• blackpuma

100 000 per knull

Det är väl det skådeståndet ligger på för ”offren”?
    Hur kan detta vara försvarbart?
    Vi har lagar som gör småflickor till sveriges bäst betalda horor under tiden männen får sina liv förstörda.

nt.se/nyheter/artikel.aspx

(Undrar när folk börjar inse att lagar som är till att skydda oss från oss själva inte fungerar och aldrig kommer göra det)

• Svar på tråden 100 000 per knull
  • Miss Cee
    klyban skrev 2010-08-25 23:41:58 följande:
    Det du säger där, sänder tydliga signaler till minderåriga(13-14åringar) som är lite pengakåta.
    Att "sätta dit" en man och får man betalt efteråt.
    Det gör det säkert. Eftersom de är barn så har de inte förmågan att tänka längre än så. det är bland annat på grund av deras brist på mognad och förmåga att tänka igenom saker som vi har lagen.

Men jag har inget emot att rätten dömer mannen till fängelse istället. Det funkar utmärkt. Och dessutom så har jag extremt svårt att tro att 14-åringen får en chans att shoppa kläder för pengarna. Antingen så kommer föräldrarna eller en överförmyndare att förhindra att barnet spenderar loss innan hon blir myndig.
  • klyban

Kan så vara Miss Cee, med en myndig person med fett bankkonto.

Sen kan hela detta vara lite lätt syniskt att någon kommer sätta detta i system.
    Men den jag citerade antyde att vi skulle sätta praxis i en sådan här relation.

Det som är sorgligt med det hela är att en hel del tror att allt är så svart & vitt.
    En del verkar inte ens inse att det finns ömsesidiga känslor.
    Men hade det varit en kille som dunkat på en tjej som varäldre kvinna, ja då hade det varit ryggdunkningar och tjo rop "bra gjort"!!

Jag har 2 tjejer ja kommer inte uppfostra dom till frikykliga nunnor eller slampor för den delen.
    Utan uppmuntra dom till att ta egna beslut som är baserat på vad dom vill.
    Och ta ett jävla ansvar för sina handlingar sen.

Kommer jag uppmuntra dom ha sex i tidig ålder nej, men kommer heller inte sätta kyskhetsbälte heller.
    Dags att samhället sluta sätta normer på när en kvinna ska ha sex.

• Queenie70
    klyban skrev 2010-08-26 15:46:48 följande:
    Kan så vara Miss Cee, med en myndig person med fett bankkonto.

Sen kan hela detta vara lite lätt syniskt att någon kommer sätta detta i system.
    Men den jag citerade antyde att vi skulle sätta praxis i en sådan här relation.

Det som är sorgligt med det hela är att en hel del tror att allt är så svart & vitt.
    En del verkar inte ens inse att det finns ömsesidiga känslor.
    Men hade det varit en kille som dunkat på en tjej som varäldre kvinna, ja då hade det varit ryggdunkningar och tjo rop "bra gjort"!!

Jag har 2 tjejer ja kommer inte uppfostra dom till frikykliga nunnor eller slampor för den delen.
    Utan uppmuntra dom till att ta egna beslut som är baserat på vad dom vill.
    Och ta ett jävla ansvar för sina handlingar sen.

Kommer jag uppmuntra dom ha sex i tidig ålder nej, men kommer heller inte sätta kyskhetsbälte heller.
    Kan inte tala för andra men jag skulle i alla fall ha blivit mäkta upprörd om min son när han är 13-14 år skulle hamna isäng med en 48 årig kvinna. Alltså, det är nåt som inte är riktigt friskt med det....
  • Lady Macbeth

Om man typ låter bli att ha sex med tjejer under 15 så behöver man ju inte bekymra sig om vad de har för motiv.  

• Ökänd

När jag var i 25 års åldern fick jag inte köpa ut cigg på Konsum. Så då brukade jag skicka upp en unge att köpa åt mig. Hon fick göra det, utan leg. Hon var 12. Det är inte alltid så lätt att veta, som folk vill låta påskina.

Burn hajfajvmöppar burn.
  • end of days
    Lady Macbeth skrev 2010-08-26 17:04:41 följande:
    Om man typ låter bli att ha sex med tjejer under 15 så behöver man ju inte bekymra sig om vad de har för motiv.  

Eller så kan man reagera på att folk hindras från att leva sina liv med ren terror för det jag ser i artikeln är inget annat än maktmissbruk.
    Båda parter fick vad dom ville ha, tills pappa staten kom in och bestraffade bägge.
  • Lingonflickan
    klyban skrev 2010-08-26 15:46:48 följande:
    Skrivet av en man, så klart.

Och på en viktig punkt felar ditt resonemang. En tjej under femton är INTE en kvinna. Hon är ett barn.
    Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • Queenie70
    end of days skrev 2010-08-26 17:22:24 följande:
    Eller så kan man reagera på att folk hindras från att leva sina liv med ren terror för det jag ser i artikeln är inget annat än maktmissbruk.
    Båda parter fick vad dom ville ha, tills pappa staten kom in och bestraffade bägge.
    Rätta mig om jag har fel, men är inte det exakt samma sak pedofiler brukar inbilla sig? Att det är ett ömsesidigt förhållande på lika villkor etc.

Bara av nyfikenhet skull...anser du att det finns en gräns där det inte är ok? Var går den? är en 12 åring lovligt? En 14 åring utan mens och bröst, eller kanske en tidigt utvecklad fullt fertil 10 åring med mens och bröst?
  • lennartsdotter
    klyban skrev 2010-08-26 12:09:03 följande:
    Det handlar om inte små små tjejer.
    Det handlar om tjejer/kvinnor som har utvecklat en egen sexuallitet och kroppsligt ser ut som en kvinna.
    Och tom kan få barn.

Lagen har ett rakt svart steck vid 15, så jävla enkelt är det inte.
    Men baserar man sin uppfattning på företställningar så förstår jag att du skriver så.
    Under 15 år så handlar det om småtjejer, inte kvinnor. Tjejer på väg till att bli unga kvinnor absolut men inte fan handlar det om kvinnor. Det finns småflickor som får mens vid 9 års ålder, det innebär inte att de är mogna för en sexuell relation med en vuxen man! Bara för att man råkar på att kunna bli på smällen innebär det inte att man är fysiskt eller psyskiskt mogen för en sexuell relation med någon.

Visst har även barn och tonåringar sin egen sexualitet och de ska absolut få utforska den. Med sig själv och med jämnåriga. Dock är det aldrig under några som helst omständigheter att en vuxen man har sex med en tjej under 15 år.
Svar på tråden 100 000 per knull