• amatullah

Islam

As Salamu aleikom  we rahmetullah  för Muslimer

och  hej för icke troende !

Jag har märkt  att det finns en del  missförstånd runt Islam så inshAllah  vill jag förklara vissa saker .

Jag är Muslim och som sådan söker  jag skydd här i Sverige pga min religion .

Jag har absolut inga planer på att ta över erat land  och tycker inte  att ni behöver anpassa er efter mig.

Jag behöver bara att kunna bo här , utbilda mig och skaffa jobb ( eventuellt ha en moske men det är ingen måste )

Ni behöver veta att en Muslim kan inte gå in i eran arme , polis eller rättsväsende . Vi kan inte heller vara advokater  och allt detta pga våran religion .

Ni behöver också veta att det är förbjudet för oss att vi ska rösta så vi blandar oss inte i det .

Vi lever enligt shariia lagar oavsett var vi kommer eller bor  och de är de enda gällande för oss .

Vissa tror att jag kan lämna min religion eftersom jag befinner mig i Sverige men så är det inte fallet . Jag kan inte . Skulle jag göra det då är jag inte längre Muslim och jag kan lika gärna dö .

Om Sverige och svenska folket tycker att jag som Muslim  besvärar de i så hög grad , då kan de deportera mig någon annanstans

Annars tycker jag att majoritet av svenska folket  är trevliga och hjälpsamma  och jag tackar för att ni tog emot mig och min familj när vi hade svårt . En stor tack

• Svar på tråden Islam
  • Sharleene
    Add3 skrev 2010-10-16 01:52:04 följande:
    Värt att veta om 'agendan' hos vissa här..

Sinbad.se har slutna rum där islamisterna skriver sitt hat gentemot svenskar och alla som kritiserar islam på minsta lilla vis. Det forumet har också spelat en stor roll förra gången Vilks var i blickfånget 2007.

En av dessa hatiska är en idag 41-årig bosnisk kvinna från Kungsör, med nickname Amatullah. Hon mordhotade Vilks på forumet, spårades, polisanmäldes och dömdes för olaga hot till böter. Men si det tänkte hon inte alls betala. Hon lyder bara Allah. CNN var bara tvungna att få en intervju med Vilks och inte minst med Amatullah. För er som inte sett detta är det stor komik. Hon dyker upp vid ca 1.20:
    ">

" target="_blank">

men herre gud Kräks
  • Gung Ho
    nur skrev 2010-10-16 23:08:55 följande:
    intressant, njaaaa finns alltid extrem fall i alla grupper, samhälle eller u name it, men du menar inte den kvinnan är samma som TS? jag förstår inte vad vill du komma med länken, ja hon hotar honom  med att slakta o döda osv. ja och? det väl inget nytt...om jag träffade honom så jag hade sagt att han är en ond männsika och betjännar jävulen o de som betjenar djävulen ska hamma i helvete... men fortfarande vet inte va du vill åstadkomma...
    Jaha, jaha, du är av samma skrot och korn då eller?

Då förstår jag att du absolut inte kan förstå problematiken, det ligger troligen utanför din fattningsförmåga med ovanstående kommentar som grund.
  • Gung Ho
    nur skrev 2010-10-16 23:08:55 följande:
    intressant, njaaaa finns alltid extrem fall i alla grupper, samhälle eller u name it, men du menar inte den kvinnan är samma som TS? jag förstår inte vad vill du komma med länken, ja hon hotar honom  med att slakta o döda osv. ja och? det väl inget nytt...om jag träffade honom så jag hade sagt att han är en ond männsika och betjännar jävulen o de som betjenar djävulen ska hamma i helvete... men fortfarande vet inte va du vill åstadkomma...
    Förresten, jag kom på ett exempel som kanske får dig att förstå ändå....

Säg att en person ritar muhammed som en gris el dylikt. För att förstå syftet med och kunna tolka vad den personen menar med teckningen och vad han senare säger vill jag veta från vilken bakgrund personen kommer. Är det en av grundarna av NSF som ritat teckningen så kan man ana en agenda som skiljer sig från om det tex är en professor i konst med intresse i yttrandefrihetsfrågor som gjort den.

Förstår du nu varför det är intressant att veta om TS bara är en oskyldig 'stackars' muslim som vill öka förståelsen för Islam, eller om det är en fanatiker som vill leva efter egna religiösa lagar och som är dömd för mordhot. Om inte så är du nog bortom allt hopp vad gäller dessa frågor. 
  • Afrodisiac
    Amiraty skrev 2010-10-16 22:55:31 följande:
    Man följer sharia genom att följa lagen i det land man lever. Inte ett enda land här på jorden har riktiga sharia-lagar förresten, de har som "bäst" ett småplock av lite olika dela ur sharia.
    Men hur ska ni följa sharia här i Sverige? 
  • nur
    Add3 skrev 2010-10-16 23:39:05 följande:
    Jaha, jaha, du är av samma skrot och korn då eller?

Då förstår jag att du absolut inte kan förstå problematiken, det ligger troligen utanför din fattningsförmåga med ovanstående kommentar som grund.
    Det är en extrem skillnad  hota en med sitt liv o tycka att han är en vidrig männika som inte har respekt för andras tro bla kristna med så självfallet jag ska uttrycka min illamående över hans beteende men skulle alldrig falla mig i att hota honom för att döda ! klassa inte mig som hon dock detta innebär inte att jag ska gilla va han har gjort, det är väl min yttrandefrihet... Du skulle nog vara så glad om han ritade hyllande bilder av Hittler skulle nog gissa o hoppas...yttrandefrihet ska gälla båda mig som precis för vilkeboy!
  • nur
    Add3 skrev 2010-10-16 23:48:22 följande:
    Förresten, jag kom på ett exempel som kanske får dig att förstå ändå....

Säg att en person ritar muhammed som en gris el dylikt. För att förstå syftet med och kunna tolka vad den personen menar med teckningen och vad han senare säger vill jag veta från vilken bakgrund personen kommer. Är det en av grundarna av NSF som ritat teckningen så kan man ana en agenda som skiljer sig från om det tex är en professor i konst med intresse i yttrandefrihetsfrågor som gjort den.

Förstår du nu varför det är intressant att veta om TS bara är en oskyldig 'stackars' muslim som vill öka förståelsen för Islam, eller om det är en fanatiker som vill leva efter egna religiösa lagar och som är dömd för mordhot. Om inte så är du nog bortom allt hopp vad gäller dessa frågor. 
    men hur har du kommit fram att det är hon som är den som hotat?  Vi har lite överdrivit med den yttrandefriheten; bara för att jag har friheten att säga att du är en idiot betyder inte att jag kan säga det är ingen yttrandefrihet förövning, då är det jag som är idiot som utsätter mig i fara kanske du kommer med kondra saker som jag inte skulle  gilla....

PS.Nu är det så att jag tycker inte att du är en idiot,  ville bara ge ett exempel som väcker dina kännslor, hoppas att du tar inte illa vid!
  • Gung Ho
    nur skrev 2010-10-17 00:04:01 följande:
    Vi har lite överdrivit med den yttrandefriheten
    Kan på intet sätt hålla med dig.

Självklart får du säga att du tycker jag är en idiot, du kan dock inte hur som helst säga att jag är en idiot. Då blir det förtal. Så länge du bara uttrycker vad du tycker om mig, till skillnad mot att tex försöka elda upp mitt hem, så skall du självklart vara utom fara. Jag kanske 'kontrar' med något, men då det bara är ord så är du ju fysiskt säker. 
    Det är denna viktiga skillnad som många muslimer som 'bashar' Lasse inte riktigt förstår verkar det som... På samma sätt som Vilks har rätt att uttrycka vissa saker har meningsmotståndare rätten att uttrycka sitt ogillande både till hans alster och till honom. När man inte kan hålla sig inom den lagliga sfären utan känner att man har 'rätt' att ta till kriminella metoder så uppstår ett problem. Här kan man notera att det bara är muslimer som attackerat och försökt elda upp Vilks. Är detta symptomatiskt eller en ren slump? Jag vet inte, men det är ju värt att beakta.

Nu handlade ju denna tråd inte om Vilks och händelserna däromkring, utan verkade handla om att förklara Islam på ngt sätt. Det jag då ville påpeka var TS extrema bakgrund, vilket är bra att veta när man skall tolka hennes inlägg.
    En vän till mig drog en gång ett 'rasistiskt' skämt: Vad säger den Judiska Jultomten? Hohoho, här var det billiga julklappar, kom och köp! Detta var i det sammanhanget roligt då jag iom min förförståelse om min väns världsåskådning visste att det var en drift med förutfattade meningar om judar. Hade samma skämt dragits av ngn med SD sympatier hade man nog dragit en annan slutsats kring skämtets syfte..Det är DET som var viktigt med att påpeka TS bakgrund och världsåskådning.

Jag behöver inte gilla det, men det hör liksom inte till.
  • nur
    Add3 skrev 2010-10-17 00:19:18 följande:
    Kan på intet sätt hålla med dig.

Självklart får du säga att du tycker jag är en idiot, du kan dock inte hur som helst säga att jag är en idiot. Då blir det förtal. Så länge du bara uttrycker vad du tycker om mig, till skillnad mot att tex försöka elda upp mitt hem, så skall du självklart vara utom fara. Jag kanske 'kontrar' med något, men då det bara är ord så är du ju fysiskt säker. 
    Det är denna viktiga skillnad som många muslimer som 'bashar' Lasse inte riktigt förstår verkar det som... På samma sätt som Vilks har rätt att uttrycka vissa saker har meningsmotståndare rätten att uttrycka sitt ogillande både till hans alster och till honom. När man inte kan hålla sig inom den lagliga sfären utan känner att man har 'rätt' att ta till kriminella metoder så uppstår ett problem. Här kan man notera att det bara är muslimer som attackerat och försökt elda upp Vilks. Är detta symptomatiskt eller en ren slump? Jag vet inte, men det är ju värt att beakta.

Nu handlade ju denna tråd inte om Vilks och händelserna däromkring, utan verkade handla om att förklara Islam på ngt sätt. Det jag då ville påpeka var TS extrema bakgrund, vilket är bra att veta när man skall tolka hennes inlägg.
    En vän till mig drog en gång ett 'rasistiskt' skämt: Vad säger den Judiska Jultomten? Hohoho, här var det billiga julklappar, kom och köp! Detta var i det sammanhanget roligt då jag iom min förförståelse om min väns världsåskådning visste att det var en drift med förutfattade meningar om judar. Hade samma skämt dragits av ngn med SD sympatier hade man nog dragit en annan slutsats kring skämtets syfte..Det är DET som var viktigt med att påpeka TS bakgrund och världsåskådning.

Jag behöver inte gilla det, men det hör liksom inte till.
    Alla har olika uppfattning om en och samma sak, lustiga är alltid den extremistens uppfatning som dramatiskt tas upp o det katastrof o det är allt va det nu kan vara men ingen bry sig om andra normala uppfattningar som möts ändå i en acceptabelt origo talas aldrig om...är det människans natur som söker adrenalin kick eller va är frågan om?
  • Gung Ho
    nur skrev 2010-10-17 00:36:55 följande:
    Alla har olika uppfattning om en och samma sak, lustiga är alltid den extremistens uppfatning som dramatiskt tas upp o det katastrof o det är allt va det nu kan vara men ingen bry sig om andra normala uppfattningar som möts ändå i en acceptabelt origo talas aldrig om...är det människans natur som söker adrenalin kick eller va är frågan om?
    Om extremisten skriver så är det ju extremistens uppfattning som tas upp, det är väl ganska naturligt.