Prodin skrev 2010-11-09 10:36:13 följande:
Ni som bär/burit - VAD bär ni i, hur länge har ni hållit på och hur långa stunder åt gången? Jag försöker träna ganska mycket, 4-6 pass i veckan, mycket mage och rygg. Och jag har från början burit MYCKET och LÄNGE. Många dagar sitter han där på magen, paus för amning och ny blöja och så magen igen.
Men nu är det med sorg som jag sitter här och börjar få mer och mer ont i ryggen (nere i svanken) och igår när jag burit ett par timmar bara började jag även känna mig lite öm i knäna.
Jag använder en tricot-slen, har även en vävd sjal hemma, men jag gillar den inte riktigt. Den heter (med stor reservation för stavningen) Storchenwiege och är så bred, så hur jag än försöker knyta blir det en stor otymplig klump.
Min son ratar vagnen totalt, han sitter inte ordentligt än så om vi ska ha honom sittande måste vi bulla upp med massa filtar och grejer och så går det bra ett tag, sen blir det för jobbigt. Och om han somnar sittande är det jättesvårt att ta bort alla filtar och fälla ner i liggläge utan att han vaknar.
Han är fem månader och väger 9,5 kg.
Hur har ni gjort? Vad ska jag prova? Tricot-sjalen funkar inte helt bra längre men jag (och Odin) vill absolut inte sluta bära.
Jag bär inte så mycket som du gör. Dels bär jag inte så mycket inomhus längre. Tidigare fick hon ofta sitta i sjalen när jag tex lagade mat men nu är det svårt för hon är så snabb med att ta saker. Nu brukar jag ställa fram barnstolen (som hon sitter vid bordet i) så att hon kan se vad jag gör så får hon leka med nåt köksredskap under tiden om hon vill. Ibland ställer jag fram babysittern eller babygymet så att hon känner att hon är "med" fast jag inte bär henne.
Om jag slappar i soffan brukar hon få ligga där och leka och ofta sover hon i min famn på förmiddagarna. Då passar jag på att läsa, surfa, kolla på tv eller nåt annat avkopplande. Jag tycker att det är jättemysigt att hålla henne när hon sover.
När jag ska ut o promenera brukar jag försöka passa in det till när hon är trött så att hon sover i vagnen. Hon är inte så förtjust i att åka vagn när hon är vaken. Är hon inte trött brukar jag ta henne i sjalen.
När jag går och handlar har jag ofta henne i sjalen (sittande i sidleds så att hon ser bätter) och det tycker hon är roligt. Det blir "dragkamp" om varje vara

.
Nåja, mycket pladder....det jag menar är att jag nog "väljer" vilka tillfällen som sjalen passar bäst för både henne och mig för jag orkar inte bära så mycket som tidigare + att hon kan ju göra en del saker själv nu som är roligare än att sitta i sjalen just då. Jag funderar på en bärsele för att kunna ha henne på ryggen men hon känns lite liten för det än (hon är 6 månader).