• blackpuma

100 000 per knull

Det är väl det skådeståndet ligger på för ”offren”?
    Hur kan detta vara försvarbart?
    Vi har lagar som gör småflickor till sveriges bäst betalda horor under tiden männen får sina liv förstörda.

nt.se/nyheter/artikel.aspx

(Undrar när folk börjar inse att lagar som är till att skydda oss från oss själva inte fungerar och aldrig kommer göra det)

• Svar på tråden 100 000 per knull
  • fruis
    blackpuma skrev 2010-08-25 17:30:36 följande:
    Menar du att vi ska tatuera in födelseåret i pannan på tjejer så inga "missförstånd" (läs lögner från tjejernas sida) ska kunna gå ut över män som inte gör några fel?

Är det verkligen nån här som är övertygad att "barn" upphör vara barn på klockslaget dom fyller 15?
    Jag själv var ganska övertygad att barn upphör vara barn sekunden puberteten sätter igång, vilket kan ske inom en tidsram på 5-8 år

För egen del tycker jag inte att man ska knulla 15-åringar heller om man inte själv är ungefär i samma ålder. Det torde vara rätt få 13-åringar som ser ut eller uppför sig som 23.

• MysTic PrincesS
    blackpuma skrev 2010-08-25 17:26:19 följande:
    Kolla på länken jag postade innan, bortse från att hon (förmodligen ) är myndig. vilken ålder skulle du sätta på henne?
    Personligen så skulle jag tveka på 13, kanske 14.
    Sen kan det svänga lika mycket åt andra hållet, tjejer som de fakto inte är myndiga ser ut med lite makeup som 20 åriga pinglor.
    Nej, påståenden att "han borde veta bättre" är ren nonsens, det är omöjligt att veta utan får förlita sig på vad tjejen säger.

Vill man inte förstöra hela tillvaron för folk så sätter man inte lagar som är helt verklighetsfrånvarande och gör mer skada än nytta.
    Just nu är gärningsmannen utmålad som ett offer medan det verkliga offret i sammanhanget kommer betala sin förövare en stor summa pengar för en knull.
    Har kollat länken och nej hon ser inte ut att vara speciellt gammal, 14 kanske. Och jag vet även att tjejer kan se bra mycket äldre ut än vad de är men en 14-åring är inte lika mogen som en 20-åring.

Lagarna är inte till för skojs skull. De är till för att skydda barn under 15 år. Både från vuxna men även från sig själva. Hon är ett offer, för samhällets dagliga matande med sex. Att man ska ha det och bete sig på ett visst sätt. Jag ser ingen av männen som offer. Man ska inte komma undan för att man tycker sig ha ursäkter.

Vad vill du ändra på då?
    Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • blackpuma
    fruis skrev 2010-08-25 17:28:07 följande:
    Ingen legitimation, inget knulla. Visst, inte fool-proof men ska vi tippa på att mannen ifråga fullständigt sket i det och inte brydde sig om att fråga ens.
    Antagligen, skulle jag vara singel och skulle ha en villig tjej framför mig som var ute efter samma sak så skulle jag inte tramsa med id-kort, födelsedagscertifikat, underskrift från föräldrar och lämplighetsintyg,

Det förändrar fortfarande inte faktum att folk blir straffade för brott dom inte begått.
    Hur kan man iskallt stämpla en människa som våldtäktsman när brottet som sådan inte har ägt rum?
    Det bland mycket annat är ett hån till våldtagna tjejer som har fått sina fall nedlagda på bristande bevis, medan här är ingen bevis nödvändig.
  • blackpuma
    MysTic PrincesS skrev 2010-08-25 17:37:19 följande:
    Har kollat länken och nej hon ser inte ut att vara speciellt gammal, 14 kanske. Och jag vet även att tjejer kan se bra mycket äldre ut än vad de är men en 14-åring är inte lika mogen som en 20-åring.

Lagarna är inte till för skojs skull. De är till för att skydda barn under 15 år. Både från vuxna men även från sig själva. Hon är ett offer, för samhällets dagliga matande med sex. Att man ska ha det och bete sig på ett visst sätt. Jag ser ingen av männen som offer. Man ska inte komma undan för att man tycker sig ha ursäkter.

Vad vill du ändra på då?
    Heller inte det är nått som är hugget i sten, har träffat 25 åringar som borde vara på högstadiets skolbänkar (kolla bara på bloggande så kallade vuxna tjejer idag), har även stött på 14 åringar som fick mig att tänka efter.

Nej, hon är inget offer, mannen är ett offer.
    Hon kommer få betalt för att hon har knullat. med tanke på summan så kommer det göra henne till bäst betalt hora i landet. Trevligt. (bra budskap till andra fjortisar också, gör vad ni vill, vad ni än gör så är det inte ert fel och ni kommer bli rikligt belönade för det)
    Lagar som är till att skydda människor från sig själva gör inte det, trots ädel tanke så skapar dom bara offer och folk anklagas/döms för brott som endast finns på papper.

Vad jag vill ändra på? den svartvita mentaliteten, "barn" utvecklas olika, med tanke på att detta är familjesaite så bör det vara allmän kunskap, samtidigt så ville jag dra upp faktum att folk får sina liv förstörda för inget.
  • fruis

Om man läser artikeln så misstänker ju jag att tjejen var på rymmen och träffade på en vuxen man på resa och följde med honom till hans hotellrum för att ha sex. Problemet är väl att hon troligtvis inte ville knulla i första hand utan behövde någonstans att sova, mat, lite pengar kanske. Hon hade knappast rest 30 mil för att knulla.

Och att insinuera att hon sitter och njuter av eventuella skadeståndspengar är bara cyniskt. Det är en sak att protestera mot det nya sättet att rubricera sådant som tidigare kallades sexuellt utnyttjande, en helt annan att framställa det som att trettonåringar lurar äldre män för att få pengar. Och även om de gjorde det, tror du att de mår bra av det?

• MysTic PrincesS
    blackpuma skrev 2010-08-25 17:46:37 följande:
    Heller inte det är nått som är hugget i sten, har träffat 25 åringar som borde vara på högstadiets skolbänkar (kolla bara på bloggande så kallade vuxna tjejer idag), har även stött på 14 åringar som fick mig att tänka efter.

Nej, hon är inget offer, mannen är ett offer.
    Hon kommer få betalt för att hon har knullat. med tanke på summan så kommer det göra henne till bäst betalt hora i landet. Trevligt. (bra budskap till andra fjortisar också, gör vad ni vill, vad ni än gör så är det inte ert fel och ni kommer bli rikligt belönade för det)
    Lagar som är till att skydda människor från sig själva gör inte det, trots ädel tanke så skapar dom bara offer och folk anklagas/döms för brott som endast finns på papper.

Vad jag vill ändra på? den svartvita mentaliteten, "barn" utvecklas olika, med tanke på att detta är familjesaite så bör det vara allmän kunskap, samtidigt så ville jag dra upp faktum att folk får sina liv förstörda för inget.
    Så om han hade sex med henne för att hon har dåligt självförtroende eller bara vill bli bekräftad så är han offret?

Med tanke på den sidan du länkar till så finns det väl gott om män som tänder på yngre tjejer och tar tillfället i akt om det erbjuds. Även männen i artikeln

Och tjejer har nog inte det som sitt livs uppdrag, att ligga med en äldre man för att få pengar.
    Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • blackpuma
    fruis skrev 2010-08-25 17:55:13 följande:
    Om man läser artikeln så misstänker ju jag att tjejen var på rymmen och träffade på en vuxen man på resa och följde med honom till hans hotellrum för att ha sex. Problemet är väl att hon troligtvis inte ville knulla i första hand utan behövde någonstans att sova, mat, lite pengar kanske. Hon hade knappast rest 30 mil för att knulla.

Och att insinuera att hon sitter och njuter av eventuella skadeståndspengar är bara cyniskt. Det är en sak att protestera mot det nya sättet att rubricera sådant som tidigare kallades sexuellt utnyttjande, en helt annan att framställa det som att trettonåringar lurar äldre män för att få pengar. Och även om de gjorde det, tror du att de mår bra av det?
    Ja det var ju trevliga antaganden, ska du inte ta det lite längre? Att föräldrar som i hemstaden är kända missbrukare har förgripit sig på henne i yngre dar och nu lever hon fast i ett destruktivt självskadebeteende. Flört

Jag insinuerar ingeting, behövs inte, hon har tagit initiativet punkt, mannen blir straffad för brott han inte har begått punkt, tjejen blir rikligt belönad för sina "tjänster".
    Jag tror inte hon blir speciellt lidande att helt plötsligt bli rikast i klassen.
    Men, tror du att det är helt otänkbart att 13-15 åringar kan tänka själva och ser möjlighet till att smälla två flugor i en smäll? hur naiv får man vara egentligen?
    MysTic PrincesS skrev 2010-08-25 17:58:00 följande:
    Så om han hade sex med henne för att hon har dåligt självförtroende eller bara vill bli bekräftad så är han offret?

Med tanke på den sidan du länkar till så finns det väl gott om män som tänder på yngre tjejer och tar tillfället i akt om det erbjuds. Även männen i artikeln

Och tjejer har nog inte det som sitt livs uppdrag, att ligga med en äldre man för att få pengar.
    Vad spelar det för roll varför tjejen ville? Han var ingen psykolog(tror jag i alla fall), bara en tillfällig sexkontakt.

Kan jag poängtera "om tillfället erbjuds" vilket bör enligt all logik ta bort eventuell skuld från mannens sida, det är bara att urvattna begreppet våldtäckt och håna offer för riktiga våldtäkter.

Nej det har dom antagligen i dom flesta fall inte, det förändrar inte faktum att det är jävligt naturligt att "ligga" eller rida, eller ta det doggystyle eller hur nu dagens "barn" föredrar det.
    Kollar man runt på nätet idag så kan man fundera var dessa "barn" ni snackar om håller hus, jag ser endast unga, kåta tjejer hungriga på livet och allt vad det har att erbjuda.
  • lykantrophona

När jag gick i högstadiet hade jag en kompis i samma ålder som fullständigt besatt äldre män. Tror aldrig hon faktiskt hade sex med någon, men hennes preferens låg i ålderspannet 35-60 år. Detta när hon själv var 15. Det var just snarast det sociala tabut som höll henne borta från dem, och att de flesta i den åldern är redan gifta med barn. Vill bara påpeka att alla tonårstjejer inte är likadana.

Däremot skulle jag nog knappast kalla mannen i det här specifika fallet ett oskyldigt offer heller, även om han antagligen inte kände till hennes ålder. Men det är nog inte helt omöjligt att det finns tjejer som testar gränser på det här viset.

• Corpset

Jag ser bara en massa äckliga och vidriga personer som vill ha sex med barn. Vad fan är det för fel på er? De flesta får mens när de är runt 13-14, och ni sitter och argumenterar för att folk som inte ens genomgått puberten ska bli lagligt byte?

• fruis
    blackpuma skrev 2010-08-25 18:19:09 följande:
    Jag insinuerar ingeting, behövs inte, hon har tagit initiativet punkt, mannen blir straffad för brott han inte har begått punkt, tjejen blir rikligt belönad för sina "tjänster".
    Jag tror inte hon blir speciellt lidande att helt plötsligt bli rikast i klassen.

Var någonstans läser du att hon har tagit initiativet? Det står ingenstans i den artikeln i alla fall. Det står att det inte förekom tvång men det är inte samma sak. Tror du själv att hon reste så långt bara för att hon var kåt?

Du tror inte att en 13-åring som blivit sexuellt utnyttjad och sedan fått skadestånd för det lätt skulle bli offer för ryktesspridning och mobbing i skolan? Jag tror inte att det skulle ta en vecka ens innan hennes skolkamrater skulle börja snacka skit om henne. Se bara på ditt eget resonemang. Du är vuxen och drar dig ändå inte för att tänka på tjejen som en lyxprostituerad som får skylla sig själv. Hur tror du då att högstadieelever skulle resonera?

Svar på tråden 100 000 per knull