• Nemi76

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Irmeline skrev 2011-06-22 11:19:04 följande:
    Pergo kan ge biverkning på slemhinnan som blir tunnare och därför kan det bli svårare för ägget att fästa in (se länk Sophy postade tidigare). Därför så ser statistiken för lyckade pergoförsök bäst ut de första kurerna.
    Pergo kan även ge mindre ÄL-sekret så simmarna kan få svårare att simma igenom tappen.
    Man kan behandla åtminstone slemhinnan med en kombination av pergo och östrogen har jag läst. Och sekretet kan man komma runt genom att kombinera pergo och partnerinsemination.
    Så lösningar finns det!
    Förhoppningsvis kommer du inte behöva dem :)
    Det får vi verkligen hoppas! Nu får jag sluta grubbla på detta och ägna mig på jobbet istället... Ca en vecka kvar till BIM...hur ska jag orka! Fast det är å andra sidan midsommar och jag kommer att ha fullt upp så tiden kommer förhoppningsvis gå fort
  • Nemi76

Näe, nu känns det verkligen som att det kommer att bli mens om en vecka Ser verkligen så ut i trosorna och det känns så över huvud taget. Mina tokömma bröstvårtor tror jag beror på ägglossningen. Men det var ju trevligt att Pergon fick igång ÄL iaf! Jag har ju fem askar kvar

• Nemi76

Rekommenderar också de digitala ÄL-testen från Clearblue! OJ så glad jag blev när jag såg en glad liten gubbe i fönstret, haha.

EGO: My nipples are killing me!!! De är massa megaömma så fort man är när dem Inte hela brösten utan bara vårtorna. Nu är det ändå 8 dagar sedan ÄL så det borde ju ge med sig tycker man. Fast å andra sidan är min kropp inte van vid ÄL så det kanske hänger i... Och nej, jag tror inte att det är grav-tecken På alla andra sätt signalerar min kropp att om ett par dagar kommer mensen som vanligt...

• Nemi76
    hoppas på plus skrev 2011-06-25 10:20:42 följande:
    Haha! Jag blev oxå jätteglad första gången jag fick "glada gubben"!! Det kändes nästan som bara de va ett plus Undra då hur det känns den dagen vi förhoppningsvis plussar på riktigt?! För det kommer vi göra
    Haha, exakt så kände jag också! Att om jag blir såhär glad över en glad gubbe på ett ÄL-test, hur glad blir jag då inte för ett plus på ett grav-test?!? Jag studsade runt, tog ett kort på gubben och mms:ade till sambon som var på jobbet, typ "nu jäklar blir det göka av!!"
  • Nemi76
    hoppas på plus skrev 2011-06-25 10:28:12 följande:

Haha! Typ samma här Jag testade på morgonen å sprang in i sovrummet å väckte sambon och sa att ikväll blir det ligga

Skönt att höra att jag inte e ensam med sånna reaktioner!

Hoppas att du får ett plus om några dagar!

Tack! Det känns inte så men självklart hoppas man ju

Därför passar jag på att festa två dagar i rad...jösses, jag är för gammal för sånt här, haha!

• Nemi76

En liten kul grej: Jag vann en weekendresa för två med motiveringen att jag och min sambo behövde komma ifrån vardagen lite och komma från all stress och jäkt och så kanske min mor kan få det där barnbarnet hon tjatar om De gillade min motivering och tyckte att jag får komma och visa upp bebisen sen, haha!

• Nemi76

Tack tack

Jo, lite synd om sig själv får man ju lov att känna Er/vår tur kommer!

• Nemi76

Saftochbulle: Du kommer att bli saknad. Hoppas att ni får hjälp så att även ni får plus på stickan!

EGO: Här blir det inget plus på stickan iaf, tempen sjönk rejält på dag 10 efter ÄL

• Nemi76

Känns som att den här månaden kommer jag ta det hårdare än vanligt när mensen kommer Innan har jag ju enna vetat att ÄL antagligen inte infunnit sig och att det mer är en "bonus" om det funkat ändå. Men nu har jag ju ätit Pergo, ÄL har kommit och det känns som att det kommer att bli ett hårdare slag när mensen väl kommer Och svägerskans mage bara växer och växer och jag kan inte låta bli att fånstirra på den och vara massa avundsjuk varje gång jag ser henne. Jag som varit så glad över att jag inte varit bitter...men nu vette faan om jag inte börjar bli lite bitter och nedstämd ändå

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet