Men det kan säkert variera mellan olika människor, hur man tycker det funkar.

• Hervor 1
    Makadam skrev 2010-11-09 14:38:07 följande:
    Vad ska ni göra när ni fått det antal barn ni vill?
    Vi vill gärna ha tre barn så förhoppningsvis så har jag har en graviditet och förlossning till att längta efter Vet faktiskt inte riktigt vad för metod vi kommer att använda efter det. Det beror nog på hur trygg jag känner mig med metoden (och om ett fjärde barn verkligen skulle vara en katastrof Spiral är otänkbart för min del, det tar emot med hormoner också.. kanske pessar?
  • Hervor 1
    chokladkaffe skrev 2010-11-09 16:44:41 följande:
    Wonderwoman; Jag vill inte heller ha hormoner men vad tänker du om kopparspiral?
    Ett väldigt bra preventivmedel absolut, men risken för ordentligt kraftiga menstruationer avskräcker, jag tycker att tanken på att ha ett främmande föremål inuti livmodern känns lite obehaglig också. Sättet man sätter in dem på gör att jag nog avböjer också.. Aj!!
  • örtagård
    Hervor 1 skrev 2010-11-09 16:32:03 följande:
    Vi vill gärna ha tre barn så förhoppningsvis så har jag har en graviditet och förlossning till att längta efter Vet faktiskt inte riktigt vad för metod vi kommer att använda efter det. Det beror nog på hur trygg jag känner mig med metoden (och om ett fjärde barn verkligen skulle vara en katastrof Spiral är otänkbart för min del, det tar emot med hormoner också.. kanske pessar?
    Ett fjärde hade inte varit katastrof här . Bara sanslöst vansinnigt men otroligt välkommet ! Eller kanske inte ens vansinnigt. Men inga aktiva planer. Inga på preventivmedel/metoder heller. Så vem vet. Dock är vi rätt chanslösa.
  • Hervor 1
    örtagård skrev 2010-11-09 17:17:20 följande:
    Ett fjärde hade inte varit katastrof här . Bara sanslöst vansinnigt men otroligt välkommet ! Eller kanske inte ens vansinnigt. Men inga aktiva planer. Inga på preventivmedel/metoder heller. Så vem vet. Dock är vi rätt chanslösa.
    vansinnigt välkommet och sanslöst Blev du gravid mha ivf alla tre gånger eller var någon spontan?
  • Makadam

Mina ögon blir stora och munnen lite som en fågelholk när ni pratar om 4 (!!!!) barn
    Jag vet inte ens om jag vill ha någon mer än dottern. Jag känner att jag vill ge henne ALL min tid. Hela tiden.
    Jag antar att ni vill ha fler för att det blir mer mys, mer kärlek, fler hjärtan som slår... men, hur tänker ni med att få tid med dem, och varandra dvs (man/hustru)?

• Makadam

Jag vill varken ha hormoner eller främmande föremål i kroppen
    Kändes jätteskönt att sluta med p-piller efter den korta period jag åt det, och tanken på att ha en spiral...näe, jag inbiller mig att det kommer skava och gnissla och hua, nej!
    Läste en skräckhistoria i någon kvällstidning för typ 100 år sedan om en kvinna som hade spiral, blev gravid och spralen växte ihop med fostret.

• Makadam

Hur gamla är ni och hur gamla är era barn?

Själv 29 år och dottern fyller 1år imorgon

• Yamma

Jag blir snart 38 och dottern är 6 månader. Vill gärna ha fler barn men vi får väl se om vi"hinner med". Man blir ju inte yngre....

Svar på tråden AP-snack & babbeltråd