• blackpuma

100 000 per knull

Det är väl det skådeståndet ligger på för ”offren”?
    Hur kan detta vara försvarbart?
    Vi har lagar som gör småflickor till sveriges bäst betalda horor under tiden männen får sina liv förstörda.

nt.se/nyheter/artikel.aspx

(Undrar när folk börjar inse att lagar som är till att skydda oss från oss själva inte fungerar och aldrig kommer göra det)

• Svar på tråden 100 000 per knull
  • Corpset
    Tjohalia skrev 2010-08-26 10:27:41 följande:
    Nånstans övergår ju barnet till tonåring, vilket inte mognadsmässigt alltid sker när dom fyller 13. men det är ju väldigt svårt att dra en gräns för när dom är barn, och när dom inte längre är det.
    Jag tycker det är ganska enkelt. Har du fortfarande en målsman? Då är du ett barn, omyndig. Jag ser inget större problem med två fjortonåringar som har sex med varandra, för de är troligtvis närmare varandra i mognadsgrad än 14 och 52. Jag ser däremot ett stort jävla problem med de vuxna människor i den här tråden som pratar om att sänka byxmyndighetsåldern ner mot 12 (wtf, 12-åringar sprang runt i mysbyxor och tittade på julkalendern och merparten hade inte ens fått mens när jag var 12) och tycker det är "rätt" att medelålders män ska ha sex med tjejer som inte ens gått ut grundskolan.

Close-in-age exceptions, visst, men nej, jag tycker inte myndiga personer ska ha sex med omyndiga personer. Jag tycker inte heller att vårdare/personliga assistenter och dylik personal ska ha sex med dementa, och gravt efterblivna, oavsett om de dementa eller gravt efterblivna raggar på dem. Att vilja ha sex har inget att göra med att att vara mogen nog att ge samtycke. Pedofiler säger gärna att barn är sexuella varelser, vilket de är, men bara för att barnen har upptäckt sin egen sexualitet så betyder inte det att vuxna skall utnyttja dem, oavsett om de verkar "villiga" eller inte. Vad fan, pedofil.se refererar till forskning som pekar på att spädbarn kan få orgasm.

"En pedofil relation är inte jämlik men kan vara precis lika gynnande som moderns relation till barnet." <-- WHAT THE CRAP.

• end of days
    Corpset skrev 2010-08-26 11:10:05 följande:
    Jag tycker det är ganska enkelt. Har du fortfarande en målsman? Då är du ett barn, omyndig. Jag ser inget större problem med två fjortonåringar som har sex med varandra, för de är troligtvis närmare varandra i mognadsgrad än 14 och 52. Jag ser däremot ett stort jävla problem med de vuxna människor i den här tråden som pratar om att sänka byxmyndighetsåldern ner mot 12 (wtf, 12-åringar sprang runt i mysbyxor och tittade på julkalendern och merparten hade inte ens fått mens när jag var 12) och tycker det är "rätt" att medelålders män ska ha sex med tjejer som inte ens gått ut grundskolan.

Close-in-age exceptions, visst, men nej, jag tycker inte myndiga personer ska ha sex med omyndiga personer. Jag tycker inte heller att vårdare/personliga assistenter och dylik personal ska ha sex med dementa, och gravt efterblivna, oavsett om de dementa eller gravt efterblivna raggar på dem. Att vilja ha sex har inget att göra med att att vara mogen nog att ge samtycke. Pedofiler säger gärna att barn är sexuella varelser, vilket de är, men bara för att barnen har upptäckt sin egen sexualitet så betyder inte det att vuxna skall utnyttja dem, oavsett om de verkar "villiga" eller inte. Vad fan, pedofil.se refererar till forskning som pekar på att spädbarn kan få orgasm.

"En pedofil relation är inte jämlik men kan vara precis lika gynnande som moderns relation till barnet." <-- WHAT THE CRAP.

Mjo, men nu handlar detta varken om pedofiler eller spädbarn utan om tonåringar och rättighet till ett normalt liv.

Hittade en tråd om detta på en annan sida med lite inside information som inte nämndes i tidningen.
    Tjejen ljög om sin ålder och hon hade utseendet på sin sida.
    Det utesluter alla extrema utsvävningar åt pedofilhållet och eftersom jag själv har suttit i liknande sits så kan säga att det är inget annat än moralpanik som talar.
  • Lingonflickan

Det är väl ändå upp till mannen att kolla upp vilken ålder det är om han nu tänder på små små tjejer.

Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • klyban
    Lingonflickan skrev 2010-08-26 11:33:19 följande:
    Det är väl ändå upp till mannen att kolla upp vilken ålder det är om han nu tänder på små små tjejer.
    Det handlar om inte små små tjejer.
    Det handlar om tjejer/kvinnor som har utvecklat en egen sexuallitet och kroppsligt ser ut som en kvinna.
    Och tom kan få barn.

Lagen har ett rakt svart steck vid 15, så jävla enkelt är det inte.
    Men baserar man sin uppfattning på företställningar så förstår jag att du skriver så.
  • Lingonflickan

Det skulle stå så små tjejer, ursäkta mig. Men en flicka under 15 år är ingen kvinna även om många fått mens vid den perioden.

Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • ChoopChoopSong

Ja, det finns många 13-14-åriga tjejer som är sexuellt nyfikna. Ibland redo för sex, ibland inte.

Det finns också en del "trasiga" tjejer i den här åldern som söker bekräftelse på nätet eller rymmer hemifrån och har sex med vuxna män bara för att få tak över huvudet, pengar etc. Det är inte våldtäkt (om man bortser fån 15-årsgränsen). Men är det rätt?

Man ska inte överbeskydda barn, men inte heller göra dem till små vuxna, som en del gör. Många 14-åringar är kroppsligt mogna. Men de är inte emotionellt mogna eller har samma tänk som en vuxen! Färdigutvecklad är man först i 20-årsåldern. Kroppsligt och själsligt.

Att resonera som om en 14-åring "alltid vet vad hon gör" eller "får skylla sig själv", är att lägga samma ansvar på henne som man gör på vuxna. Nej, hon är inte vuxen och för övrigt - hur man kan lägga större ansvar på en 14-åring än på en vuxen man, övergår mitt förstånd. Kan män inte kontrollera sina lustar? Blir män aldrig vuxna i så fall? Nu kanske hon "såg äldre ut" samt ljög om sin ålder - jag vill inte uttala mig om det enskilda fallet. Men generellt tycker jag att attuítyden bakom resonemanget, låter konstig. Ska vi ge 14-åringar samma ansvar som vuxna, kan vi väl lika gärna omyndigförklara alla hebefiler?

• ChoopChoopSong

Dessutom finns det många män som aktivt jagar tonårstjejer på nätet! Och då menar jag inte en 20-åring som blir intresserad av en 18-åring, utan dubbet så gamla män. När min kusin var 16, blev hon "terroriserad" av en 33-åring. Hon försökte blocka honom, men han bara fortsatte kontakta henne, ringde henne, sade att han stod utanför hennes hus mm. En annan 15-årig tjej, fick kontakt med en kille som skrev att han var 19. De bodde i samma stad och bestämde sig för att träffas. När de sågs, tyckte hon att han såg äldre ut och blev tveksam. Tillslut kröp det fram att han var 27! Ändå försökte han talla på henne. Och det är inte alltid så lätt för en 15-åring att säga ifrån eller värja sig.

Gör inte dessa män till oskyldiga offer. Hebefiler är inga passiva offer för unga tjejers lustar - de vet precis vad de gör och varför. De ljuger om sin ålder, manipulerar, kommer ibland med förtäckta hot. "Om du inte träffar mig så..." De erbjuder pengar, modelljobb och annat som de vet att unga tjejer lättare faller för, än vuxna kvinnor. Ibland är de inte hebefiler i egentlig mening, på det sättet att de föredrar att knulla 15-åringar framför 25-åringar. Utan de vänder sig till unga tjejer för att dessa är lättare att locka, lura eller manipulera.

• end of days
    ChoopChoopSong skrev 2010-08-26 12:27:33 följande:
    Ja, det finns många 13-14-åriga tjejer som är sexuellt nyfikna. Ibland redo för sex, ibland inte.

Det finns också en del "trasiga" tjejer i den här åldern som söker bekräftelse på nätet eller rymmer hemifrån och har sex med vuxna män bara för att få tak över huvudet, pengar etc. Det är inte våldtäkt (om man bortser fån 15-årsgränsen). Men är det rätt?

Man ska inte överbeskydda barn, men inte heller göra dem till små vuxna, som en del gör. Många 14-åringar är kroppsligt mogna. Men de är inte emotionellt mogna eller har samma tänk som en vuxen! Färdigutvecklad är man först i 20-årsåldern. Kroppsligt och själsligt.

Att resonera som om en 14-åring "alltid vet vad hon gör" eller "får skylla sig själv", är att lägga samma ansvar på henne som man gör på vuxna. Nej, hon är inte vuxen och för övrigt - hur man kan lägga större ansvar på en 14-åring än på en vuxen man, övergår mitt förstånd. Kan män inte kontrollera sina lustar? Blir män aldrig vuxna i så fall? Nu kanske hon "såg äldre ut" samt ljög om sin ålder - jag vill inte uttala mig om det enskilda fallet. Men generellt tycker jag att attuítyden bakom resonemanget, låter konstig. Ska vi ge 14-åringar samma ansvar som vuxna, kan vi väl lika gärna omyndigförklara alla hebefiler?
    Män kan nog kontrollera sina lustar vid behov men det finns situationer där behovet helt enkelt inte finns.

Man kan nog ställa samma fråga till kvinnor, kan ni inte kontrollera egna lustar? Blir ni inte mer vuxna än så?
    Tjejen som jag blev i slutändan ihop med raggade på mig i flera veckor, till slut såg jag helt enkelt ingen anledning att fortsätta avfärda henne eller behandla henne som ett barn vilket hon inte var, hon var en ung kvinna som hade sitt sikte inställd på mig och gav sig inte.
    Enligt lagen som våldtog jag ett barn, vilket sig är helt uppåt vägarna, efter två år så skiljdes vi som vänner.
    Ge tonåringar samma ansvar som vuxna är lite att ta i men det går heller inte behandla tonåringar som barn.

Utmåla specifikt hebefiler som hänsynslösa rovdjur fungerar dåligt, vi är alla rovdjur, kvinnor som män, med siktet instält på ett mål är det sällan vi ger oss, vare sig det står 14 på id-kortet eller 40.
  • Sennaboo
    klyban skrev 2010-08-25 23:41:58 följande:
    Det du säger där, sänder tydliga signaler till minderåriga(13-14åringar) som är lite pengakåta.
    Att "sätta dit" en man och får man betalt efteråt.
    Jag blir lite skrämd av detta. Tänker 13-åringar på pengar på det sättet??? Fattar inte helt TS. Är det ok av mannen eller vad menar du med att mannen får sitt liv förstört??? Om man vill ha sex med barn bör man söka hjälp, så man inte förstör andras liv!!
  • ChoopChoopSong
    end of days skrev 2010-08-26 12:48:49 följande:
    Män kan nog kontrollera sina lustar vid behov men det finns situationer där behovet helt enkelt inte finns.

Man kan nog ställa samma fråga till kvinnor, kan ni inte kontrollera egna lustar? Blir ni inte mer vuxna än så?
    Tjejen som jag blev i slutändan ihop med raggade på mig i flera veckor, till slut såg jag helt enkelt ingen anledning att fortsätta avfärda henne eller behandla henne som ett barn vilket hon inte var, hon var en ung kvinna som hade sitt sikte inställd på mig och gav sig inte.
    Enligt lagen som våldtog jag ett barn, vilket sig är helt uppåt vägarna, efter två år så skiljdes vi som vänner.
    Ge tonåringar samma ansvar som vuxna är lite att ta i men det går heller inte behandla tonåringar som barn.

Utmåla specifikt hebefiler som hänsynslösa rovdjur fungerar dåligt, vi är alla rovdjur, kvinnor som män, med siktet instält på ett mål är det sällan vi ger oss, vare sig det står 14 på id-kortet eller 40.
    Som sagt, jag vill inte uttala mig om enskilda fall. Jag vet ett par som blev ihop när de var 14 och 16 och de lever fortfarande lyckliga tillsammans.

Men om "offerkoftan" ska dras av 14-åriga tjejer, måste den också dras av de vuxna som har sex med dessa tjejer.
    Hebefiler utmålar sig ofta som "jagade" av kåta fjortisar. I själva verket är det ofta tvärtom. Ditt fall kanske är annorlunda. Men de som jagar fjortisar på nätet, funkar inte riktigt så. De begår inte alltid våldtäkt men de är inga oskyldiga offer. Inte alltid tjejerna heller - skillnaden är att tjejerna är omyndiga. Att antyda att dessa barn är kalkylerande horor eller golddiggers - som TS gör - tyder på en hemsk människorsyn.
Svar på tråden 100 000 per knull