• blackpuma

100 000 per knull

Det är väl det skådeståndet ligger på för ”offren”?
    Hur kan detta vara försvarbart?
    Vi har lagar som gör småflickor till sveriges bäst betalda horor under tiden männen får sina liv förstörda.

nt.se/nyheter/artikel.aspx

(Undrar när folk börjar inse att lagar som är till att skydda oss från oss själva inte fungerar och aldrig kommer göra det)

• Svar på tråden 100 000 per knull
  • ChoopChoopSong
    blackpuma skrev 2010-08-28 13:11:01 följande:
    Den gudomliga skillnaden är att barn är barn medan tonåringar är inte det.
    Under tiden barn ska vara barn så är tonårs perioden en övergångsfas, exakt när tonåringar börjar ta sina första steg in i vuxenlivet kan inte avgöras av lagen.
    Pedofili har inte ett skit med saken att göra, sluta sabba tråden.
    Jag "sabbar" inte tråden, jag frågar var gränsen mellan barn och "övergångsfas" går.

Var det inte du som ifrågasatte varför en flicka plötsligt "blir kvinna" på 15-årsdagen?

Så när slutar ett barn att vara barn? På 13-årsdagen?
  • blackpuma
    ChoopChoopSong skrev 2010-08-28 13:11:42 följande:
    Men detta handlar väl inte om tonåringar och sex, massor av tonåringar har sex, ca 9 av 10 gör (enligt egen utsaga) sin sexdebut i tonåren, de flesta byxmyndiga dock, en del myndiga! (18-19 år).

Tråden handlar om lämpligheten i att vuxna knullar med 14-åringar och om en så ung tjej, verkligen kan ses som "förövare" (bara för att hon fick skadestånd) och mannen som "offer". Att offer-utmåla dessa män, är lika patetiskt som att utmåla tejerna som kallhamrade fnask eller golddiggers...
    Nej tråden handlar inte om hur lämpligt det är för tonåringar att vara tonåringar.
    Tråden handlar om att folk bestraffas för påhittade brott och indirekt ger tjejer betalt för att utföra sexuella tjänster.

Att män har sex med tjejer/kvinnor borde inte komma som en nyhet för nån, att män faller sedan offer för neanslösa lagar, ja det är det jag anmärkte i min ts.
  • ChoopChoopSong
    blackpuma skrev 2010-08-28 13:15:39 följande:
    Nej tråden handlar inte om hur lämpligt det är för tonåringar att vara tonåringar.
    Tråden handlar om att folk bestraffas för påhittade brott och indirekt ger tjejer betalt för att utföra sexuella tjänster.

Att män har sex med tjejer/kvinnor borde inte komma som en nyhet för nån, att män faller sedan offer för neanslösa lagar, ja det är det jag anmärkte i min ts.
    På vilket sätt är brottet "påhittat"?

Har en vuxen (över 18 år) medvetet sex med någon under 15 år, så är det ett brott. Sen behöver inte du hålla med - du kan tycka att det är fel och vilja ändra lagen. (Tilll vad, förresten?)

Men det är fortfarande inte ett "påhittat" brott, i lagens mening. Frågan i det aktuella fallet, handlar väl i så fall om huruvida mannen kände till flickans låga ålder eller inte. (Eller "borde" ha fattat det).
  • blackpuma
    ChoopChoopSong skrev 2010-08-28 13:14:24 följande:
    Jag "sabbar" inte tråden, jag frågar var gränsen mellan barn och "övergångsfas" går.

Var det inte du som ifrågasatte varför en flicka plötsligt "blir kvinna" på 15-årsdagen?

Så när slutar ett barn att vara barn? På 13-årsdagen?
    Det avgör naturen och inte gamla stofiler med svartvita "lagar".

Ja, jag ifrågasatte verklighetsfrånvarande gränser.

Barn upphör väl vara barn vid puberteten(?), ju längre ifrån den dagen ju längre har "barnet" gått ifrån att vara barn.
  • ChoopChoopSong
    blackpuma skrev 2010-08-28 13:20:55 följande:
    Det avgör naturen och inte gamla stofiler med svartvita "lagar".

Ja, jag ifrågasatte verklighetsfrånvarande gränser.

Barn upphör väl vara barn vid puberteten(?), ju längre ifrån den dagen ju längre har "barnet" gått ifrån att vara barn.
    Men du tror väl inte att sexlusten kommer med puberteten???

Den ökar möjligtvis då, men den föds inte då.

Om du värnar om både tonåringars "rätt" till sex och vuxnas "rätt" till sex, borde du värna lika mycket om barnen.
    Om du inte vill att staten ska lägga sig i, som du hela tiden hävdar: Vad är den gudomliga skillnaden mellan en vuxen som tallar på ett "villigt" barn och en vuxen som tallar på en "villig" tonåring?
  • blackpuma
    ChoopChoopSong skrev 2010-08-28 13:20:55 följande:
    På vilket sätt är brottet "påhittat"?

Har en vuxen (över 18 år) medvetet sex med någon under 15 år, så är det ett brott. Sen behöver inte du hålla med - du kan tycka att det är fel och vilja ändra lagen. (Tilll vad, förresten?)

Men det är fortfarande inte ett "påhittat" brott, i lagens mening. Frågan i det aktuella fallet, handlar väl i så fall om huruvida mannen kände till flickans låga ålder eller inte. (Eller "borde" ha fattat det).
    Offerslösa brott är påhittade såna, när offer skapas av lagen och inte av själva "brottet" så är det nått som inte stämmer.

I ts så kände mannen inte till flickans ålder (inte för att det spelar nån som helst roll), flickan blir rikligt belönat för sina egna handlingar medan mannen kommer få sitt liv förstörd.
  • blackpuma
    ChoopChoopSong skrev 2010-08-28 13:25:34 följande:
    Men du tror väl inte att sexlusten kommer med puberteten???

Den ökar möjligtvis då, men den föds inte då.

Om du värnar om både tonåringars "rätt" till sex och vuxnas "rätt" till sex, borde du värna lika mycket om barnen.
    Om du inte vill att staten ska lägga sig i, som du hela tiden hävdar: Vad är den gudomliga skillnaden mellan en vuxen som tallar på ett "villigt" barn och en vuxen som tallar på en "villig" tonåring?
    Nej, jag är fullt medveten om att sexlusten finns där mer eller mindre från födseln, vilket förändrar ingeting.
    Tråden handlar inte om några barn utan om målmedvetna tonåringar.
  • enny signatur
    ChoopChoopSong skrev 2010-08-28 13:05:14 följande:
    Men vad är den gudomliga skillnaden mellan ett förpubertalt barn som "vill" ha sex med en vuxen och en tonåring i puberteten som "vill" ha sex med en vuxen?

Tror ni att barn saknar sexualitet? Ni har fel. Tror ni att barn alltid lider av någon form av sexuell handling med en vuxen? Inte nödvändigtvis. Det barnet saknar, är den vuxnes konsekvensförmåga, handlingsförmåga och ansvarsförmåga. Ett barn går dessutom att "lura" eller manipulera till nästan vad som helst. En tonåring är inte lika lättledd, men lättare än en vuxen.

Därför finns lagar och åldersgränser. Även om det givevis även finns gråzoner!

Den vuxna har alltid övertaget. Och ju yngre den yngre är och ju större åldersskillnaden är, desto tydligare brukar det vara. Individuella skillnader finns men generellt, fungerar vi så. Den vuxne är dessutom myndig och därför mer ansvarig för sina handlingar, än vad ett barn är.

Vad är den principiella skillnaden mellan pedofilen som "bara för offer för barnets förförelse" och hebefilen, som "bara föll offer för tonåringens förförelse?" Ni som säger att ålder inte "borde" spela någon roll?
    Att inte maipulera och locka till sex är en sådan lag som skulle kunna finnas gällande unga. Svår definerat men det kan säkert göras på ett vettigt sätt. Att barnet inte ska fara illa av det fysisk tär rätt självklart, alltså är ett samlag mellan en 49åring och en 9åring sällan så genomförbart om det ska uppfyllas.
     Poängen handlar om att inte döma alla utan att göra avägande i frågan. Varför inte göra att det behöver prövas om den ena parten är under 15 och det anmäls? Var det frivillt? Varför anlädes det? Tog någon skada?
  • ChoopChoopSong
    blackpuma skrev 2010-08-28 13:28:11 följande:
    Nej, jag är fullt medveten om att sexlusten finns där mer eller mindre från födseln, vilket förändrar ingeting.
    Tråden handlar inte om några barn utan om målmedvetna tonåringar.
    Det förändrar massor - om du vill att dina argument ska hålla utanför Flashback vill säga.

Barn kan uppfattas som precis lika "målmedvetna" om den vuxne vill att det ska uppfattas så. Och tonåringen som barnslig och omogen, trots att h*n kroppsligt börjar bli vuxen.

I mångt och mycket är det en fråga om tolkningar, därför finns lagen.
  • blackpuma
    ChoopChoopSong skrev 2010-08-28 13:37:34 följande:
    Det förändrar massor - om du vill att dina argument ska hålla utanför Flashback vill säga.

Barn kan uppfattas som precis lika "målmedvetna" om den vuxne vill att det ska uppfattas så. Och tonåringen som barnslig och omogen, trots att h*n kroppsligt börjar bli vuxen.

I mångt och mycket är det en fråga om tolkningar, därför finns lagen.
    Jag drar inte in flygplan när jag diskuterar bilar, trots att bägge är fordon.

Pedofili är inte det vad tråden handlar och jag tänker inte fastna på avstickarspår, det drar tråden oft och jag har inte riktigt tid att ge mig in i irrelevanta debatter.
    Starta en tråd om pedofili om du så känner för det men skräpa inte ner denna tråden med vad pedofiler gör och inte gör. 

Vist handlar detta om tolkningar, nått "lagen" inte ger utrymme till och därmed så skapar meningslösa förbud onödiga problem för alla.
Svar på tråden 100 000 per knull