• blackpuma

100 000 per knull

Det är väl det skådeståndet ligger på för ”offren”?
    Hur kan detta vara försvarbart?
    Vi har lagar som gör småflickor till sveriges bäst betalda horor under tiden männen får sina liv förstörda.

nt.se/nyheter/artikel.aspx

(Undrar när folk börjar inse att lagar som är till att skydda oss från oss själva inte fungerar och aldrig kommer göra det)

• Svar på tråden 100 000 per knull
  • Fnället
    blackpuma skrev 2010-08-27 20:13:57 följande:
    Jag har aldrig påstått att det skulle vara planerat från början.
    I still med, "nu raggar jag upp denna mannen och utpressar han på pengar, fungerar det inte så tar jag han till domstol.
    Jag menar att svartvita lagar av det slaget GÖR tjejer till lyxhoror för oavsett vilket så är det mannens "fel" vad tjejen än gör.
    Det räcker som i länken att tjejen ångrar sig på morgonen och whips så behöver hon inte fråga pappa om veckopeng längre.

Tonåringar är inte naiva och sånt förekommer tyvär, på männens bekostnad.

Vad killen är i ditt exempell? En kåt tonåring.
    Och detta kommer från snubben som vill göra knark lagligt.
    Ett råd gubben, rök inte på innan du går ut och raggar.,

Vuxna män har inget att göra hos småflickor. När ska du fatta det?
  • honkie
    lennartsdotter skrev 2010-08-27 20:55:56 följande:
    Det ville hon väl uppenbarligen inte alls. Hon säger ju själv att hon inte ville. Att man sedan är ung och kåt innebär inte att man är känslomässigt mogen att ha en sexuell relation med en vuxen människa. Man vet inte vad det innebär när man är tonåring.
    så du menar att hon reser några mil, träffar en äldre man på hotell, har sex med honom två gånger för att sedan göra om allt en gång till mot sin egna vilja? att åklagaren inte ens vill nämna hur de hamnade på samma hotellrum är ju bara pinsamt för hela målet.

sex = in, sprut, ut, slut. så förenklade man det iaf när jag var i tonåren. och jo, man kan vara känslomässigt redo. jag förlorade oskulden när jag var 15 år och tre veckor gammal med en tjej på 29 år och jag var lika känslomässigt mogen då som jag var fyra veckor innan.
  • honkie
    Fnället skrev 2010-08-27 22:20:32 följande:
    Och detta kommer från snubben som vill göra knark lagligt.
    Ett råd gubben, rök inte på innan du går ut och raggar.,

Vuxna män har inget att göra hos småflickor. När ska du fatta det?
    cannabis ska helt klart legaliseras, dock ifrågasätter jag andra droger.
    att ragga efter att man har rökt på är helt klart bättre än att ragga på fyllan. när man väl får napp så slipper man oroa sig för diverse potensproblem, av gräs blir man stenhård!
  • lennartsdotter
    honkie skrev 2010-08-27 23:08:47 följande:
    så du menar att hon reser några mil, träffar en äldre man på hotell, har sex med honom två gånger för att sedan göra om allt en gång till mot sin egna vilja? att åklagaren inte ens vill nämna hur de hamnade på samma hotellrum är ju bara pinsamt för hela målet.

sex = in, sprut, ut, slut. så förenklade man det iaf när jag var i tonåren. och jo, man kan vara känslomässigt redo. jag förlorade oskulden när jag var 15 år och tre veckor gammal med en tjej på 29 år och jag var lika känslomässigt mogen då som jag var fyra veckor innan.
    Så en tjej som följer med en man till ett hotellrum av fri vilja kan inte bli våldtagen av mannen? En tjej som frivilligt (jag ifrågasätter starkt att det handlar om fri vilja när en är under 15 och den andra är mer än dubbelt så gammal) har sex med en man kan inte bli våldtagen av samme man?

Och det spelar öht ingen roll om tjejen säger sig haft sex med honom frivilligt. Det är hands off som gäller på minderåriga eftersom det inte handlar om jämlika förhållanden. Såvida inte den vuxna personen är mentalt efterbliven och ligger på samma intelligensnivå och känslomässiga nivå som den minderåriga personen men jag är helt övertygad om att sådant tas i beaktan under rättegången.
  • Alibi
    blackpuma skrev 2010-08-27 20:47:46 följande:
    Såg det i efterhand, hade för mig att den lagen var ersatt av just permanent våldtäkts rubricering.
    Vilket i sig gör det hela lite mildare men så har fortfarande tjejen fått 60 000 för one night stand
    Vad gör det kåta gubbar till då? Dumma.
    Skit är det.
  • enny signatur
    lennartsdotter skrev 2010-08-27 23:53:33 följande:
    Så en tjej som följer med en man till ett hotellrum av fri vilja kan inte bli våldtagen av mannen? En tjej som frivilligt (jag ifrågasätter starkt att det handlar om fri vilja när en är under 15 och den andra är mer än dubbelt så gammal) har sex med en man kan inte bli våldtagen av samme man?

Och det spelar öht ingen roll om tjejen säger sig haft sex med honom frivilligt. Det är hands off som gäller på minderåriga eftersom det inte handlar om jämlika förhållanden. Såvida inte den vuxna personen är mentalt efterbliven och ligger på samma intelligensnivå och känslomässiga nivå som den minderåriga personen men jag är helt övertygad om att sådant tas i beaktan under rättegången.
    vilket inte skiljer på ett halvår eller dylikt. dvs en 14 vs 15åring är ingen större skillnad.
    Finner det lustigt ifrågasättande, menar du att du inte kan se det? lagen är inte för att det inte kan ske utan utnytjande utan för att risken är stor att  den yngre parten utnytjas
  • enny signatur
    Sennaboo skrev 2010-08-27 20:37:36 följande:
    Jag vet inte varför just 15 år är gränsen, så är det väl sagt.  När man blir äldre är en ålderskillnad på 15 år inte så farlig. Tex 42 år och 57 år. Man har pluggat färdigt, jobbat, skaffat livserfarenhet, egen ekonomi... Man är vuxna båda två. 14 och 29 år, då är skillanden stor och jag tror sällan att man har samma mål med ett förhållande, utan förhållandet bygger på faktorer från bägges bakgrunder, som kanske inte är så lyckliga.
    När jag var 16 så pluggade jag förvisso på gymansiet, nu är jag 23, pluggar istället på universitet. Visst ä rjag annorlunda på många sätt och klart mer erfarenhet om hur jag hanterar situationer. Jag har garanterat lättare att säga nej idag än för 8 år sedan, men sådan utveckling tror jag alltid sker hos mig, iaf i vad jag eftersträvar. Som 16 åring var mina föräldrar betalningsansvariga men jag fick mina pengar därifrån och skötte sedan själv min ekonomi. Jag flyttade som 15 åring. Varken då eller nu har jag jobbat. Livserfarenhet får man konstant mer av så det blir lite märklig frågeställning.
    Jag har haft både dåliga och bra erfarenheter av äldre partners. De jag hade som 14 och 15åring som var markant äldre än mig var dåliga erfarenheter på ett sätt, men den ena har gett mig distans till saker och gjort det lättare för mig numer att hantera saker. 
    Målet med mitt förhållande som 15åring var nog väldigt seriöst avsett från hans del. Vi bodde dock bara tillsammans i ett halvår men det var jag som hoppade av det hela. Det höll dock i mer än ett år.
    Partnern innan var en kort version på någon månad och där har du helt rätt, avsikterna var väldigt olika. Jag råförälskad 14årig flicka som sårades enormt. Han.. ja hans avsikter var nog inte så enkla. Men hade det varit annorlunda 2 år senare? nej inte om jag inte redan träffat honom. Nu vet jag hur det fungerar och skulle inte hamna där igen, men det lärde jag mig ju just av det hela.
    Sexuellt utnytjande tyckte jag var att gå för långt att kalla det men kanske bör man lägga mer ansvar på den äldre parten att kolla av läget. Våldtäkt tycker jag är ett hån. att kalla det. Är det inte hot, våld eller dylikt inblandat så är det inte våldtäkt. Jag får otrevliga rysningar av det hela och det gör nog bara att man ser våldtäkter som mindre allvarliga ting. 
    Jag kan inte se att sex mellan två samtyckande personer som njuter av det och inte skadas ska resultera i en sådan dom.

Erfarenheter skiljer alltid mer eller mindre. Min nuvrande partner är klart äldre än mig och har sina erfarenheter. Han är uppvät i ett annat land och har erfarenheten därifrån med sig. Han har jobbat i många och och redan studerat klart. Jag å min sida har ett år kvar av min första kandidat examen. Har aldrig jobbat mer än sommarjobben. Jag har däremot redan ett barn och erfarenheten av det. Jag engagerar mig politiskt med vad det ger för erfarenhet. Jag är uppäxt under helt andra förhållanden än han osv. Poängen är att erfarenheten inte nu heller delas. Känner jag mig i underläge? nej. Känner jag mig mer erfaren än en 14åring? jag känner mig mer erfaren än JAG var som 14åring, men än andra? Det handlar mycket om just vilka erfarenheter man har och hur man lärt sig hantera saker.
  • enny signatur
    2timearound skrev 2010-08-27 19:49:31 följande:
    Det är inget konstigt att en fjortis finner en äldre man spännande. Det som då faller på mannens ansvar är att tala om för flickan att det inte är lämpligt och att hon bör söka en jämlike i sin egen ålder för att utforska sin sexualitet. Inte att mannen ska ta vad han vill ha och som han tycker att hon erbjuder. Mannen kan aldrig gömma sig bakom "det var hon som ville" eftersom det är hans skyldighet att tacka nej.
    Varför?
    Lingonflickan skrev 2010-08-27 19:52:09 följande:
    Honkie: Vad skulle du känna om din dotter på 14 år hade haft sex med en 48-årig man? Jag hade varit redo att kastrera den gubbsjuke typen med bordskniv.
    Nej jag hade inte trivts instinktivt, men inte hade jag velat mörbulta någon. Däremot så hade jag försökt kolla av så inte mitt barn mådde dåligt i det hela.
  • lennartsdotter
    enny signatur skrev 2010-08-28 00:34:23 följande:
    vilket inte skiljer på ett halvår eller dylikt. dvs en 14 vs 15åring är ingen större skillnad.
    Finner det lustigt ifrågasättande, menar du att du inte kan se det? lagen är inte för att det inte kan ske utan utnytjande utan för att risken är stor att  den yngre parten utnytjas
    Nej, det är ingen större skillnad när det handlar om ett halvår men lagen måste sätta en gräns någonstans. Precis som vi får rösta när vi fyllt 18 år men inte om vi fyller 18 år dagen innan det är dags att rösta. För min del skulle de gärna få höja åldersgränsen i det här avseendet också. Till myndughetsåldern.
  • enny signatur
    julmusten skrev 2010-08-27 16:03:04 följande:
    Wickz, jag tycker faktiskt 15 ar for ungt for att vara tillsammans med nagon som inte ar bara nat ar aldre/yngre.  

Men jag ar ju mer eller mindre amerikan och tycker faktiskt att som det ar har, (att man ar laglig aom 17-aring), ar bra.

I vilket fall som helst sa kanns det som att det blir svart att bedoma situationen nar man snackar _forhallanden_ mellan 14-aringar och 20-aringar. En natt pa ett hotellrum mellan en 14-aring och 48-aring som inte kanner varandra tycker inte jag ar en grazon pa nagot vis, och absolut inte jamforbart med ett forhallande heller.
    Värre eller bättre med one nigth stands än förhållanden?
    lennartsdotter skrev 2010-08-27 16:14:15 följande:
    Det är inte OK. En 29-åring och en 15-åring... nej. Kan aldrig ske på jämlik grund. Enligt lagens mening åker inte mannen dit för våldtäkt mot barn i det fallet men han kan antagligen rätt lätt falla dit för sexuellt utnyttjande.

Varje gång en omyndig har en sexuell relation med en mycket äldre människa bör man fråga sig vad parterna vinner på relationen. Om det är en jämlik relation. Det finns ganska starka skäl att misstänka att de flesta sådana relationer inte alls är jämlika.

För att använda "end of days" uttryck: det finns starka skäl att anta att den yngre av parterna inte alls går in i relatione med öppna ögon.
    gör man någonsin det? snarare gör man någonsin det i en relation man startar av kärlek? 
    Varför sker något när man blir myndig? 

På vilket sätt skulle 29åringen lätt kunna sättas dit för sexuella övergrepp?

Ska man inte alltid fråga sig vad partnern avinner på det? Vad är det du är orolig ska vinnas och förloras? 
Svar på tråden 100 000 per knull