• blackpuma

100 000 per knull

Det är väl det skådeståndet ligger på för ”offren”?
    Hur kan detta vara försvarbart?
    Vi har lagar som gör småflickor till sveriges bäst betalda horor under tiden männen får sina liv förstörda.

nt.se/nyheter/artikel.aspx

(Undrar när folk börjar inse att lagar som är till att skydda oss från oss själva inte fungerar och aldrig kommer göra det)

• Svar på tråden 100 000 per knull
  • Alibi
    end of days skrev 2010-08-27 00:27:41 följande:
    Nej livet är inte svartvit, om ingen våldtäkt har ägt rum så är det så, varför ska folk bli straffade för påhittade brott?
    Men jag håller med dig, INGET berättigar en våldtäkt punkt, dom som verkligen våldtar barn och då menar jag barn och inte tonåringar kan du skicka till mig, jag besparar staten några millioner på "vård" och förvaring.

det finns dessvärre fullt med spån som inte kan se längre än lagen räcker och anser att lagen dikterar hur andra ska leva sina liv. även lagar som gör mer skada än nytta
    Sex med underårig ÄR våldäkt mot barn, då gubben i detta fallet var 48 och hon 14. Det finns ingen ursäkt i världen för att inte behålla picken i brallorna då. Att vara 48 år och tända på flickor som precis kommit in i puberteten är sjukt, moraliskt förkastligt och olagligt. Ingen frisk 48 åring vill ha sex med underårig, ingen stabil 14 åring vill ha sex med en gubbe/tant. En normalt funtad människa blir inte ens kär i någon där ålderskillnaden är så stor och skulle det mot all förmodan uppstå kärlek så vet en normalt funtad människa om att det inte är så vidare bra att leva ut den känslan, behåller picken i brallorna och försöker komma över den kärleken så fort som möjligt.
    Skit är det.
  • end of days
    IAmLovely skrev 2010-08-27 01:06:03 följande:
    Kvittar hur du försöker försköna det i ditt sinne. Du begick ett brott när du inledde en sexuell relation med en minderårig.
    Enda brottet som existerar ligger i din skeva sinne och på papper
    IAmLovely skrev 2010-08-27 01:07:55 följande:
    Ja, fan vad dåligt av oss att inte tycka det är okej att vuxna män inleder förhållande med barn!
    Känsligt? klockan var ett, jag har tider att passa på morgonen.
    Hennes familj som inkluderade flera bröder accepterade systerns beslut, mamman bjöd på middag. hoppas svaret är tillfredsställande då jag inte tänker slösa min tid på den sidan på ett tag.
  • 2timearound
    end of days skrev 2010-08-27 09:21:42 följande:
    Ja, fan vad dåligt av oss att inte tycka det är okej att vuxna män inleder förhållande med barn!
    Hennes familj som inkluderade flera bröder accepterade systerns beslut, mamman bjöd på middag. hoppas svaret är tillfredsställande då jag inte tänker slösa min tid på den sidan på ett tag.
    Mamman bjöd på midag? "Keep your friends close and your enemies closer" comes to mind.........

Du, det låter ju som ett varmt välkomnande! *ironi* Jag tror att du egentligen vet att det du gjorde var fel. Jag tror att den här diskussionen väcker tankar och känslor i dig som gör att du mår dåligt när du inser vad du har gjort. Och det är bra, för då har vi kanske räddat någon annan flicka från övergrepp. 
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics... even if you win, you're still retarded.
  • Lingonflickan

Det finns en anledning till varför lagen kom till, kolla gärna upp det. Och gubbarna tråden handlar om var medvetna om lagen, då bör de som vuxna oxå ha bättre koll på vad de gör, annars får de skylla sig själva att de blir straffade för det brott de faktiskt begått.

Som förälder hade jag blivit vansinnig mot dessa gubbar. Det är och förblir sjukt, inget kan någonsin rättfärdiga det de gjort.

Intressant att det är en viss klick som håller med TS, män.

Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • Sennaboo
    enny signatur skrev 2010-08-27 01:32:01 följande:
    Jag hoppar in här (ska dock packa ner och bege mig hem om någon min men svarar vidare sen). Jag var 14 när jag träffade min första pojkvän, han var 25. Visst begick han ett brott. Var det värre än det min 29åriga pojkvännen gjorde (samma sak, var med mig!) när jag var ett halvår äldre (och alltså var det inte längre olagligt)?
    För mig är det ingen skillnad på en 14 och en 15åring nej. När du talar om en 9åring däremot så har det blivit väsentlig skillnad.
    Fast just i de åren är ju skillnaden så extremt stor. Vad är det man har gemensamt?? Det är det som jag tycker är lite skrämmande. Vad kan en 29-åring ha för ett intresse för en 14-åring? Vart träffas de? Av vilken anledning tycker 14-åringen att 29-åringen är intressant istället för killar i samma ålder? Nånstans känns det som att det är bakomliggande faktorer som påverkar, kan vara från bådas sida, och det är olyckligt. I och med lagen kan man kanske inse att man bör söka hjälp istället.
  • MysTic PrincesS
    end of days skrev 2010-08-27 09:21:42 följande:
    Visste de att ni hade en sexuell relation?
    Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • MysTic PrincesS

Vet inte om detta varit uppe i tråden.  2 scenarion:

En 14-årig tjej som har sex med en äldre man i 40-års åldern är beräknande och enbart ute efter pengar. Mannen är offret i det hela.

En 14-årig kille som har sex med en äldre kvinna i 40-års ålder blir utnyttjad. Kvinnan är en gärningsman i det hela.

En mindreårig tjej är en hora enligt ts. Vad är killen isf?

Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • enny signatur
    Sennaboo skrev 2010-08-27 13:16:56 följande:
    Fast just i de åren är ju skillnaden så extremt stor. Vad är det man har gemensamt?? Det är det som jag tycker är lite skrämmande. Vad kan en 29-åring ha för ett intresse för en 14-åring? Vart träffas de? Av vilken anledning tycker 14-åringen att 29-åringen är intressant istället för killar i samma ålder? Nånstans känns det som att det är bakomliggande faktorer som påverkar, kan vara från bådas sida, och det är olyckligt. I och med lagen kan man kanske inse att man bör söka hjälp istället.
    Varför är det ok när personen är 15 helt plötsligt? 
    Jag har inget intresse av 14åringar kanske jag behöver börja med att tillägga (tvärtom) men jag kan inte riktigt förstå varför en äldre och yngre inte skulle ha något gemensamt och någon orsak till kärlek. Gällande vad man har gemensamt så har jag träffat en hel del smarta 14åringar som diskuterar och vars åsikter verkar  klart mer grundade än många äldres. Vad är det som gör att man inte skulle kunna falla för någon äldre/yngre?

Varför någon äldre är intressant, svårt att svara på. Jag har alltid attrherats till äldre personer i större utsträkning än yngre. Det har hänt att jag varit intresserad av jämnåriga eller tillochmed yngre (men då är det något år yngre bara.) men i samtliga fall har det varit människor jag upplevt som smarta och världsvana. De som jag tror kan tillföra något i mitt liv.
    Där jag kom ifrån var det knappast värt att bli tillsammas med en jämnårig pojke, de var på... en annan nivå som man fint brukar säga. För många var det nog jätte bra, men jag ville ha ut andra saker och större disskussioner än jag kunde få av dem. TIlläggas bör dock att jag inte heller fick ut det av de jag istället valde att träffa.

Nu är jag inte längre 14 utan det har gått många år sedan dess, fortfarande är det större chans att jag blir  intresserad av någon som är äldre än mig än i samma ålder 
  • julmusten

Wickz, jag tycker faktiskt 15 ar for ungt for att vara tillsammans med nagon som inte ar bara nat ar aldre/yngre.  

Men jag ar ju mer eller mindre amerikan och tycker faktiskt att som det ar har, (att man ar laglig aom 17-aring), ar bra.

I vilket fall som helst sa kanns det som att det blir svart att bedoma situationen nar man snackar _forhallanden_ mellan 14-aringar och 20-aringar. En natt pa ett hotellrum mellan en 14-aring och 48-aring som inte kanner varandra tycker inte jag ar en grazon pa nagot vis, och absolut inte jamforbart med ett forhallande heller.

• lennartsdotter
    enny signatur skrev 2010-08-27 01:32:01 följande:
    Jag hoppar in här (ska dock packa ner och bege mig hem om någon min men svarar vidare sen). Jag var 14 när jag träffade min första pojkvän, han var 25. Visst begick han ett brott. Var det värre än det min 29åriga pojkvännen gjorde (samma sak, var med mig!) när jag var ett halvår äldre (och alltså var det inte längre olagligt)?
    För mig är det ingen skillnad på en 14 och en 15åring nej. När du talar om en 9åring däremot så har det blivit väsentlig skillnad.
    Det är inte OK. En 29-åring och en 15-åring... nej. Kan aldrig ske på jämlik grund. Enligt lagens mening åker inte mannen dit för våldtäkt mot barn i det fallet men han kan antagligen rätt lätt falla dit för sexuellt utnyttjande.

Varje gång en omyndig har en sexuell relation med en mycket äldre människa bör man fråga sig vad parterna vinner på relationen. Om det är en jämlik relation. Det finns ganska starka skäl att misstänka att de flesta sådana relationer inte alls är jämlika.

För att använda "end of days" uttryck: det finns starka skäl att anta att den yngre av parterna inte alls går in i relatione med öppna ögon.
Svar på tråden 100 000 per knull