Flickan och kråkan skrev 2011-01-07 12:36:23 följande:
Börjar drabbas av "dagis-ångest" här......känner mig lite småtramsig. Jag är rätt övertygad om att han kommer att må bra av att komma iväg och träffa mer jämnåriga men jag kan inte låta bli att tycka att det känns lite småjobbigt.....att han ska känna sig ensam......bortlämnad.......bortvald
Åh vad jag känner igen mig i det du skriver! Dock är ju din kille så pass stor att han faktiskt kan förmedla en hel del känslor till er om hur vistelsen på dagis faktiskt är, vilket ändå måste kännas skönt.Men det är klart, allt kan han ju inte förmedla. Visst hade ni varit och hälsat på eller hur var det? Vad säger han själv om att börja?
Gällande oro... visst oroar man sig hela tiden

Det hör väl liksom till föräldrarollen. Jag kan nästan få panik ibland när jag tänker på allt som eventuellt kan hända. Helt knäppt egentligen eftersom sannolikheten att det jag tänker kommer att hända är så minimal att det snuddar på omöljligt men ändå så liksom kryper oron in under skinnet på mig.
Precis som Madeleineh så känner jag också att det är sååå skönt att kunna vända sig till er i denna tråd. Det är inte kul att vända sig till de i omgivningen som inte tycker att det är ok att samsova eller amma länge (även om vi faktiskt är förhållandevis förskonade från dömande människor i vår omgivning) då man nästan kan se hur deras tankar går "vad var det jag sa..." Jätteskönt att ha er att vända sig till!