• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Ansi30

Tar bort mig från nov och lägger till mig i dec

BIM - Vi som längtar efter första barnet 

NOVEMBER

12 -- Astrogirl  ÄL 29-30 okt (försök nr 10)
    12 -- The blonde one  ÄL 15 okt (6e försöket..)
    16 -- simtim ÄL ~2 nov (4:e försöket)
    16 -- Lillamillan  ÄL 2 nov  (försök nr 14)
    16 -- Fru KM  ÄL ~2 nov (försök nr 2)
    25 -- Jojjo55 ÄL 11 nov (första försöket)
    27 -- Gris78 ÄL 13-14 nov (försök nr 3) 
    30 -- Daniela01 ÄL ~ 14 nov (massa försök)

DECEMBER  Tomte
    X-- Saftochbulle (sjunde försöket)
    1 -- essalady  ÄL 16 nov (4:e försöket)
    2 -- emmafemma  ÄL ~ 16-18 nov (andra försöket)
    6 - Ansi30 ÄL 21-23 nov (8e försöket)
    7 -- Sanna77  ÄL 25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- MariaF79  ÄL ~24-25 nov (försök nr 3)
    ~8 -- Irmelie Ev ÄL 21-24 nov (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    10 -- Inna ÄL 28 nov (5:e försöket)
    12 -- Pingla77 ÄL 28 nov (7:e försöket)
    16 -- Finlandssvenska ÄL 2 dec ( andra försöket)

GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis:
     BF 5 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Ernlia03: BF 20 juni 2011. (Tog sig på 6:e försöket)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)

• Jojjo77
    Gris78- Verkar som att vi väntar BIM runt samma dagar. Jag tror att jag blir lite sen beroende på att min ÄL, enligt stickorna, tydligen var ett par dagar senare än vad jag räknat. Blir spännande att se både för dig och mig Håller alla tummar!
  • Irmeline
    simtim skrev 2010-11-18 10:49:15 följande:
    FruKM, vad trist det är när man intalar sig själv att "det är inget och mensen kommer snart" och sen när mensen kommer blir man ändå knäckt. Hoppas det känns bättre snart. Det finns ju några positiva saker med mens oxå - det innebär ju iaf att man ganska snart kan försöka igen, istället för att bara gå och vänta på tanten...

Astrogirl - låter ju superbra att ni blev så fint bemötta av läkaren!

essalady - sådär bra koll på min kropp vill jag också ha...jag blir lite avis!

ceke - hoppas du mår lite bättre snart...sån där dunderförkylning är botten. Krya på dig!

Här är det BIM+2, inget nytt. Waiting for the fat lady to sing....
    Spännande!
    har du testat?
  • ceke

Hittade en intressant sida med en massa information om barnlöshet, behandlingar, frågor och svar etc. Det är nog den mest seriösa faktasidan jag hittat i den kategorin i a f...

Såå, om det är ngn mer än jag som söker en massa info om allt möjligt kring "svårt-att-bli-gravid"-frågor, gå in & kika, vet ja

http://www.linne.se/01/

• Jojjo77
    ceke skrev 2010-11-18 15:19:39 följande:
    Hittade en intressant sida med en massa information om barnlöshet, behandlingar, frågor och svar etc. Det är nog den mest seriösa faktasidan jag hittat i den kategorin i a f...

Såå, om det är ngn mer än jag som söker en massa info om allt möjligt kring "svårt-att-bli-gravid"-frågor, gå in & kika, vet ja

www.linne.se/01/
    Intressant.
  • Saftmedbulle
    Ansi30 skrev 2010-11-16 21:34:30 följande:
    Nu är jag tillbaka och inleder med att ge Saftochbulle en stoooor kram!! Och jag blir så glad att se hur mkt kramar och styrka du fått här i tråden.

EGO: inväntar ÄL med feber och ont i kroppen...men börjar känna mig bättre nu så jag ska nog fasiken vara i toppform när det väl är dags jag funderar lite på att testa glandin nästa måndad. 
    Tack så mycket, Ansi30! Ja, det är skönt att den här tråden finns, som ventil...
     Lite jobbigt när man inte kan diskutera bebisverkstaden med folk runt omkring och det gäller både när man går runt och försöker eller när man väntar på att "komma ut" som gravid, så visst har vi det bra här?
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2010-11-18 08:21:47 följande:
    Kul astrogirl med ett sånt bra bemötande! Inte alltid man hör om det.

Håller med er alla om den där känslan om att, vill man verkligen ge upp sitt... Men det är väl just den känslan som gjort att vi alla har blivit äldre innan man börjar jobba på det. Personligen tror jag att det är en sund känsla, så att man inte går och tror att det är en lätt match att ha barn och att det faktsikt förändrar en del. Med det menar jag också att jag tror att vi kan klara av det galant, just för att vi är mogna, vet vilka vi är som kvinnor (och par) och vet att saker och ting kommer att bli annorlunda. Förhoppningvis blir våra liv och relationer till det bättre Så ser i alla fall jag på det hela

En lite fråga till alla er kloka tjejer. Ni som varit/är gravida, hur tidigt började ni känna av gravsymptom? Behöver man ens känna några?

Ha en bra dag alla!
    Kände av gravsymtom redan några dagar innan BIM, men vågade inte riktigt tro på symptomen (det liknade menssymptomen, bortsett från illamåendet...).
  • Saftmedbulle

Kommer inte ihåg vem som skrev det, men vi orkar inte heller sexa flera gånger om dagen. Försöker dock få till det åtminstone en gång om dagen strax innan ägglossning, men det är inte alltid det funkar  ;)

Kaprifol1979: Välkommen hit!

FruKM+Finlandsvenska: Tråkigt med mens, men i december ger vi järnet!

• ceke
    Saftmedbulle skrev 2010-11-18 18:08:48 följande:
    Kände av gravsymtom redan några dagar innan BIM, men vågade inte riktigt tro på symptomen (det liknade menssymptomen, bortsett från illamåendet...).
    Mmm, det där med symptomen som alla pratar om förbryllar mig.. Och hehe, jag va riktigt skengravid första månaden vi provade med ÄL-stickor då jag hade alla symptom; tokömma bröst, molvärk, nästäppa, illamående (antagligen mest stress-nervositet), yrsel etc. Men jag va inte gravid... och det lustiga eller olustiga är ju att dessa symptom kommer varje månad precis innan mens verkar det som. Yrseln har nog mest att göra med mitt toklåga blodtryck, nästäppan att jag alltid typ är mer eller mindre täppt och hmmm beroende av nässpray.

Såå, symptomen är inget för mig att gå på...  ska mer tro på utebliven mens och gravtest nästa gång
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet