chokladkaffe skrev 2010-11-08 13:16:56 följande:
Håller med. Det var lite så jag tänkte, att det är skämmigt med tv, men egentligen kanske det inte måste vara hela världen. Sen beror det väl på hur man är själv. Är man en tv-människa blir det väl mer tv och frågan är hur illa det är?
Vi äter på mcdonalds ibland och då blir det hamburgare och vatten, visst lite salt men jag vet inte, det är ju typ nån gång i månaden kanske, max.
Skruttpåväg: Hur mycket går du med hundarna och dottern på ryggen? Jag kan få så dåligt samvete när jag vill gå på promenad eller gå och handla och sätter sonen i vagnen. (orkar ju inte bära längre sträckor för fogarna). Typ att jag borde låta honom gå mer trots att han far åt alla håll och vi faktiskt inte kommer så långt. Fast en del av mig tycker han får följa med och sen kan man släppa honom när vi kommer hem för en stunds "fri lek".
Jag känner igen det där med att det är skämmigt med tv men jag är en tvperson och tycker personligen inte det är något att skämmas över så det det ger ju mig en rätt avslappnad inställning till även barnens tittande. Man tittar för det är trevligt, roligt, underhållande, för man är trött och vill ha lite distraktion, för det är lärorikt och intressant, för att det håller borta bus en stund

. Så enkelt har vi det

. Jag ser det väl inte som tid för reflektion, snarare en paus i fysisk aktivitet och interaktion för lite större barn. Men handlar det om att riktig varva ner tycker jag läsning är det bästa. Men ibland hinner man inte det mitt på dagen här utan det läggs mer in på rutin till kvällen för att verkligen få ordentligt med tid till det. Rita och bygga med lego är också bra sätt att varva ner här hemma. Tv, är nog just mest kul och en vila för oss vuxna.