• blackpuma

100 000 per knull

Det är väl det skådeståndet ligger på för ”offren”?
    Hur kan detta vara försvarbart?
    Vi har lagar som gör småflickor till sveriges bäst betalda horor under tiden männen får sina liv förstörda.

nt.se/nyheter/artikel.aspx

(Undrar när folk börjar inse att lagar som är till att skydda oss från oss själva inte fungerar och aldrig kommer göra det)

• Svar på tråden 100 000 per knull
  • Queenie70
    Ökänd skrev 2010-08-25 22:32:07 följande:
    Men när de är 15 så finns det? Då är det plötsligt genom magi okej? Skillnaden mellan sexuell relation och vådtäkt kan alltså röra sig om en dag hit eller dit mao.
    Nej jag tror inte att en 15 åring eller en 16 åring heller är mogen för en sexuell relation med någon som hon har ett sådant utvecklingsmässigt underläge till. Det är en helt annan situation än om två 14 åringar gökar med varandra.
  • Queenie70

Det är givetvis mycket svårt att dra en glasklar gräns för när det bli ok eller när det inte är ok. Men i vissa fall har alla gränser passerats för länge sedan och det råder inget tvivel om att det inte är ok, att flickan visst är ett offer, att mannen är förövare etc. TS exempel är ett glasklart case anser jag.

• Miss Cee

Jag tycker att det är alldeles utmärkt, möjligen skulle skadeståndet vara betydligt högre.

Om man nödvändigt måste ragga på tonåringar så begär leg innan du drar ner byxorna. Inte svårare än så.

• klyban
    Miss Cee skrev 2010-08-25 22:56:02 följande:
    Jag tycker att det är alldeles utmärkt, möjligen skulle skadeståndet vara betydligt högre.

Om man nödvändigt måste ragga på tonåringar så begär leg innan du drar ner byxorna. Inte svårare än så.
    Det du säger där, sänder tydliga signaler till minderåriga(13-14åringar) som är lite pengakåta.
    Att "sätta dit" en man och får man betalt efteråt.
  • end of days

Skratta eller gråta det är frågan.
    Visste inte att jag var en groomande våldtäktsman när jag blev själv uppraggad av en 14 åring under tiden jag var själv mycket äldre.
    Höll i två år ska man kanske tillägga så det var ingen one night stand som artikeln verkar handla om.

Mina kondoleanser till männen

• LyckligtSlut

Skärpning för fan. Det är inte en jävla utflyk eller ett goseknull att bli våldtagen. Jag kan fan inte ens gå rakt eftersom mitt balanssinne är helt uppfuckat pga misshandeln flera ÅR efteråt.

Sedan när det gäller våldtäkt på minderåriga. ha inte sex med barn då kallas det enligt lag minst utnyttjande. Är det svårt att låta bli? Ha inte sex med minderåriga helt enkelt. Acceptera eller flytta till ett annat land.

PMS året runt :(
  • end of days
    LyckligtSlut skrev 2010-08-26 05:48:42 följande:
    Skärpning för fan. Det är inte en jävla utflyk eller ett goseknull att bli våldtagen. Jag kan fan inte ens gå rakt eftersom mitt balanssinne är helt uppfuckat pga misshandeln flera ÅR efteråt.

Sedan när det gäller våldtäkt på minderåriga. ha inte sex med barn då kallas det enligt lag minst utnyttjande. Är det svårt att låta bli? Ha inte sex med minderåriga helt enkelt. Acceptera eller flytta till ett annat land.
    Kan flicka in här, även om jag förstår att mammor kan bli lite upprörda när deras små prinsessor visar sig att inte att vara barn utan unga kvinnor så får man vara lite mer realistiskt än så.

Kan garantera att det inte fanns några barn inblandade i mitt tidigare förhållande och ska vi överdriva med uttrycken och begrepp så blev snarare jag våldtagen av en kåt tjej.
    Tänkte inte några irrelevanta siffror stå i vägen för nått som visade sig vara ett roligt och givande förhållande som tyvärr bara varade i två år.

Men jag instämmer med några föregående talare, börjar man använda ord som våldtäckt och utnyttjande när det kommer till helt vanliga relationer så vattnar man ut dessa begrepp och förminskar dom riktiga brotten som kvinnor tyvärr råkar ut för.
  • Tjohalia
    blackpuma skrev 2010-08-25 10:17:10 följande:
    Det är väl det skådeståndet ligger på för ”offren”?
    Hur kan detta vara försvarbart?
    Vi har lagar som gör småflickor till sveriges bäst betalda horor under tiden männen får sina liv förstörda.

nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=6222947

(Undrar när folk börjar inse att lagar som är till att skydda oss från oss själva inte fungerar och aldrig kommer göra det)

En 48-årig man har ingenting med en tjej i yngre tonåren att göra rent sexuellt.
    Visst finns möjligheten att hon ljög om sin ålder och raggade upp honom för att sedan sätta dit honom, men faktumet är fortfarande att han är närmare 50 och frivilligt hade sex med en så ung tjej. Är hon 13-14 så passerar hon knappast för att vara äldre än 16 år iaf, och ja, är han så nära 15-årsgränsen så får han skylla sig själv.... Smygpedofiler är vad det handlar om, så ung som möjligt fast ändå laglig...

Sen kan jag hålla med om att det är fel och sjukt att kalla frivilligt sex för våldtäckt bara för att ena parten är under 15 år. Kan dom inte instifta nåt nytt, som rätt och slätt heter "sexuellt umgånge med person under 15 år" eller liknande? En våldtäckt är väl alltid en våldtäckt, och sker sexet frivilligt så blir det aldrig en våldtäckt i mina ögon... däremot kan det ju finnas omständigheter som gör det till sexuellt utnyttjande.

JOLINE 050414 * ALEX 070309
  • Corpset

Tjohalia:
    Om en 50-årig man övertalar ett 8-årigt barn att det är normalt att suga på gubbars penisar och han inte tvingar barnet med våld, utan bara med övertalning och normalisering, är det då enbart sexuellt utnyttjande? 

• Tjohalia
    Corpset skrev 2010-08-26 10:10:56 följande:
    Tjohalia:
    Om en 50-årig man övertalar ett 8-årigt barn att det är normalt att suga på gubbars penisar och han inte tvingar barnet med våld, utan bara med övertalning och normalisering, är det då enbart sexuellt utnyttjande? 
    Nä det har jag inte påstått, men vi pratar ju om tonåringar här, som faktiskt har börjar utveckla sin sexualitet. Jag tycker iaf att det är stor skillnad på en 14 åring och en 8 åring, och jag skulle inte tycka det var våldtäckt om en 14 åring hade sex frivilligt med en 16 åring, vilket det klassas som idag. Skillnaderna är för stora för att bara dra ett streck och kalla det våldtäckt oavsett hur det skett.

I det fall du beskriver handlar det ju om hjärntvätt och manipulation, vilket givetvis gör händelsen mer allvarlig. En 15-åring kan också bli manipulerad av en närstående och ha sex "frivilligt", vad händer då? knappast klassas det som våldtäckt även fast det kan vara precis lika traumatiskt i efterhand som för en 14-åring.
    Nånstans övergår ju barnet till tonåring, vilket inte mognadsmässigt alltid sker när dom fyller 13. men det är ju väldigt svårt att dra en gräns för när dom är barn, och när dom inte längre är det.
    JOLINE 050414 * ALEX 070309
Svar på tråden 100 000 per knull