Makadam skrev 2010-11-26 11:27:02 följande:
Ah, nyss hemkommen från BVC och vaccination.
Känner nu att jag varit nervös inför det, tycker det är jobbigt att gå i flera veckor och veta om att jag har ett klockslag inplanerat då jag ska göra vårt barn "illa". Hua!

Är också noga med att inte visa inför dottern att jag tycker det är jobbigt. Nu är jag glad att det gick så bra och (vet inte om det varit på tapeten här i den här tråden?) men jag ammade henne även denna gång, likt de tidigare två tillfällena hon fått spruta, och det gick bra och det känns bra
Visst blev hon ledsen och det är skönt att vi är tillsammans, min man och jag, med dottern för vi kan trösta båda två. Nu sover dottern i bilen, maken håller henne sällskap och jag ska fixa lunch.
Fortsatt trevlig dag till er!
Ja du, vi får göra om vår mpr-vaccination två gånger. De känns verkligen som en höjdare. Han spände sig så mycket och var så stark att sprutan sa "poff" innan han fått i sig hela dosen. Sköterskan tippade på hälften. Vi får därför ta om den. Jag tycker inte själva smärtan i form av själva injiceringen är särskilt jobbig (det är ju så lite) men han är ju som 1½-åring en person med mycket stark integritet så det är mer allt runt omkring.......det var ju det som gjorde att det gick på tok första gången.....han protesterade för allt vad han var värd. Hoppas bara att det inte blir samma sak igen.....
------------
Var förresten och handlade idag. En mamma, pappa med litet barn stod framför mig i kön...kanske 2 månader. Stoppade ner skrikande barn i vagn (barn skriker ju ibland så det var inte det).....men vad gör de sedan....jo, de hänger för en tjock filt över öppningen?! Och sedan går de iväg med skrikande barn i vagn.... bakom filt så att hon/han inte har någon ögonkontakt med sina föräldrar.......
Jag funderar mest hur man tänker då?