• blackpuma

100 000 per knull

Det är väl det skådeståndet ligger på för ”offren”?
    Hur kan detta vara försvarbart?
    Vi har lagar som gör småflickor till sveriges bäst betalda horor under tiden männen får sina liv förstörda.

nt.se/nyheter/artikel.aspx

(Undrar när folk börjar inse att lagar som är till att skydda oss från oss själva inte fungerar och aldrig kommer göra det)

• Svar på tråden 100 000 per knull
  • enny signatur
    ChoopChoopSong skrev 2010-08-28 13:37:34 följande:
    Det förändrar massor - om du vill att dina argument ska hålla utanför Flashback vill säga.

Barn kan uppfattas som precis lika "målmedvetna" om den vuxne vill att det ska uppfattas så. Och tonåringen som barnslig och omogen, trots att h*n kroppsligt börjar bli vuxen.

I mångt och mycket är det en fråga om tolkningar, därför finns lagen.
    Menar du att barn inte är kapabla att ta några beslut alls eller vart går gränsen? 
    Jag tycker inte varken vuxna eller unga verkar ta ansvar för sexet och se konsekvenserna (se abortstatestik)
  • ChoopChoopSong
    blackpuma skrev 2010-08-28 13:47:50 följande:
    Jag drar inte in flygplan när jag diskuterar bilar, trots att bägge är fordon.

Pedofili är inte det vad tråden handlar och jag tänker inte fastna på avstickarspår, det drar tråden oft och jag har inte riktigt tid att ge mig in i irrelevanta debatter.
    Starta en tråd om pedofili om du så känner för det men skräpa inte ner denna tråden med vad pedofiler gör och inte gör. 

Vist handlar detta om tolkningar, nått "lagen" inte ger utrymme till och därmed så skapar meningslösa förbud onödiga problem för alla.
    Fast jag diskuterar inte heller pedofili specifikt. Jag frågar vad skillnaden är. Utifrån dina argument. (Alla mognar olika, staten ska inte lägga sig i vad människor gör frivilligt och bla bla).

Jag är inte of topic, jag ifrågasätter skillnaden och om du inte gillar det, är det ditt problem.
  • ChoopChoopSong
    enny signatur skrev 2010-08-28 13:51:17 följande:
    Menar du att barn inte är kapabla att ta några beslut alls eller vart går gränsen? 
    Jag tycker inte varken vuxna eller unga verkar ta ansvar för sexet och se konsekvenserna (se abortstatestik)
    Läs min diskussion med Blackpuma så framgår det nog tydligare vad jag menar.

Den bör inte ryckas ur sitt sammanhang.
  • lennartsdotter
    enny signatur skrev 2010-08-28 00:57:16 följande:
    gör man någonsin det? snarare gör man någonsin det i en relation man startar av kärlek? 
    Varför sker något när man blir myndig? 

På vilket sätt skulle 29åringen lätt kunna sättas dit för sexuella övergrepp?

Ska man inte alltid fråga sig vad partnern avinner på det? Vad är det du är orolig ska vinnas och förloras? 
    Gentemot en 14-åring har en 29-åring ett mycket stort mentalt övertag och kan ganska lätt manipulera den yngre parten. En 14-årings hjärna är inte fysiologiskt tillräckligt utvecklad för att förstå omfattningen och konsekvenserna av sitt agerande fullt ut och därför ska inte vuxna människor inleda kärleksrelationer och/eller sexuella relationer med kids.

Vid uppnåd myndighetsålder har hjärnan tagit sig längre i sin utveckling om än inte helt och hållet (notera att jag tycker att vi borde höja myndighetsåldern till 20). Det råder mindre risk att den yngre parten råkar illa ut ju äldre han/hon blir.
  • lennartsdotter
    enny signatur skrev 2010-08-28 00:58:38 följande:
    Vilken skrämmande tanke. Varför ska man begränsa vilka folk har sex med, vet du det bättre än dem? Olika människor attrhaeras och faller för olika saker. 

Ja, vissa attraheras till barn och jag tycker inte att vuxna ska ha sex med barn. En 14-åring är ett barn.
  • lennartsdotter
    blackpuma skrev 2010-08-28 10:26:45 följande:
    Så det är två områden du är helt vilse på, trist då det är verkliga människor som betalar priset för ignorans.

Tonåringar kommer ha sex vare sig du håller med om det eller inte, straffa alla inblandade för "moraliska" så kallade brott leder aldrig till nått positivt.
    Jepp, tonåringar kommer fortsätta ha sex och det har jag ingenting emot. Så länge de har sex med varandra.
  • lennartsdotter
    blackpuma skrev 2010-08-28 13:20:55 följande:
    Det avgör naturen och inte gamla stofiler med svartvita "lagar".

Ja, jag ifrågasatte verklighetsfrånvarande gränser.

Barn upphör väl vara barn vid puberteten(?), ju längre ifrån den dagen ju längre har "barnet" gått ifrån att vara barn.
    Åhå, så en flicka som fått bröst och mens vid 9 års ålder (vilket en av mina klasskamrater fick) är inte längre ett barn? Det hade varit helt OK för 35-åringar att sätta på henne?

Naturen är sannerligen ingen bra regelbok att följa. Då kan vi berättiga vilket vidrigt beteende som helst. Tex. barnmisshandel och även infanticid. Det är fullständigt naturligt.
  • Lingonflickan
    enny signatur skrev 2010-08-28 12:33:21 följande:
    så om lagen ändras är det helt ok för dig?
    Själv anser jag inte att lagen är en orsak i sig, det är ett styrmedel.
    Lingonflickan skrev 2010-08-28 09:06:40 följande:
    Ja det är du det, men jag och de flesta andra föräldrar skulle aldrig acceptera detta. Det är äckligt och gubbsjukt och hands of my daughter!!!
     Många skulle hindra saker som de inte har rätt att hindra med (läsa barnens dagbok vid oro, hindra förhållanden som inte passar)

Det är skillnad på förhållanden med person man inte gillar och gubbsjukt utnyttjande.  Att en så pass gammal man skulle attraheras av en 14-åring, det äcklar mig. Det är inte rätt nånstans.
    Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
  • blackpuma
    lennartsdotter skrev 2010-08-28 14:54:06 följande:
    Åhå, så en flicka som fått bröst och mens vid 9 års ålder (vilket en av mina klasskamrater fick) är inte längre ett barn? Det hade varit helt OK för 35-åringar att sätta på henne?

Naturen är sannerligen ingen bra regelbok att följa. Då kan vi berättiga vilket vidrigt beteende som helst. Tex. barnmisshandel och även infanticid. Det är fullständigt naturligt.
    Nej,men så där 4-5 år senare vilket detta handlar om så är dom nog mer än kapabla att ta egna beslut som berör dom, och det gör dom också.
  • Lingonflickan

Fick jag veta att en 35-åring haft ihop det sexuellt med min 14-åring så kan du räkna med att han blev anmäld till polisen ögonblickligen.

Rör min familj och du släpper löst ett vilddjur!
Svar på tråden 100 000 per knull