blackpuma skrev 2010-08-25 19:07:13 följande:
Barn? Enligt vem? Föräldrarna som alltid kommer se sina "barn" för barn?
Lagen som har satt en gräns så där mitt emellan vad som anses vara normalt för barn att sluta vara barn?
Enligt dig som kanske anser att barn slutar vara barn på klockslaget när dom fyller 15?
Nej, dagens "barn" är långt ifrån "barn" kolla runt på nätet, den är FYLD med fjortisar som riktigt skriker efter ***
Dom stackars "barnen" manipulerar hela sin omgivning inklusive sina föräldrar (och er)
Jag har inget emot prostituerade, anser att vi får alla göra vad vi vill med våra egna kroppar och sinnen, dock är det inte jag som stämplar henne som hora, det är lagen du försvarar som tvingar mannen att betala enorm summa pengar till denna tjejen för sexuella tjänster, slutsats?
Slutligen så står det klart och tydligt i artikeln att det inte handlar om en våldtäkt (citat från polisen)
Smulan00 skrev 2010-08-25 18:52:34 följande:
Skulle gissa at ts tycker att alla våldtagna som anmäler sin våldtäktsman är horor. Hur ska de annars kunna få skadestånd?
Ts, du anser att männen i artikeln är offer. På vilket sätt är de det?
Nej, jag tycker att såna domar är ett hån mot tjejer som blir verkligen utsatta för våldtäkter.
Han anklagas och kommer bli straffad för ett brott han inte har begått.
Enligt lag så är sexuellt umgänge med barn under 15 år klassificerat som våldtäkt på barn och är ett brott. Detta oavsett om barnet under 15 visat eget intresse eller inte. Den vuxne ska säga nej. Blir en 18 åring tillsammans med en som är 14 år får den som är 18 ta ansvaret att vänta tills lagen säger att det är okej. Det står i artikeln att det är våldtäkt men att inget tvång är inblandat. Fortfarande våldtäkt.
Barn enligt lagen för övrigt. I detta fall får man följa lagarna, vilket inte är speciellt svårt. Men nej, jag tror inte man slutar vara barn bara för att man fyller 15, däremot blir lagen om våldtäkt annorlunda efter ett barn har fyllt 15.
Slutsatsen att hon får pengar för att hon blivit utsatt för ett brott är att hon får ersättning för att hon utsatts för ett brott. Inte att hon blir hora. Vad blir en som blivit misshandlad som får pengar? Vad blir den som blev rånad och får ersättning?
Mannen betalar inte för sexet utan för den kränkning och för det brott han utsatt flickan för.