• Isola09

Sänk abortgränsen!

Jag tycker gränsen för fri abort ska sänkas från vecka 18 till vecka 12.
    Sverige är det enda land inom EU som har fri abort fram till vecka 18!

• Svar på tråden Sänk abortgränsen!
  • Isola09
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-28 18:34:05 följande:
    Och om resten av europa hade fri aga av barn, skulle du verka för det också då?
    men snälla.
  • Shadilly
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 18:33:38 följande:
    Vad menar du nu?
    Jag undrar om du inte förstår skillnaden mellan att stå i en kö med tte personer och att stå i en kö med 20 personer.
    Sonen tittar på en bild av en ko som handmjölkas ner i en stäva och utbrister glatt: -TITTA! Kossan OCKSÅ kissa pottan!
  • AmandaBrun

Tycker att vi kan visa respekt för detta med liv och död och därför sätta en gräns vid vecka 14. Att man inte kan leka gud hur som helst inom vissa områden.

Att få en abort vid fosterskador el dyl är inga problem så kom inte med det.

Men att som sagt kunna fundera över sitt beslut i 18 fulla veckor när livet därinne vuxit sig så stort...såg senast min på UL-skärmen i förrgår vecka 19 som låg och sprattlade, sög på tummen och andades fostervatten...det är FEL och vi måste visa att det är fel genom att sänka gränsen.

Om inte annat i respekt för de ofödda bebisarna som inte alls bett om att bli till.

• Tabba

För att citera en tidigare rad:

" Vår abortlagstiftning kom i bruk 1975, det är 35 år sedan!

Vi behöver MODERNISERA gränsen! "

Så varför inte senarelägga gränsen för fria aborter?
    Det är väl ingen etisk skillnad på en v6 abort och en v20 abort?

Först ett gäng smurfar som åker runt i en buss med aborterade foster på sidorna och
    sen några bloggare som startar såna här trådar lite varstans. Har "Ja till livet"-rörelsen
     vaknat efter några års dvala?

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    AmandaBrun skrev 2010-08-28 18:37:55 följande:

Tycker att vi kan visa respekt för detta med liv och död och därför sätta en gräns vid vecka 14. Att man inte kan leka gud hur som helst inom vissa områden.

Men att som sagt kunna fundera över sitt beslut i 18 fulla veckor när livet därinne vuxit sig så stort...såg senast min på UL-skärmen i förrgår vecka 19 som låg och sprattlade, sög på tummen och andades fostervatten...det är FEL och vi måste visa att det är fel genom att sänka gränsen.

Om inte annat i respekt för de ofödda bebisarna som inte alls bett om att bli till.

1. Varför är vecka 14 en mindre kränkning av liv?
    2. Varför är det fel?
    TANSTAAFL
  • Shadilly

Du visar bara att du inte har någon egentlig insikt i problematiken.

Jag har respekt för livet, det är därför jag inte vill att de här stackars spädbarne nska behöva födas till det liv som väntar dem, för när de väl är födda finns du inte där och jämnar vägen för dem.
    Sonen tittar på en bild av en ko som handmjölkas ner i en stäva och utbrister glatt: -TITTA! Kossan OCKSÅ kissa pottan!
  • lennartsdotter

Med det resonemanget ska vi ju inte ha fri abort öht.
  • Isola09
    Tabba skrev 2010-08-28 18:38:39 följande:
    För att citera en tidigare rad:

" Vår abortlagstiftning kom i bruk 1975, det är 35 år sedan!

Vi behöver MODERNISERA gränsen! "

Så varför inte senarelägga gränsen för fria aborter?
    Det är väl ingen etisk skillnad på en v6 abort och en v20 abort?

Först ett gäng smurfar som åker runt i en buss med aborterade foster på sidorna och
    sen några bloggare som startar såna här trådar lite varstans. Har "Ja till livet"-rörelsen
     vaknat efter några års dvala?
    Jag tycker det vore väldigt omänskligt och omodernt att 2010 senarelägga den fria aborten när vi kan rädda många barn i vecka 22 med den teknik vi har idag.
  • Shadilly
    Isola09 skrev 2010-08-28 18:41:38 följande:
    Jag tycker det vore väldigt omänskligt och omodernt att 2010 senarelägga den fria aborten när vi kan rädda många barn i vecka 22 med den teknik vi har idag.
    Nej det kan vi inte.
Svar på tråden Sänk abortgränsen!