• blackpuma

100 000 per knull

Det är väl det skådeståndet ligger på för ”offren”?
    Hur kan detta vara försvarbart?
    Vi har lagar som gör småflickor till sveriges bäst betalda horor under tiden männen får sina liv förstörda.

nt.se/nyheter/artikel.aspx

(Undrar när folk börjar inse att lagar som är till att skydda oss från oss själva inte fungerar och aldrig kommer göra det)

• Svar på tråden 100 000 per knull
  • Fnället
    blackpuma skrev 2010-08-27 20:47:46 följande:
    Såg det i efterhand, hade för mig att den lagen var ersatt av just permanent våldtäkts rubricering.
    Vilket i sig gör det hela lite mildare men så har fortfarande tjejen fått 60 000 för one night stand
    Är det pengarna som stör dig? Inte faktumet att mannen begick ett brott?
  • MysTic PrincesS
    blackpuma skrev 2010-08-27 20:13:57 följande:
    Jag har aldrig påstått att det skulle vara planerat från början.
    I still med, "nu raggar jag upp denna mannen och utpressar han på pengar, fungerar det inte så tar jag han till domstol.
    Jag menar att svartvita lagar av det slaget GÖR tjejer till lyxhoror för oavsett vilket så är det mannens "fel" vad tjejen än gör.
    Det räcker som i länken att tjejen ångrar sig på morgonen och whips så behöver hon inte fråga pappa om veckopeng längre.

Tonåringar är inte naiva och sånt förekommer tyvär, på männens bekostnad.

Vad killen är i ditt exempell? En kåt tonåring.
    Och jag tycker din ts är blaha faktiskt. Du får det att framstå som ett stort problem där oskyldiga män får betala dyrt på grund av ångerfulla småtjejer. Baserat på en nätartikel där ingen av oss har full insyn eller tillgång till information om vad som hänt eller inte hänt. Nej,alla tonåringar är inte naiva, men de saknar konsekvenstänkandet. Det verkade spännande i just det ögonblicket men sen då? Och vuxna män är inte speciellt naiva heller, de vet om detta med impulsivitet hos unga tjejer och med lite alkohol blir det ännu enklare.

Presentera mer fakta som stödjer din "teori" och ha i åtanken att det finns ett stort mörkertal med tjejer och killar som utnyttjats av vuxna män och kvinnor som inte anmäler.
    Himlen vill inte ha mig och Helvetet är rädd att jag ska ta över
  • dottermorochmormor

Det är enkelt - om männen kunde sluta köpa sex från småflickor!

Småflickorna skulle bli utan "jobb" och utan pengar och männen skulle

slippa betala dryga böter.....

Enkelt löst var ordet!

• Alibi
    blackpuma skrev 2010-08-27 20:47:46 följande:
    Såg det i efterhand, hade för mig att den lagen var ersatt av just permanent våldtäkts rubricering.
    Vilket i sig gör det hela lite mildare men så har fortfarande tjejen fått 60 000 för one night stand
    Finner det lustigt att du vill diskutera ett ämne du så uppenbart har extremt dålig koll på. Du är inte ensam i tråden om att inte förstå lagen och dess utformning men de startade inte tråden. Vissa, bland annat du, verkar tro att om den ena parten är 17 år och den andra är 14 och de har haft sexuellt umgänge helt frivilligt så går den äldre fri från ansvar. Du kan läsa HELA lagen här: https://lagen.nu/1962:700#K6 vilket jag faktiskt rekommenderar dig att göra. Läs särskilt § 4,5 och 14 och kommentarerna bredvid.
    Skit är det.
  • Sennaboo

För er som stör sig på att tjejen (eller var det kvinnan ni kallade henne för?) ska tjäna pengar på er bekostnad, varför leka den leken? Ni vet att ni kan säga nej! Helt upp till er. Fortsätt leta efter en parkeringsplats istället för att riskera att parkera nån meter för nära korsningen

• lennartsdotter
    honkie skrev 2010-08-27 19:50:26 följande:
    men uppenbarligen så ville hon knulla. man är inte så jävla ung som 14-åring. jag var redo att spänna på alla mina lärare samtidigt redan när jag var 11... och utvecklas förresten inte tjejer snabbare än killar??? hmmmmm....
    Det ville hon väl uppenbarligen inte alls. Hon säger ju själv att hon inte ville. Att man sedan är ung och kåt innebär inte att man är känslomässigt mogen att ha en sexuell relation med en vuxen människa. Man vet inte vad det innebär när man är tonåring.
  • Fnället
    Alibi skrev 2010-08-27 20:54:01 följande:
    Finner det lustigt att du vill diskutera ett ämne du så uppenbart har extremt dålig koll på. Du är inte ensam i tråden om att inte förstå lagen och dess utformning men de startade inte tråden. Vissa, bland annat du, verkar tro att om den ena parten är 17 år och den andra är 14 och de har haft sexuellt umgänge helt frivilligt så går den äldre fri från ansvar. Du kan läsa HELA lagen här: lagen.nu/1962:700#K6 vilket jag faktiskt rekommenderar dig att göra. Läs särskilt § 4,5 och 14 och kommentarerna bredvid.
  • Alibi
    Alibi skrev 2010-08-27 20:54:01 följande:
    Finner det lustigt att du vill diskutera ett ämne du så uppenbart har extremt dålig koll på. Du är inte ensam i tråden om att inte förstå lagen och dess utformning men de startade inte tråden. Vissa, bland annat du, verkar tro att om den ena parten är 17 år och den andra är 14 och de har haft sexuellt umgänge helt frivilligt så går den äldre fri från ansvar. Du kan läsa HELA lagen här: lagen.nu/1962:700#K6 vilket jag faktiskt rekommenderar dig att göra. Läs särskilt § 4,5 och 14 och kommentarerna bredvid.
    Oj, skriver som en kråka! Verkar inte tro ska det stå.
    Skit är det.
  • Fnället

Om män lät bli att knulla småflickor så skulle detta inte vara ett problem.

Ansvaret ligger hos den äldre.

• pyssel

Ja gud, jag blir tårögd över dessa små stackars vuxna karlar ..

Hoppas innerligt att brottrubriceringen hänger med hela vägen till åtal. Att domstolen verkligen har vett att använda den nya lagstiftningen.

Vare sig du, TS, bara är ute efter att provocera eller inte så är du ju tyvärr inte ensam om denna sunkiga syn på våldtäkt. Det är inga dollartecken, eller kronor för den delen, som far i huvudet på oss som har blivit våldtagna som 9-, 11-, 14-åringar eller som byxmyndiga. Man lär sig sedan barnsben denna sunkiga syn du besitter och kletar fast den på sig själv enligt följande checklista:

Bet jag?
    Skrek jag?
    Sparkade jag?
    Sa jag nej tillräckligt högt (gjorde jag det alls, fast jag kanske bara var 10)?
    Och ve och fasa, skyll mej själv, följde jag med någonstans fast jag inte borde? Hallåååå bruden, killen fick ju förhoppningar! Ja där var det ju definitivt kört med trovärdigheten.
    Och värst av allt, jag kanske till och med hjälpte svinet att bli fortare färdig, när jag förstod att slaget var förlorat.
    Ja, just det, höll på att glömma: Har jag något "rykte" att dras med?,Slampor kan ju inte våldtas, det vet ju alla. 

Ja, du behöver ju besitta enorm intelligens för att inse att det finns ett mörkertal som inte är något som någon feminist fantiserat ihop. För det är väl din nästa halmgubbe.

Svar på tråden 100 000 per knull