Sennaboo skrev 2010-08-27 13:16:56 följande:
Fast just i de åren är ju skillnaden så extremt stor. Vad är det man har gemensamt?? Det är det som jag tycker är lite skrämmande. Vad kan en 29-åring ha för ett intresse för en 14-åring? Vart träffas de? Av vilken anledning tycker 14-åringen att 29-åringen är intressant istället för killar i samma ålder? Nånstans känns det som att det är bakomliggande faktorer som påverkar, kan vara från bådas sida, och det är olyckligt. I och med lagen kan man kanske inse att man bör söka hjälp istället.
Varför är det ok när personen är 15 helt plötsligt?
Jag har inget intresse av 14åringar kanske jag behöver börja med att tillägga (tvärtom) men jag kan inte riktigt förstå varför en äldre och yngre inte skulle ha något gemensamt och någon orsak till kärlek. Gällande vad man har gemensamt så har jag träffat en hel del smarta 14åringar som diskuterar och vars åsikter verkar klart mer grundade än många äldres. Vad är det som gör att man inte skulle kunna falla för någon äldre/yngre?
Varför någon äldre är intressant, svårt att svara på. Jag har alltid attrherats till äldre personer i större utsträkning än yngre. Det har hänt att jag varit intresserad av jämnåriga eller tillochmed yngre (men då är det något år yngre bara.) men i samtliga fall har det varit människor jag upplevt som smarta och världsvana. De som jag tror kan tillföra något i mitt liv.
Där jag kom ifrån var det knappast värt att bli tillsammas med en jämnårig pojke, de var på... en annan nivå som man fint brukar säga. För många var det nog jätte bra, men jag ville ha ut andra saker och större disskussioner än jag kunde få av dem. TIlläggas bör dock att jag inte heller fick ut det av de jag istället valde att träffa.
Nu är jag inte längre 14 utan det har gått många år sedan dess, fortfarande är det större chans att jag blir intresserad av någon som är äldre än mig än i samma ålder