• Isola09

Sänk abortgränsen!

Jag tycker gränsen för fri abort ska sänkas från vecka 18 till vecka 12.
    Sverige är det enda land inom EU som har fri abort fram till vecka 18!

• Svar på tråden Sänk abortgränsen!
  • Dorian Ertymexx
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-28 18:42:49 följande:
    Hur påverkas samhället negativt av att aborter görs i ett senare skede?
    Jag har redan svarat på det. Vi får alldeles för få oönskade barn ju!
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-28 18:54:29 följande:
    Jag har redan svarat på det. Vi får alldeles för få oönskade barn ju!
    Vilket leder till att barnhem måste stängas och personalen där måste bli bankrånare?
    TANSTAAFL
  • Dorian Ertymexx
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-28 18:56:20 följande:
    Vilket leder till att barnhem måste stängas och personalen där måste bli bankrånare?
    Ja... och dessutom blir det inte tillräckligt många utslagna som blir arbetslösa, och då kanske vi måste börja devalvera kronan med inflation som följd! Gråter
  • Isola09
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-28 18:48:06 följande:
    På vilket sätt påverkas den?
    Isola09 skrev 2010-08-28 18:45:17 följande:
     vi kan ju rädda många barn i vecka 22.
    Hur många procent "räddas" i vecka 22, vet du det?
    Synen på människan? tycker du allvarligt att synen på människovärdet inte påverkas?

10%
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-28 18:49:52 följande:
    Jag är jättesnäll. Det är du som använder ett idiotargument.
    Jag skapar en debatt om ämnet, jag använder inga "idiotargument."
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Isola09 skrev 2010-08-28 19:00:54 följande:
    Synen på människan? tycker du allvarligt att synen på människovärdet inte påverkas?
    Det är möjligt att det påverkas, men hur påverkas det och på vilket sätt är detta negativt? För det är väl knappast så att vi ser en människas värde som mindre för att kvinnor får göra abort?
    10%
    Källa på det tack.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • Dorian Ertymexx

10%
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-28 18:49:52 följande:
    Jag är jättesnäll. Det är du som använder ett idiotargument.
    Jag skapar en debatt om ämnet, jag använder inga "idiotargument."
    Nej, du säger att "men alla aaandra fååår juuu!!!". Det är inte en debatt, det är ett idiotargument. För då kan jag ju säga att "jamen alla europeiska länder är för barnaga, så då borde vi införa det också!" Eller hur? Att andra personer (eller länder) gör något betyder inte att det är rätt. Hela världen kan ha totalförbud på aborter, det betyder ändå inte att det är rätt.
  • Dorian Ertymexx
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2010-08-28 19:03:04 följande:
    Det är möjligt att det påverkas, men hur påverkas det och på vilket sätt är detta negativt? För det är väl knappast så att vi ser en människas värde som mindre för att kvinnor får göra abort?
    10%
    Källa på det tack.
    Raka motsatsen, faktiskt. Människolivet har aldrig haft ett så högt värde som det har idag, trots (?) fri abort. Länder som inte har fri abort har ofta sämre syn på människolivets värde, ironiskt nog. Vet inte om det finns ett faktiskt samband, men ett statistiskt samband existerar definitivt.
  • AmandaBrun
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-28 18:51:20 följande:
    Eh, och? Vi leker gud med en hel massa varelser som är långt mer intelligenta, medvetna och utvecklade än ett 19-veckors foster.
    Och det rättfärdigar det? Att vi beter oss åt som idioter på andra områden. Då kan vi lika gärna göra det här med?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Dorian Ertymexx skrev 2010-08-28 19:05:20 följande:
    Raka motsatsen, faktiskt. Människolivet har aldrig haft ett så högt värde som det har idag, trots (?) fri abort. Länder som inte har fri abort har ofta sämre syn på människolivets värde, ironiskt nog. Vet inte om det finns ett faktiskt samband, men ett statistiskt samband existerar definitivt.
    Ja, det är min uppfattning också.
    I am free because I know that I alone am morally responsible for everything I do.
  • AmandaBrun

Jag är som sagt inte emot fri abort! En kvinna ska få kunna bestämma om hon vill behålla och bära ett barn eller ej. Men hon ska inte utan bra grunder få gå och bära och nära det i 18 FULLA VECKOR!

Då är fostret 18 centimeter stort och måste födas fram. Innan förlossningen har man gett kvinnan ett piller som gör att dess hjärta stannar.

Svar på tråden Sänk abortgränsen!