Prodin skrev 2010-12-11 19:51:51 följande:
Var på fikabesök hos en av sambons kompisar, hans fru och deras som som är 3 veckor äldre än vår (snart 7 mån).
Hon vet att vi samsover och bryr sig nog inte nämnvärt. Deras son har sovit för det mesta i egen säng i deras rum och på senaste tiden fått somna i deras säng och så bli buren till sitt rum.
Men så hade de bestämt att det var slut med det, för när ungarna är över ett halvår måste de kunna somna i egen säng i eget rum. Så helt plötsligt en kväll blir han lagd där och så lämnad ensam. Hon sa själv rakt ut att han vrålade och skrek hysteriskt i 3 timmar (!!!) innan han somnade av utmattning torsdag till fredag. Fredag till lördag tog det bara 1 timme så dom tyckte det funkade bra.
Vi åkte därifrån innan jag eller Anders skulle råka säga för mycket. Vi har försökt mer eller mindre subtilt att påpeka när de gör saker som kanske inte är helt optimala (läs - när de gör absurda grejer!) och nu ifrågasatte vi rakt ut, men det är som att stånga huvudet mot en vägg. Han är från Turkiet och har heeeelt annan syn på kvinnor, barn, familj. Och hon är ung, inte så smart, obildad (ej gymnasiekompetens) och totalt duperad. Och lille J blir den lidande.
Jag grät i bilen på väg hem.
Usch, förstår att du grät i bilen
Skulle du eller din sambo kunna prata med någon av dem på tu man hand? Skulle det vara lättare.
Jag vet att mång asäger tat man inte ska lägga sig i, att alla föräldrar vet bäst och känner sitt barn bäst....men ja kan inte annat än få ont i magen när jag hör sådant här och jag tror verkligen inte att det ÄR BRA för bebisen.