Sänk abortgränsen!
Jag tycker gränsen för fri abort ska sänkas från vecka 18 till vecka 12.
Sverige är det enda land inom EU som har fri abort fram till vecka 18!
Jag tycker gränsen för fri abort ska sänkas från vecka 18 till vecka 12.
Sverige är det enda land inom EU som har fri abort fram till vecka 18!
Vilket innebär att det går bra att abortera foster i v. 20 eftersom de idag inte har några chanser till överlevnad. Om vi en dag kan rädda för tidigt födda barn i v. 20 får vi gå över lagstiftningen då och se om det verkligen är rimligt att gränsen för abort ska styras efter när fostren kan räddas. Om vi kan odla foster i artifificiella livmödrar från v. 6, ska vi förbjuda abort då och istället kejsarsnitta ut fostren och placera dem i artificiella livmödrar? Lägga ner enorma resurser på att rädda foster efter tidiga missfall?
Vilket innebär att det går bra att abortera foster i v. 20 eftersom de idag inte har några chanser till överlevnad. Om vi en dag kan rädda för tidigt födda barn i v. 20 får vi gå över lagstiftningen då och se om det verkligen är rimligt att gränsen för abort ska styras efter när fostren kan räddas. Om vi kan odla foster i artifificiella livmödrar från v. 6, ska vi förbjuda abort då och istället kejsarsnitta ut fostren och placera dem i artificiella livmödrar? Lägga ner enorma resurser på att rädda foster efter tidiga missfall?
håller med att det är på tok för hög "ålder" på fostret som är gokänd att göra abort!!
Tycker att vi kan visa respekt för detta med liv och död och därför sätta en gräns vid vecka 14. Att man inte kan leka gud hur som helst inom vissa områden.
Att få en abort vid fosterskador el dyl är inga problem så kom inte med det.
Men att som sagt kunna fundera över sitt beslut i 18 fulla veckor när livet därinne vuxit sig så stort...såg senast min på UL-skärmen i förrgår vecka 19 som låg och sprattlade, sög på tummen och andades fostervatten...det är FEL och vi måste visa att det är fel genom att sänka gränsen.
Om inte annat i respekt för de ofödda bebisarna som inte alls bett om att bli till.