• blackpuma

100 000 per knull

Det är väl det skådeståndet ligger på för ”offren”?
    Hur kan detta vara försvarbart?
    Vi har lagar som gör småflickor till sveriges bäst betalda horor under tiden männen får sina liv förstörda.

nt.se/nyheter/artikel.aspx

(Undrar när folk börjar inse att lagar som är till att skydda oss från oss själva inte fungerar och aldrig kommer göra det)

• Svar på tråden 100 000 per knull
  • end of days
    Queenie70 skrev 2010-08-26 18:33:08 följande:
    Jag vet faktiskt inte vad du menar så du får kanske vara tydligare.
    end of days skrev 2010-08-26 18:12:29 följande:
    Jag försöker hålla mig på ett realistiskt plan här, ser helt enkelt inte det hända framför mig.
    Tonåringar som ger sig på äldre partners däremot är vardagsmat.

Annars så ser jag ingen anledning att svara på provokationer och helt orealistiska frågor, jag ser inte att en tjej som håller på att inleda sitt liv skulle göra det med en man som står med ena foten i graven.

Det må vara din erfarenhet, det återspeglar inte min eller det jag ser omkring mig.
    Du må omyndighetsförklara unga tjejer och lägga hela "skulden" på mannen, jag gör inte livet så lätt för mig.
    Inget i livet är så svartvit.

Men juste, tjejer puppar den sista dagen i sitt fjortonåriga liv och vaknar morgonen därpå som en kvinna, silly me.

• honkie

intressant tråd och jag håller fullständigt med TS.
    "enligt svensk lag..." har man läst mer än ett par dussin gånger i denna tråd, jag tror ni har missförstått etik. vi som står på ts sida är fullt medvetna om lagen och att männen i artikeln har brutit mot den. vi är mer intresserade av etiken när dessa gränsfall uppstår. bara för att en lag säger att något är fel så innebär inte det att det är etiskt fel. kom in i matchen för fan!
    jag har läst en del om olika lagar i USA:s delstater som är totalt bisarra. i några delstater ska det alltså vara olagligt att utföra vissa sexställningar efter en viss tid på dygnet, vilka stater det är vet jag inte. men låt oss säga att det är olagligt att knulla doggystyle 24/7 i kalifornien, skulle ni verkligen acceptera den lagen eller skulle ni, som jag, knulla doggtstyle extrahårt bara för att lagen är så otroligt "svartvit" och löjlig?

• julmusten

Jag forstar faktiskt inte prolemet alls med det dar.

En 48-aring skall inte ha sex med 14-aringar period. Spela roll om 14-aringen vill, eller ser ut som 25, eller ar mogen och kan och allt vad det ar.

Jag kan inte forsta varfor det ar sa himla viktigt att forsvara mans ratt att knulla. Ibland far man faktiskt halla lite pa sig, ga och runka, eller hitta nan som ar laglig, sa javla svart kan det val inte vara...

Att pasta att mannen i artikeln ar ett offer tycker jag ar att idiotforklara man i storsta allmanhet.

Nar man borjar narma sig "lagliga" tonaringar som har sex med "olagliga" tonaringar sa blir det genast lite graare, men aterigen, jag tycker det ar bra att det finns en lag anda. De som vill ha sex kommer formodligen aldrig anmala anda.

• Miss Cee
    klyban skrev 2010-08-26 15:46:48 följande:
    Kan så vara Miss Cee, med en myndig person med fett bankkonto.

Sen kan hela detta vara lite lätt syniskt att någon kommer sätta detta i system.
    Men den jag citerade antyde att vi skulle sätta praxis i en sådan här relation.

Det som är sorgligt med det hela är att en hel del tror att allt är så svart & vitt.
    En del verkar inte ens inse att det finns ömsesidiga känslor.
    Men hade det varit en kille som dunkat på en tjej som varäldre kvinna, ja då hade det varit ryggdunkningar och tjo rop "bra gjort"!!

Jag har 2 tjejer ja kommer inte uppfostra dom till frikykliga nunnor eller slampor för den delen.
    Utan uppmuntra dom till att ta egna beslut som är baserat på vad dom vill.
    Och ta ett jävla ansvar för sina handlingar sen.

Kommer jag uppmuntra dom ha sex i tidig ålder nej, men kommer heller inte sätta kyskhetsbälte heller.
    Dags att samhället sluta sätta normer på när en kvinna ska ha sex.
    Helt riktigt. När en KVINNA ska ha sex. Barn ska ha inte ha sex. Och om de är för omogna att inse att det inte är en bra idé så borde den vuxne mannen ha nog innanför pannbenet att säga nej. Om inte av annan anledning än att han begår en brottslig handling.
  • Queenie70
    end of days skrev 2010-08-26 18:45:46 följande:
    end of days skrev 2010-08-26 18:12:29 följande:
    Jag försöker hålla mig på ett realistiskt plan här, ser helt enkelt inte det hända framför mig.
    Tonåringar som ger sig på äldre partners däremot är vardagsmat.

Annars så ser jag ingen anledning att svara på provokationer och helt orealistiska frågor, jag ser inte att en tjej som håller på att inleda sitt liv skulle göra det med en man som står med ena foten i graven.

Det må vara din erfarenhet, det återspeglar inte min eller det jag ser omkring mig.
    Du må omyndighetsförklara unga tjejer och lägga hela "skulden" på mannen, jag gör inte livet så lätt för mig.
    Inget i livet är så svartvit.

Men juste, tjejer puppar den sista dagen i sitt fjortonåriga liv och vaknar morgonen därpå som en kvinna, silly me.

Nej de vaknar inte upp en dag och är kvinnor, det är en process, och det är högst olämpligt för en 37 åring att sätta på en 15 åring också. Nu är det inte jag som omyndigförklarar unga flickor utan lagen som bekant. Av en högst relevant anledning. Jag lägger inte "skulden på mannen" Jag lägger ansvaret på den vuxne oavsett kön. Lagen sätter den absoluta gränsen. Sen när det gäller uppåt i åren så handlar det om att ansvarstagande vuxne ska använda sitt eget sunda förnuft och sin moral. Tyvärr finns det rätt många vuxna (oftast män) som gravt brister i sin förmåga att sätta de gränserna för sig själv.

Din erfarenhet talar du om...Är den omfattande vad det gäller sexuellt utåtagerande beteende hos unga flickor eller?

Jo, det är faktiskt rätt svart och vitt i det här fallet. Ansvaret ligger alltid på den vuxne.

Om du visst hur många gånger jag hört äckliga män påstå att 12 eller 13 åringen ju förfört sin styvfar eller sin lärare genom att "springa omkring halvnäck" eller sätta sig i knät och "gnida sig" allt använt som en ursäkt för att han peneterart henne...Fy fan...OCH liksom...Ja hon ska kunna agera hur jäkla provocernade som helst i sin omognad. Jag förväntar mig att den vuxne ska sätta stopp...
  • end of days
    Queenie70 skrev 2010-08-26 19:42:52 följande:
    Nej de vaknar inte upp en dag och är kvinnor, det är en process, och det är högst olämpligt för en 37 åring att sätta på en 15 åring också. Nu är det inte jag som omyndigförklarar unga flickor utan lagen som bekant. Av en högst relevant anledning. Jag lägger inte "skulden på mannen" Jag lägger ansvaret på den vuxne oavsett kön. Lagen sätter den absoluta gränsen. Sen när det gäller uppåt i åren så handlar det om att ansvarstagande vuxne ska använda sitt eget sunda förnuft och sin moral. Tyvärr finns det rätt många vuxna (oftast män) som gravt brister i sin förmåga att sätta de gränserna för sig själv.

Din erfarenhet talar du om...Är den omfattande vad det gäller sexuellt utåtagerande beteende hos unga flickor eller?

Jo, det är faktiskt rätt svart och vitt i det här fallet. Ansvaret ligger alltid på den vuxne.

Om du visst hur många gånger jag hört äckliga män påstå att 12 eller 13 åringen ju förfört sin styvfar eller sin lärare genom att "springa omkring halvnäck" eller sätta sig i knät och "gnida sig" allt använt som en ursäkt för att han peneterart henne...Fy fan...OCH liksom...Ja hon ska kunna agera hur jäkla provocernade som helst i sin omognad. Jag förväntar mig att den vuxne ska sätta stopp...

Och varje gång det kommer till "absoluta gränser" så blir det fel då en mall kan inte gälla alla,
    Sund förnuft ja, moral nej, den så kallade moralen fördömer vissa handlingar oavsett om dom verkligen skadar nån eller inte, där blir det bara fel. Som i det fallet.

Ansvar? Alla får ta ansvar för sina egna handlingar, jag ser klart och tydligt vad du anser om tonåringar men jag måste göra dig besviken, det rör sig inte om ovetande barn som inte vet som händer omkring dom.
    det rör sig om människor som börjar ta sina steg in i  det vuxna livet.
    Det du beskriver handlar inte om ansvar, du skyfflar över skulden på folk som i såna fall inte gör några fel.
    Skulden som härstammar bara från din så kallade moral.

Jag lever inte i en grotta, öppnar man ögonen så ser man saker, ja, dagens tonåringar är mer utflippade än dom var innan, man kan skylla det på media internet eller whatever, det spelar ingen roll.

Inget i ett liv är svartvit, jag önskar verkligen att saker och ting var svartvita, det skulle bespara en många problem men så är inte fallet. Vissa mognar tidigare än andra och tar klivet in i det vuxna livet innan lagen så kallat låter dom.

Jag snackar inte om incest heller, varken pedofili, incest, utnyttjande, våldtäkt och alla andra helt irrelevanta stora ord folk slänger omkring sig här beskriver inte det som händer utanför era moraliskt begränsade tillvaron.

• end of days
    Miss Cee skrev 2010-08-26 19:34:26 följande:
    Helt riktigt. När en KVINNA ska ha sex. Barn ska ha inte ha sex. Och om de är för omogna att inse att det inte är en bra idé så borde den vuxne mannen ha nog innanför pannbenet att säga nej. Om inte av annan anledning än att han begår en brottslig handling.
    Tror nog att tjejer kan själva avgöra vem dom vill och inte vill ligga med, inte upp till dig eller gamla stoffiler som lever ett helt verklighetsfrämmande tillvaron att avgöra.

Tycker faktiskt det är fruktansvärt att vissa av er verkligen ställer er bakom bestraffning av påhittade brott.
  • lennartsdotter
    end of days skrev 2010-08-26 20:02:05 följande:

Och varje gång det kommer till "absoluta gränser" så blir det fel då en mall kan inte gälla alla,
    Sund förnuft ja, moral nej, den så kallade moralen fördömer vissa handlingar oavsett om dom verkligen skadar nån eller inte, där blir det bara fel. Som i det fallet.

Ansvar? Alla får ta ansvar för sina egna handlingar, jag ser klart och tydligt vad du anser om tonåringar men jag måste göra dig besviken, det rör sig inte om ovetande barn som inte vet som händer omkring dom.
    Det du beskriver handlar inte om ansvar, du skyfflar över skulden på folk som i såna fall inte gör några fel.

Jag lever inte i en grotta, öppnar man ögonen så ser man saker, ja, dagens tonåringar är mer utflippade än dom var innan, man kan skylla det på media internet eller whatever, det spelar ingen roll.

Inget i ett liv är svartvit, jag önskar verkligen att saker och ting var svartvita, det skulle bespara en många problem men så är inte fallet. Vissa mognar tidigare än andra och tar klivet in i det vuxna livet innan lagen så kallat låter dom.

Jag snackar inte om incest heller, varken pedofili, incest, utnyttjande, våldtäkt och alla andra helt irrelevanta stora ord folk slänger omkring sig här beskriver inte det som händer utanför era moraliskt begränsade tillvaron.

Jag vet inte om du vet det, men tonåringars hjärna genomgår en helt fantastiskt förändring under ett par år. Deras hjärnor fungerar öht. inte alls som en vuxen hjärna (och då snackar vi en hjärna som är iaf över 20 år). Att kräva att tonåringar ska kunna ta ett vuxenansvar är ingenting man gör om man vet vad det handlar om för slags förändringar som sker i en tonåring. Det är inte bara hormoner som skjuter i höjden och bröst som växer, hela hjärnan genomgår en enormt  förändring.

Visst, världen är inte svartvit men gråzonerna handlar om ifall det är OK att en 18-åring har sex med en 14-åring eller om en 20-åring har sex med en 15-åring. Det är gråzoner. Det är öht. inte en gråzon när en person över 30 bast sexar med en icke-myndig. Inte ens i närheten av en gråzon.
  • ugnspannkakan
    blackpuma skrev 2010-08-25 17:30:36 följande:
    Menar du att vi ska tatuera in födelseåret i pannan på tjejer så inga "missförstånd" (läs lögner från tjejernas sida) ska kunna gå ut över män som inte gör några fel?

Är det verkligen nån här som är övertygad att "barn" upphör vara barn på klockslaget dom fyller 15?
    Jag själv var ganska övertygad att barn upphör vara barn sekunden puberteten sätter igång, vilket kan ske inom en tidsram på 5-8 år
    jag är helt övertygad om att man slutar vara barn på klockslaget när man fyller 18.
  • Queenie70
    end of days skrev 2010-08-26 20:02:05 följande:

Du har fel så det stänker om det. Behövs inte sägas mer. Det är INTE vuxna vi talar om här oavsett hur mycket du försöker rättfärdiga vuxna mäns lust till små flickor. Du försöker vrida till nåt till din fördel, fast det helt enkelt handlar om att du anser att en vuxen mans rätt till att ha sex med unga flickor går före flickans välbefinnande.  ALLA män som sätter på småflickor rättfärdigar det och tycker det är helt ok. Det faktum att du inte förmår nåt så enkelt som att säga att NEJ, det är inte ok för en 65 åring att ha sex med en 10 åring och istället slingrar dig med saker som att, en tioåring vill nog 'ändå inte ligga med en 65 åring säger allt,

Äh...lets cut the crap...Du är en äcklig människa med taskig syn på kvinnor och med en högst begränsad förmåga att se vad som ligger under ytan och vilka mekanismer det egenligen handlar om när du ser den kåta, golddiggande 14 åringen....För att det passar dina syften.

Svin
Svar på tråden 100 000 per knull