• blackpuma

100 000 per knull

Det är väl det skådeståndet ligger på för ”offren”?
    Hur kan detta vara försvarbart?
    Vi har lagar som gör småflickor till sveriges bäst betalda horor under tiden männen får sina liv förstörda.

nt.se/nyheter/artikel.aspx

(Undrar när folk börjar inse att lagar som är till att skydda oss från oss själva inte fungerar och aldrig kommer göra det)

• Svar på tråden 100 000 per knull
  • Mariohn
    Smulan00 skrev 2010-08-25 19:44:23 följande:
    Det framgår ju inte i artikeln vem som anmält. Det kan vara flickan själv, hennes föräldrar eller en myndighetsperson.

Jag var själv ihop med äldre killar i den åldern och det förekom sexuella förbindelser. Vissa var jag med på men andra inte. Lite alkohol kan påverka mer än man tror. Impuls-kontrollen blir sämre och man inser inte vad det är man gör just då. Omdömet blir med andra ord påverkat negativt. En ung tjej vet kanske inte detta, men en man på 48 år vet mer än väl.
    DET kan jag hålla med om och därför finns det ett uppenbart problem med exakta gränser. Det finns folk som är mer mogna för sex när de är 14 än andra när de är 19.  Men en femtioårig man borde veta bättre och vara mer försiktig. En artonårig kille som druckit ett par öl däremot, och går i säng med en snygg tjej som villigt förför honom...Inte en våldtäktsman i mina ögon. Problemet är alltså vart man drar gränsen. Det finns nog inget tydligt svar på det. 
  • Ökänd
    Mariohn skrev 2010-08-25 19:44:23 följande:
    Intressant teori. 
    Ja i den åldern är man ju oftast inte och reser land och rike runt på olika hotell, med tillfälliga nattkamrater. Åklagaren vill ju heller inte gå in på hur de träffats. Som om det skulle vara så svårt att lista ut. Oskyldig
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • blackpuma
    Smulan00 skrev 2010-08-25 19:36:18 följande:
    Om det är olagligt att köpa sex och en man ändå gör det så begår han ett brott och är därmed en gärningsman. Om en man har sexuellt umgänge med en 14-årig tjej så begår han ett brott och är därmed en gärningsman. Att skylla på offren är inte det minsta logiskt eftersom de enligt svensk lag inte begått nått brott utan har blivit utsatta för just ett brott!
    Alltså läser du ens det jag skriver? en annan helt verklighetsfrånvarande lag förbjuder sexköp, och ändå tvingas nu mannen att betala för sexuella tjänster.
    Så inte nog att han bestraffas för ett brott han inte begåt så tvingas han till en annan "olaglig" handling.
    Strålande, det har jag inte ens tänkt på när jag startade tråden.
    Hela den här situationen är bara makabert.
  • Smulan00
    Ökänd skrev 2010-08-25 19:54:56 följande:
    Ja i den åldern är man ju oftast inte och reser land och rike runt på olika hotell, med tillfälliga nattkamrater. Åklagaren vill ju heller inte gå in på hur de träffats. Som om det skulle vara så svårt att lista ut. Oskyldig
    Och har man ett sådant beteende i den åldern så beror det på något. Hon mår ju inte bra. Och vad säger att männen inte utnyttjat detta samt möjligheten hon haft att kunna ta sig hemifrån?

48-åringen blev anhållen i sin frånvaro men kunde gripas efter 6 dagar. Låter inte som en oskyldigs beteende väl?
    Upplever du mig som en bitch så är jag väl en bitch.
  • Mariohn
    Smulan00 skrev 2010-08-25 19:59:30 följande:
    Och har man ett sådant beteende i den åldern så beror det på något. Hon mår ju inte bra. Och vad säger att männen inte utnyttjat detta samt möjligheten hon haft att kunna ta sig hemifrån?

48-åringen blev anhållen i sin frånvaro men kunde gripas efter 6 dagar. Låter inte som en oskyldigs beteende väl?
    INGET säger det. Men man kan inte döma någon för att något INTE säger att det INTE var så. Det är ju en total motsats till hur rättssystemet fungerar. "Oskyldig tills motsatsen bevisats". Dvs man måste BEVISA att mannens intention var att utnyttja, våldta flickan. Om vi ska börja döma folk för att det MÖJLIGTVIS KAN HA VARIT på ett visst sätt kan jag börja anmäla folk hit och dit och bli miljonär. Hur ska taxichauffören veta att jag blivit rånad under kvällen och inte kan betala för min resa? Det där är bara löjligt. 
  • Corpset
    Mariohn skrev 2010-08-25 19:07:33 följande:
    Dessutom är det faktiskt inget särskilt jättemärkligt eller stört med en artonåring som blir kär i en fjortonåring. 
    Jodå. "Hej, jag har gått ut gymnasiet, du började nyss i högstadiet". Snart tycker du väl det är okej med högstadiekillar i nian som raggar på tjejer i fjärde klass också.
  • Mariohn
    Corpset skrev 2010-08-25 20:03:12 följande:
    Jodå. "Hej, jag har gått ut gymnasiet, du började nyss i högstadiet". Snart tycker du väl det är okej med högstadiekillar i nian som raggar på tjejer i fjärde klass också.
    Nejdå. Det är en enorm skillnad på att nyss ha börjat högstadiet (13 år) och att ha gått ut gymnasiet (18 år)

Att däremot nyss ha börjat högstadiet (fortfarande 13 år) och att vara på väg att gå ut nian (15 år) är inte helt enkelt.

Sluta med påhoppen. De leder ingenvart.  
  • Smulan00
    blackpuma skrev 2010-08-25 19:55:45 följande:
    Alltså läser du ens det jag skriver? en annan helt verklighetsfrånvarande lag förbjuder sexköp, och ändå tvingas nu mannen att betala för sexuella tjänster.
    Så inte nog att han bestraffas för ett brott han inte begåt så tvingas han till en annan "olaglig" handling.
    Strålande, det har jag inte ens tänkt på när jag startade tråden.
    Hela den här situationen är bara makabert.
    Tror inte du förstår vad du själv skriver. Nu finns det en lag som vi får rätta oss efter, även i denna tråden. Det är inget lagförslag utan en existerande och aktiv lagstiftning. Utgå ifrån den. Flickan är mindreårig. Mannen hade sex med henne. Enligt lag är det våldtäkt. Hon är ett offer. Han är gärningsman.

Vad vill du? Att män går fria? Att de mindreåriga ska straffas? Att mindreåriga ska klassas som horor för att en vuxen haft sex med dom trots en lag som förjuder det och får betala skadestånd? Att mindreåriga ska misstros bara för att ett fåtal farit med osanning? Sänka åldern för när man får ha sex lagligt?

Det finns ändå en lag och det ska vi väl vara glada för. Den är inte till för att skada vuxna utan för att skydda de som är under 15 år.
  • Mariohn
    Smulan00 skrev 2010-08-25 20:08:16 följande:
    Tror inte du förstår vad du själv skriver. Nu finns det en lag som vi får rätta oss efter, även i denna tråden. Det är inget lagförslag utan en existerande och aktiv lagstiftning. Utgå ifrån den. Flickan är mindreårig. Mannen hade sex med henne. Enligt lag är det våldtäkt. Hon är ett offer. Han är gärningsman.

Vad vill du? Att män går fria? Att de mindreåriga ska straffas? Att mindreåriga ska klassas som horor för att en vuxen haft sex med dom trots en lag som förjuder det och får betala skadestånd? Att mindreåriga ska misstros bara för att ett fåtal farit med osanning? Sänka åldern för när man får ha sex lagligt?

Det finns ändå en lag och det ska vi väl vara glada för. Den är inte till för att skada vuxna utan för att skydda de som är under 15 år.
    Jag misstänker att TS bara vill belysa problemet med att lagen gör det möjligt för folk att tjäna pengar på att knulla med folk. 
  • Smulan00
    Mariohn skrev 2010-08-25 20:10:23 följande:
    Jag misstänker att TS bara vill belysa problemet med att lagen gör det möjligt för folk att tjäna pengar på att knulla med folk. 
    Är det ett vanligt beteende menar ni? Att mindreåriga har sex med äldre för att de kanske kan få ett skadestånd?
Svar på tråden 100 000 per knull