Queenie70 skrev 2010-08-25 21:51:19 följande:
Menar du verkligen att det är bullshit och irrelevant att unga flickor testar sin sexualitet och kan agera provokativt, men ändå ska slippa bli påsatta av en medelålders man? Att vuxenvärlden (både den enskilde och rättssystemet) ska sätta stopp och visa att detta inte är ok? Är det verkligen irrelavant? Och bullshit?
Just detta provokativa beteende som många unga "tuttlisor" ägnar sig åt är ju bara den en idikation på att de är omogna.
Jag var själv väldigt tidigt utvecklad och kunde nog uppträda väldigt provocerande, men är idag väldigt väldigt glad för att inget äcklo faktiskt fick tillfälle att utnyttja det.
Jag menar att det här omyndighets förklarandet av tjejer samt överföring av "skulden" till den inget vetande parten är bullskit.
Har själv stött på 13-14 åringar i normala relationer där ve och fasa, allt skede på bådas villkor Vilket gör hela "barnsnacket" irrelevant
Så nej, livet är inte så svartvit som du vill få det att låta, det finns gott om "barn" som är fullt kapabla att ta sina egna beslut ... i alla fall så länge man inte förstör för dom med att bestraffa mannen för brott som inte finns och gör tjejerna till offer. (får männen att de fakto betala för sexuella tjänster)
Sist jag kollade så är det ingen som frågar efter id när en tonåring börjar klätra på en, tror inte att nån i den sitsen börjar ifrågasätta tjejens egna uppgifter om åldern och förstöra ögonblicken med att fråga efter id, säger tjejen att hon är 17, ser ut så, och även beter sig därefter så är det så (för dom flesta i alla fall)
ast i det fallet så är lagen blind och det har sina konsekvenser, som här.