Makadam skrev 2011-01-13 12:50:31 följande:
Hua, jag bävar för den dagen då den kommer för vår del.... :-/
Det är en del av min oro- oro som togs upp tidigare i tråden. Härom kvällen låg jag och tänkte, hade svårt att komma till ro och somna, tänkte på dottern och all stor framtid som ligger där ute: dagis, skola.. Tänk om hon inte får kompisar, känna sig ensam.... vara ensam i vuxen ålder, inte träffa den rätta... ja, det finns mycket att oroa sig för! :) Likväl som jag kan vara orolig att grannen ska köra på henne i kurvan här utanför när hon kommer springandes eller på cykel.Huvudet kan bli fullt. Jag är inte särskilt orolig av mig annars, så där "till vardags" med henne. Jag vet att hon kommer ramla och slå sig etc. Sen tror jag säkert att många tycker jag är hysterisk när det kommer till vad man ska äta på (dvs saker som inte ÄR mat).
När jag lämnade vår äldsta idag på förskolan så grät jag en skvätt

. Allt hade ju gått jättebra så jag var inte ledsen av den orsaken....utan mer över att lämna honom.....jag är så van att liksom alltid ha honom med.....liten varm hand som kommer stickandes eller ett "Mamma!" ropandes efter mig. Helt plötsligt så klarar han sig själv.....och han gör verkligen det....vilket så klart gör mig jätteglad

, men det har varit så fint att ha honom hemma....fått dela mer eller mindre allt med honom. Nu plötsligt har han ett "eget liv". Han kommer att uppleva en massa saker utan mig på ett annat sätt......med personer som jag inte känner men som han känner....och det är precis som det ska

.....jag som har lite separationsångest.....det blev så tydligt nu....att barnen liksom bara är till låns för en tid

.....