• Nemi76

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Usch, jag tar verkligen ankommande mens hårdare än väntat Just nu vill jag bara dra täcket över huvudet och invänta störtfloden... Till råga på allt kommer svågern och hälsar på i helgen. Svägerskan (sambons och svågerns syster) är höggravid och jag bara vet att det kommer att komma kommentarer om att jag och sambon borde skaffa barn. Jag vill så gärna komma på en riktigt syrlig och bitsk kommentar tillbaka så han kanske fattar att hans ord sårar. Hittills har jag bara viftat bort dem med orden "den dagen den sorgen" och skrattat bort det men nu vill jag "lära honom en läxa", helst utan att börja gråta

• Nemi76

Men seriöst, hur svårt ska detta vara egentligen? Man har ägglossning och ser till att sexa kring den. Spermierna ska träffa ägget men vad sysslar de med egentligen? Simmar de bara förbi ägget och tänker "Tack och hej, nä, jag väntar på nästa ägg som ligger längre bort"?!?

Fan, kan inte denna mens komma nu så jag får börja på ny Pergo-tur?

• Nemi76

Jag börjar tro att sambons spermier är vegetarianer som inte äter ägg eller något....

• Nemi76
    Polarlantis skrev 2011-06-28 14:39:43 följande:
    Det eller så är dom så upptagna av att vara tuffa, balla och se vem som är snabbast att dom liksom missar målet...
    Det får han ta ur dem!! Inte komma här och vara tykna och inte upptäcka mina små ägg ju!
  • Nemi76

Ingen som har någon dräpande bra kommentar jag kan slänga åt svågern? Just nu funderar jag rätt och slätt på att säga "Du har inte tänkt på att det finns folk som inte kan få barn" men då känns det som att jag "avslöjar" för mycket. De vet inte att vi försöker och de vet inte att vi har svårt att få barn. Så jag fattar ju att han inte menar illa, men jag tycker att han borde tänka lite.....

• Nemi76
    hoppas på plus skrev 2011-06-29 09:23:37 följande:

vet inte exakt vad han har sagt till dig... men när jag får frågan brukar jag svara lite nonchalant att ja, det är klart att vi vill ha barn nån gång, men vi vet inte när än. Sen vet vi ju inte om det går?! De finns ju dom som har svårt att få barn så det är ju inte ens säkert att det går?!

Typ nåt sånt brukar jag säga å det brukar få folk att tänka till lite...

Han brukar mest komma med kommentarer som "När ska ni skaffa barn? Är det inte dags för er snart? Nu är det allt på hög tid att ni också skaffar barn." osv. Och just nu är jag lite extra känslig också så nu vill jag bara be honom hålla käften

Väntar btw fortfarande på mensen som absolut lär komma idag

• Nemi76
    hoppas på plus skrev 2011-06-29 09:33:27 följande:

Har dom barn? Några kompisar till oss har en dotter som är ca 5år. Jag brukar säga till dom att det är väl mer aktuellt för dom att skaffa nr 2 eller gifta sig?! Vi e gifta...

Jag kontrar ofta med nån fråga de kanske tycker e jobbigt! mest för att det får mig att må bättre och att jag undviker att bli förbannad! hehe...

De har två barn och är redan gifta. Pikarna har inte duggat så tätt det sista men nu när systern är höggravid så kommer det säkert att klappas på hennes mage och pikas åt mitt håll....
  • Nemi76
    hoppas på plus skrev 2011-06-29 11:09:42 följande:

Usch va jobbigt! Vet hur det känns Några kompisar som blev gravida nu på första försöket... Det känns så hopplöst för en själv då!

Vi får bita ihop, kämpa vidare och vara glada att vi har varann här på forumet Skönt att prata med andra som föstår hur man mår

Ja, det är allt en evinnerlig tur att ni finns
  • Nemi76
    Kaprifolen skrev 2011-06-29 12:14:08 följande:
    Jag brukar säga (om jag vill vara lite spydig), "är inte det en väldigt privat fråga", betona "väldigt", se dem i ögonen och se frågande ut...

Annars, innan jag ens ville ha barn, så brukade jag svara som ni är inne på "att det är faktiskt inte alla som kan få barn", det spelade mig ingen roll då vad folk trodde om oss utan det var viktigare att de fick skämmas lite Demon.
    Mmm...funderar på något sånt faktiskt...
  • Nemi76

{#emotions_dlg.flower} Solig BIM, Vi över 30 som längtar... Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}
    18 -- Finlandssvenskan ÄL 4juni (8:e försöket)
    21 -- Pingla77, ÄL 6 juni (försök nr 11, 2:a med Pergo)

23 -- shelby, ÄL ca 8-10 Juni (försök no 1)
    26 -- Sophy80, äl 10 juni? (försök 5 efter uppehåll, 12 pergoförsök totalt, mf 16/4)
    30 -- Vintermamma, ÄL 17 juni (försök 7)

{#emotions_dlg.flower} Juli {#emotions_dlg.flower}
    1 -- ca Råttentottan ÄL 17 juni ca (11:e försöket, 1:a efter spolning)
    1 -- Essalady ÄL 17 juni (10:e försöket)
    2 -- ViVillHaBarn (2:a försöket, 1:a barnet, 30 år)
    4 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 21 juni (försök nr 6)
    4-- Smiley ÄL ca 19 juni (45:e försöket, tror jag. Pergomånad)

8-- Önskan78 ÄL 24-25 juni (2:a försöket)
    9 -- Marja 78 (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    10- DubbelA, ÄL ca 28 juni (försök nr 10)
    10 - Annelie77 ÄL ca 26 juni (försök 3 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
    6-12 -- Prodigy79 (12:e försöket)
    12-- Jezza80 (6:e försöket)
    16 -- Kiyona, ÄL 2 juli (försök nummer 5, X 2009, MF 12/5)
    21 -- MariaF79, äl ca 10 juli (försök nr 9, två mf i v 5 på försök 5 och 7)

26 -- Nemi76, ÄL 10-15 julli (Försök nr 2 med Pergo)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011

Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012

PeLeKo BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Millan75 BF 7 februari (försök 10, 1 mf, 1 abort pga kromosomfel)
    Zalia 17 februari (9:e försöket)
    Irmelie BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen BF 26 februari (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marsflickan BF 29 februari (2:a försöket)

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet