Flickan och kråkan skrev 2011-01-12 12:00:00 följande:
Jodå, det går väl rätt bra. Det var en liten blyg kille som blev lite skraj när förskoleperonal och två glada pojkar kom och mötte i dörren igår...."mamma....". Gick över ganska snabbt även om han kollade av rätt ofta var jag var. Nyfiken på alla saker framför allt. Fast oj vilket liten försiktig kille vi har

...eller han liksom är typen som tassar runt och undersöker saker i detalj i tysthet kanske snarare.
Har varit där två timmar idag. Jag har försökt hålla mig utom synhåll i möjligaste mån. Checkat av med mig ibland ibland men inte så ofta. Han verkade ha roligt och det gick bra, allt utom samlingen

. Sitta i ring och sjunga är inte hans grej och han har inte alls greppat det här med att man måste sitta stilla tillsammans etc. Han är ju ovan vid förskole"rutiner". Han är van vid att själv kunna styra över det han gör. Vill han inte sjunga så går han och gör något annat exempelvis

. Hon som skolar in honom fick i alla fall med honom in mot slutet då det skulle ätas frukt och han stoppade i sig en hel del äpple

. Han är "bättre" på att umgås med vuxna än med barn skulle jag säga också....och van vid att greja och pyssla själv.
Ja ja, det ska väl bli bra det här. Jag är jätteglad att vi har haft honom hemma tills nu. Upplever inte att han har missat något. Däremot är han ovan vid att umgås med många andra barn, framför allt inte jämnåriga och äldre, så nu känns det som att det är dags. Nu behöver han utveckla den biten också. I morgon ska jag säga hej då och gå iväg en stund.....får se hur det går

. Jag tycker att det känns jobbigt att veta att han troligtvis kommer att bli ledsen.....kanske inte i morgon då jag går en kort stund men senare. Man känner sig ju som en stor skurk. Får gå runt hörnet och gråta en skvätt antar jag

.
Tackar som undrar

Låter ju som det går bra! Jag tror verkligen inte barn mår dåligt av att vara hemma, det är verkligen nutidens påhitt. Nu kanske jag inte är praktexemplaret men jag var hemma tills jag var 6 år och jag känner mig inte direkt bakom här i livet
Förskola tänker jag har med föräldrarna att göra i största mån. Själv är jag ingen hemmaförälder märker jag. Nu har jag vabbat i tre dagar. Ibland är det supermysigt men ibland längtar jag ut och göra nåt själv. Kanske graviditeten också som begränsar men jag blir knäpp av att bara vara hemma. Deltid är min melodi helt klart, tror dock inte sonen skulle fara illa av att vara hemma så här på nåt sätt.