• blackpuma

100 000 per knull

Det är väl det skådeståndet ligger på för ”offren”?
    Hur kan detta vara försvarbart?
    Vi har lagar som gör småflickor till sveriges bäst betalda horor under tiden männen får sina liv förstörda.

nt.se/nyheter/artikel.aspx

(Undrar när folk börjar inse att lagar som är till att skydda oss från oss själva inte fungerar och aldrig kommer göra det)

• Svar på tråden 100 000 per knull
  • blackpuma
    Smulan00 skrev 2010-08-25 19:09:08 följande:
    Enligt lagen så är det väl ändå våldtäkt även om flickan gett sitt samtycke men är under 15? Har jag fel så rätta mig mer än gärna.
    Jag säger här att det finns nått som väger mer än en svartvit verklighetsfrånvarande lag, det är livet i sig.
    I det verkliga livet så har även "olagliga" tjejer sex och dom väljer själva vem dom har sex med, i detta fallet var det en man som hon ljög för, hon påstod sig vara äldre än hon var.
    För det kommer hon få standard belopp som ligger väl på lite över hundra tusen och mannen får sitt liv förstörd.
    Logik? Sans? Vett? Jag ser ingen, gör du?

Jag frågar också hur man kan ens fundera på att ställa sig bakom en lag som förstör liv trots att nån verklig offer saknas (tjejen gjorde det frivilligt, på egen bevåg och det enda offret jag ser här är mannen)
    Eller du tänkte kanske inte en mm utanför vad lagen säger?
  • trollbottom
    blackpuma skrev 2010-08-25 19:07:13 följande:
    Barn? Enligt vem? Föräldrarna som alltid kommer se sina "barn" för barn?
    Lagen som har satt en gräns så där mitt emellan vad som anses vara normalt för barn att sluta vara barn?
    Enligt dig som kanske anser att barn slutar vara barn på klockslaget när dom fyller 15?

Nej, dagens "barn" är långt ifrån "barn" kolla runt på nätet, den är FYLD med fjortisar som riktigt skriker efter ***
    Dom stackars "barnen" manipulerar hela sin omgivning inklusive sina föräldrar (och er)

Jag har inget emot prostituerade, anser att vi får alla göra vad vi vill med våra egna kroppar och sinnen, dock är det inte jag som stämplar henne som hora, det är lagen du försvarar som tvingar mannen att betala enorm summa pengar till denna tjejen för sexuella tjänster, slutsats?

Slutligen så står det klart och tydligt i artikeln att det inte handlar om en våldtäkt (citat från polisen)
    Smulan00 skrev 2010-08-25 18:52:34 följande:
    Skulle gissa at ts tycker att alla våldtagna som anmäler sin våldtäktsman är horor. Hur ska de annars kunna få skadestånd?

Ts, du anser att männen i artikeln är offer. På vilket sätt är de det?
    Nej, jag tycker att såna domar är ett hån mot tjejer som blir verkligen utsatta för våldtäkter.

Han anklagas och kommer bli straffad för ett brott han inte har begått.
    Enligt lag så är sexuellt umgänge med barn under 15 år klassificerat som våldtäkt på barn och är ett brott. Detta oavsett om barnet under 15 visat eget intresse eller inte. Den vuxne ska säga nej. Blir en 18 åring tillsammans med en som är 14 år får den som är 18 ta ansvaret att vänta tills lagen säger att det är okej. Det står i artikeln att det är våldtäkt men att inget tvång är inblandat. Fortfarande våldtäkt.

Barn enligt lagen för övrigt. I detta fall får man följa lagarna, vilket inte är speciellt svårt. Men nej, jag tror inte man slutar vara barn bara för att man fyller 15, däremot blir lagen om våldtäkt annorlunda efter ett barn har fyllt 15.
    Slutsatsen att hon får pengar för att hon blivit utsatt för ett brott är att hon får ersättning för att hon utsatts för ett brott. Inte att hon blir hora. Vad blir en som blivit misshandlad som får pengar? Vad blir den som blev rånad och får ersättning?
    Mannen betalar inte för sexet utan för den kränkning och för det brott han utsatt flickan för.
    Vänd dig inte till ondskan, om du föredrar lycka framför olycka.
  • Mariohn
    Smulan00 skrev 2010-08-25 19:09:08 följande:
    Enligt lagen så är det väl ändå våldtäkt även om flickan gett sitt samtycke men är under 15? Har jag fel så rätta mig mer än gärna.
    Ok då gör jag det. Det kallas inte våldtäkt om en artonåring har sexuellt umgänge med en fjortonåring som påstått att hon är 16 och frivilligt haft den secuella relationen.

Det kan bli sexuellt utnyttjande av minderårig bla. Men våldtäkt är det inte.  
  • Mariohn

Jag hade ett förhållande med en kille som var 15 när jag var 13. Vi var tillsammans i 3 år och gjorde slut som vänner. Idag är jag 27 och vi är fortfarande kompisar. Givetvis är det patetiskt att säga att jag blev utsatt för våldtäkt. 

• Smulan00

Även om tjejer ljuger sig blåa om sin ålder, ser äldre ut och raggar på äldre män så kan man inte bortse från deras faktiska ålder. Är man under 15 år så är man. Och enligt svensk lag så räknas det som våldtäkt. Och männen har ett ansvar. Även om de tror att tjejerna är äldre så får det aldrig bli en ursäkt för att slippa straffpåföljd. Lika lite som att Nej betyder Ja enligt en del män.

Upplever du mig som en bitch så är jag väl en bitch.
  • fruis
    Mariohn skrev 2010-08-25 19:18:10 följande:
    Ok då gör jag det. Det kallas inte våldtäkt om en artonåring har sexuellt umgänge med en fjortonåring som påstått att hon är 16 och frivilligt haft den secuella relationen.

Det kan bli sexuellt utnyttjande av minderårig bla. Men våldtäkt är det inte.  
    Men är det inte det som den nya skärpta lagstiftningen gått ut på, att man tar bort rubriceringen sexuellt utnyttjande när man är under 15 år och istället rubricerar det som våldtäkt .
  • Mariohn
    Smulan00 skrev 2010-08-25 19:21:05 följande:
    Även om tjejer ljuger sig blåa om sin ålder, ser äldre ut och raggar på äldre män så kan man inte bortse från deras faktiska ålder. Är man under 15 år så är man. Och enligt svensk lag så räknas det som våldtäkt. Och männen har ett ansvar. Även om de tror att tjejerna är äldre så får det aldrig bli en ursäkt för att slippa straffpåföljd. Lika lite som att Nej betyder Ja enligt en del män.
    Du vet ju inte vad du pratar om. Det är inte våldtäkt. Det är en enorm skillnad på våldtäkt och sexuellt utnyttjande av minderårig. Och givetvis är det en ENORM och MASSIV skillnad på om tjejen faktiskt varit frivillig eller blivit tvingad med våld. Förstår du verkligen inte det? 

ÄVEN om tjejen inte förstått sitt eget bästa och ångrar sitt val är det milsvid skillnad mellan samlaget hon trivdes med DÅ och att hon blev slagen till marken och våldspenetrerad mot sin vilja.  
  • blackpuma
    trollbottom skrev 2010-08-25 19:16:22 följande:
    Enligt lag så är sexuellt umgänge med barn under 15 år klassificerat som våldtäkt på barn och är ett brott. Detta oavsett om barnet under 15 visat eget intresse eller inte. Den vuxne ska säga nej. Blir en 18 åring tillsammans med en som är 14 år får den som är 18 ta ansvaret att vänta tills lagen säger att det är okej. Det står i artikeln att det är våldtäkt men att inget tvång är inblandat. Fortfarande våldtäkt.

Barn enligt lagen för övrigt. I detta fall får man följa lagarna, vilket inte är speciellt svårt. Men nej, jag tror inte man slutar vara barn bara för att man fyller 15, däremot blir lagen om våldtäkt annorlunda efter ett barn har fyllt 15.
    Slutsatsen att hon får pengar för att hon blivit utsatt för ett brott är att hon får ersättning för att hon utsatts för ett brott. Inte att hon blir hora. Vad blir en som blivit misshandlad som får pengar? Vad blir den som blev rånad och får ersättning?
    Mannen betalar inte för sexet utan för den kränkning och för det brott han utsatt flickan för.
    Det är enormt svårt, speciellt om tjejen ljuger för sin sexpartner UTAN nån som helst hänsyn på konsekvenserna.

Hon har INTE blivit utsatt för nått brott, i praktiken så får hon betalt för utförda tjänster.

Om en masochist blir "utsatt för misshandel" han själv önskar och njuter av ... för att sedan vända på klacken och anmäla sin förövare (personen som ställde upp på ömsesidigt accepterade aktiviteter) så är det exakt samma situation, folk blir bestraffade för brott som inte har begåtts.

vad jag anmärker här är nått du inte kan se ifrån, lagen är LÅNGT ifrån perfekt och under tiden jag kan hänvisa till min tidigare post med en länk så blir folk straffade för offerslösa brott dom blir i själva verket inlurade i, vem vet, mannen i frågan SKULLE kanske säga nej om tjejen sa ärligt att hon var minderårig.
  • Mariohn
    fruis skrev 2010-08-25 19:23:11 följande:
    Men är det inte det som den nya skärpta lagstiftningen gått ut på, att man tar bort rubriceringen sexuellt utnyttjande när man är under 15 år och istället rubricerar det som våldtäkt .
    Sinnessjukt. Ungdomar experimenterar. Om det inte sker något under tvång eller manipulation så är det inte våldtäkt. 
  • Smulan00

Om mannen säger att flickan påstod att hon var äldre men hon nekar till det, vem ska man tro på? Vem är då offret eller gärningsman? Låt säga att mannen är en väl ansedd Vd och flickan kommer från en strulig familj.

Upplever du mig som en bitch så är jag väl en bitch.
Svar på tråden 100 000 per knull