Corpset skrev 2010-08-26 10:10:56 följande:
Tjohalia:
Om en 50-årig man övertalar ett 8-årigt barn att det är normalt att suga på gubbars penisar och han inte tvingar barnet med våld, utan bara med övertalning och normalisering, är det då enbart sexuellt utnyttjande?
Nä det har jag inte påstått, men vi pratar ju om tonåringar här, som faktiskt har börjar utveckla sin sexualitet. Jag tycker iaf att det är stor skillnad på en 14 åring och en 8 åring, och jag skulle inte tycka det var våldtäckt om en 14 åring hade sex frivilligt med en 16 åring, vilket det klassas som idag. Skillnaderna är för stora för att bara dra ett streck och kalla det våldtäckt oavsett hur det skett.
I det fall du beskriver handlar det ju om hjärntvätt och manipulation, vilket givetvis gör händelsen mer allvarlig. En 15-åring kan också bli manipulerad av en närstående och ha sex "frivilligt", vad händer då? knappast klassas det som våldtäckt även fast det kan vara precis lika traumatiskt i efterhand som för en 14-åring.
Nånstans övergår ju barnet till tonåring, vilket inte mognadsmässigt alltid sker när dom fyller 13. men det är ju väldigt svårt att dra en gräns för när dom är barn, och när dom inte längre är det.