• blackpuma

100 000 per knull

Det är väl det skådeståndet ligger på för ”offren”?
    Hur kan detta vara försvarbart?
    Vi har lagar som gör småflickor till sveriges bäst betalda horor under tiden männen får sina liv förstörda.

nt.se/nyheter/artikel.aspx

(Undrar när folk börjar inse att lagar som är till att skydda oss från oss själva inte fungerar och aldrig kommer göra det)

• Svar på tråden 100 000 per knull
  • Mariohn
    Smulan00 skrev 2010-08-25 20:13:43 följande:
    Är det ett vanligt beteende menar ni? Att mindreåriga har sex med äldre för att de kanske kan få ett skadestånd?
    Jag skulle faktiskt kunna tro att det inte är väldigt sällsynt att en tjej okynnesanmäler en kille som hon är arg på för att han sårat henne. 
  • Mariohn
    Smulan00 skrev 2010-08-25 20:13:43 följande:
    Är det ett vanligt beteende menar ni? Att mindreåriga har sex med äldre för att de kanske kan få ett skadestånd?
    Sedan spelar det väl mindre roll om det är VANLIGT eller inte? Det är inte VANLIGT att  vuxna män sätter på fjortonåringar eller yngre heller. Ska problemet då ignoreras för att dte inte är VANLIGT? Då faller det ju på sitt eget argument. 
  • Maxipaxi
    Smulan00 skrev 2010-08-25 20:08:16 följande:
    Tror inte du förstår vad du själv skriver. Nu finns det en lag som vi får rätta oss efter, även i denna tråden. Det är inget lagförslag utan en existerande och aktiv lagstiftning. Utgå ifrån den. Flickan är mindreårig. Mannen hade sex med henne. Enligt lag är det våldtäkt. Hon är ett offer. Han är gärningsman.

Vad vill du? Att män går fria? Att de mindreåriga ska straffas? Att mindreåriga ska klassas som horor för att en vuxen haft sex med dom trots en lag som förjuder det och får betala skadestånd? Att mindreåriga ska misstros bara för att ett fåtal farit med osanning? Sänka åldern för när man får ha sex lagligt?

Det finns ändå en lag och det ska vi väl vara glada för. Den är inte till för att skada vuxna utan för att skydda de som är under 15 år.
    Fast "ålder" är en gostycklig variabel. Det finns 12-åringar som ser mkt vuxna ut och det finns 20-åringar som ser barnsliga ut. Hursomhelst är en lag som säger att sex vid samtycke är "våldtäkt", om någon av parterna är under 15 år, absurd. Det utarmar ju styrkan i begreppet "våldtäkt". Det borde isf heta sexuellt utnyttjande. Oavsett det, om han nu är skyldig, d.v.s. juridiskt skyldig (om han blir dömd), så får han ju ta sitt straff. Man måste rätta sig efter lagen, så är det bara. Dock kan man tycka och ha åsikter om lagarnas utformning.
  • Ökänd
    Smulan00 skrev 2010-08-25 19:59:30 följande:
    Och har man ett sådant beteende i den åldern så beror det på något. Hon mår ju inte bra. Och vad säger att männen inte utnyttjat detta samt möjligheten hon haft att kunna ta sig hemifrån?

48-åringen blev anhållen i sin frånvaro men kunde gripas efter 6 dagar. Låter inte som en oskyldigs beteende väl?
    Huruvida hon mår bra eller ej kan jag inte utala mig om. Att bli anhållen i sin frånvaro och vara borta sex dagar ser jag inte som något konstigt alls. Han vet ju inte att han är lyst.
    Burn hajfajvmöppar burn.
  • blackpuma
    Smulan00 skrev 2010-08-25 20:08:16 följande:
    Tror inte du förstår vad du själv skriver. Nu finns det en lag som vi får rätta oss efter, även i denna tråden. Det är inget lagförslag utan en existerande och aktiv lagstiftning. Utgå ifrån den. Flickan är mindreårig. Mannen hade sex med henne. Enligt lag är det våldtäkt. Hon är ett offer. Han är gärningsman.

Vad vill du? Att män går fria? Att de mindreåriga ska straffas? Att mindreåriga ska klassas som horor för att en vuxen haft sex med dom trots en lag som förjuder det och får betala skadestånd? Att mindreåriga ska misstros bara för att ett fåtal farit med osanning? Sänka åldern för när man får ha sex lagligt?

Det finns ändå en lag och det ska vi väl vara glada för. Den är inte till för att skada vuxna utan för att skydda de som är under 15 år.
    Och jag anmärker enorma brister i den lagen, brister som du totalt blundar för att ... vi har en lag punkt.
    så svartvit är inte livet och så svartvit kommer livet aldrig bli.

Jag vet vilka lagar vi har i landet, jag ser resultatet av dessa lagar framför mig. "förövaren" förvandlas till ett offer (ala lyxhora) och den som inte begick några fel får sitt liv förstört.

Vad jag vill är att man ska betrakta fall till fall och där inga verkliga brott har begåtts så ska ingen straffas, nu straffas folket per automatik vare sig dom var skyldiga eller inte.

Lagen kanske inte "är till" att skada vuxna, lik förbannad ser vi just det framför oss. Nej jag är inte nöjd med en lag som ställer till mer skada än nytta
  • Queenie70

Det var det värsta jag hört TS,,,,Är du inte klok??

Nä, orkar inte med detta just nu....Jag återkommer när jag sansat mig...

• blackpuma
    Queenie70 skrev 2010-08-25 21:12:24 följande:

Läs tråden innan du gör, min ts har kanske visa brister jag sedan fyller ut
  • Mariohn
    Queenie70 skrev 2010-08-25 21:12:24 följande:

Vad är du upprörd över? Att ungdomar har sex? 
  • Queenie70
    blackpuma skrev 2010-08-25 17:46:37 följande:
    Heller inte det är nått som är hugget i sten, har träffat 25 åringar som borde vara på högstadiets skolbänkar (kolla bara på bloggande så kallade vuxna tjejer idag), har även stött på 14 åringar som fick mig att tänka efter.

Nej, hon är inget offer, mannen är ett offer.
    Hon kommer få betalt för att hon har knullat. med tanke på summan så kommer det göra henne till bäst betalt hora i landet. Trevligt. (bra budskap till andra fjortisar också, gör vad ni vill, vad ni än gör så är det inte ert fel och ni kommer bli rikligt belönade för det)
    Lagar som är till att skydda människor från sig själva gör inte det, trots ädel tanke så skapar dom bara offer och folk anklagas/döms för brott som endast finns på papper.

Vad jag vill ändra på? den svartvita mentaliteten, "barn" utvecklas olika, med tanke på att detta är familjesaite så bör det vara allmän kunskap, samtidigt så ville jag dra upp faktum att folk får sina liv förstörda för inget.
    Dumpanna. Oavsett hur välutvecklad en 15 åring ser ut fysiskt så är det fortfarande ett barn. Det är helt naturligt att flickor i pubertet och förpubert "testar" sin sexualitet på män i sin närhet. Ofta även sin egen pappa.(idag kan det även utspela sig på internet, med främlingar eller kanske sin lärare etc etc) De har inte den känslomässiga mognaden som behövs för att inse vad det innebär att hoppa isäng med en man på närmare 50 som har ett enormt, mentalt och känslomässigt övertag över den unga kvinnan. Dessa unga flickor som i sin omognad uppträder provokativt och utmanande, ska i ett sunt samhälle vara skyddade från den vuxnas sexualitet. Oavsett hur mycket flickan har "bjudit ut sig" så är det den vuxnes ansvar att säga nej och skydda henne från en situation som aldrig kan vara bra för henne i längden. Unga flickor ska vara trygga i att när hon testar gränserna på det viset så ska det ta stopp, inte sluta med att ett medelålders svin sätter på henne. USCH!!

Nej, mannen är inget offer alls. Man är inte skyddad från lagen och moralen genom att påstå att man inte hade en aaaaaannnniiiing.....BLÄ BLÄ BLÄ---
  • blackpuma
    lennartsdotter skrev 2010-08-25 21:28:13 följande:
    Alla tjejer på den sidan skulle jag sätta i kategorin "olovliga". Exakt ålder svårare, men definitivt för unga.
    Alla tjejer där är 17+ orkar inte kolla upp det men jag har för mig att just namnet seventeen är bara klubens  namn och tjejerna i själva verket måste vara 18+ för att kunna posera näck.

olovliga? För att dom ser unga ut? Borde inte det gå åt andra hållet också? vilket gör att hela resonemanget faller platt. vi utvecklas alla olika och en "åldersgräns" kan omöjligt gälla alla.

Det fanns även en fråga i inlägget.
Svar på tråden 100 000 per knull