• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Saftmedbulle
    9
    Kattflickan skrev 2010-11-21 22:12:52 följande:
    Jag hoppas Astrogirl att inte tant röd kommer. Min syster kände som du och fick röda flytningar i början av sin graviditet. Men är det tant röd så hoppas jag att utredningen går bra.

Saftobulle: Om du får något bra svar på frågan om när hormonerna ska ha lagt sig på onsdag så får du gärna delge oss.

Jag googlade lite och fick fram att åtminstone efter 6 veckor ska det ha lagt sig. Men meningarna gick isär även när jag googlade.

Millan-som nu ska sova efter en lat söndag. 

Millan75: Såklart att jag gör!

Ansi30: Jag längtar oxå tills jag får sätta upp alla ljusstakarna.

Lillamillan: Trist med mens... och så på semestern dessutom.

Vi pratade alkohol på jobbet och om hur man ofta måste ha en ursäkt för att inte dricka (som att man kör, är gravid etc)... En kollega till mig sa... "ja, alltså... när du inte drack i somras på kick-offen trodde vi faktiskt att du var gravid..."  Det var jag ju inte och se...just då trodde de att jag var det, ha! De skulle bara veta...

MD77: VUL? Imorgon? Massor av tumhållning!

Irmelie: Menar du verkligen att du fortfarande får utslag på gravstickan? Suck... jag vill att hormonerna ska försvinna snabbt.  9 veckor? Det är ju en halv evighet!

Gris75: Ha, ha  - din 70-åriga granne kanske inte direkt räknas ens till 30++

• Irmeline
    Saftmedbulle skrev 2010-11-22 17:50:10 följande:

Millan75: Såklart att jag gör!

Ansi30: Jag längtar oxå tills jag får sätta upp alla ljusstakarna.

Lillamillan: Trist med mens... och så på semestern dessutom.

Vi pratade alkohol på jobbet och om hur man ofta måste ha en ursäkt för att inte dricka (som att man kör, är gravid etc)... En kollega till mig sa... "ja, alltså... när du inte drack i somras på kick-offen trodde vi faktiskt att du var gravid..."  Det var jag ju inte och se...just då trodde de att jag var det, ha! De skulle bara veta...

MD77: VUL? Imorgon? Massor av tumhållning!

Irmelie: Menar du verkligen att du fortfarande får utslag på gravstickan? Suck... jag vill att hormonerna ska försvinna snabbt.  9 veckor? Det är ju en halv evighet!

Gris75: Ha, ha  - din 70-åriga granne kanske inte direkt räknas ens till 30++

Tyvärr fortfarande utslag, men det är väl olika hur snabbt de går ner. Någon sa till mig att man inte får ÄL så länge man har kvar gravhormoner, hoppas det inte stämmer..
  • Irmeline
    MD77 skrev 2010-11-22 17:42:07 följande:
    Ja, nu är det spännande Glad Jag är riktigt nervös...vill bara att allt ska se fint ut och se ett pickande hjärta!
    Lycka till! :)
  • Jojjo77
    MD77 skrev 2010-11-22 17:42:07 följande:
    Ja, nu är det spännande Glad Jag är riktigt nervös...vill bara att allt ska se fint ut och se ett pickande hjärta!
    Lycka till
  • Irmeline

Jojjo, när ska du testa? :)

Förstår inte hur du kan hålla dig! 

Nästa gång jag loggar in vill jag ha plus i tråden! :) :) 

• L Maria

Nä minsann tjejer, nu får det ta och dyka upp lite plus här - rent statistiskt borde det väl ske snart...? Vi har ju i nuläget ingen som har bf i slutet av juli eller början av augusti...

Själv har jag väl slappnat av lite mer den här månaden (precis som ni sa, som har försökt lite längre!) - så till den grad att jag glömde kissa på sticka imorse... Nu gör det väl ingenting, räknar inte med att det dyker upp något förrän i slutet av veckan. Vi började i alla fall varannandagssexandet igår...
    Vi ska på semester igen i april och istället för att tänka "eftersom jag är gravid då" = förra månadens inställning, har jag gått till att tänka "om jag är gravid då" = den här månadens inställning. Har gått och skaffat mig lite självbevarelsedrift helt enkelt!

Lycka till MD77!
    Andra som varit på ul, har ni lagt upp några bilder, Mallanis tex, du var väl för inte så länge sedan, fick ni något med er som går att tyda?

• mallanis
    L Maria skrev 2010-11-22 21:11:38 följande:
    Nä minsann tjejer, nu får det ta och dyka upp lite plus här - rent statistiskt borde det väl ske snart...? Vi har ju i nuläget ingen som har bf i slutet av juli eller början av augusti...

Själv har jag väl slappnat av lite mer den här månaden (precis som ni sa, som har försökt lite längre!) - så till den grad att jag glömde kissa på sticka imorse... Nu gör det väl ingenting, räknar inte med att det dyker upp något förrän i slutet av veckan. Vi började i alla fall varannandagssexandet igår...
    Vi ska på semester igen i april och istället för att tänka "eftersom jag är gravid då" = förra månadens inställning, har jag gått till att tänka "om jag är gravid då" = den här månadens inställning. Har gått och skaffat mig lite självbevarelsedrift helt enkelt!

Lycka till MD77!
    Andra som varit på ul, har ni lagt upp några bilder, Mallanis tex, du var väl för inte så länge sedan, fick ni något med er som går att tyda?
    Ja det är dåligt med pluss i tråden men nu hoppas vi på ett plussstim!!! Gott att du kan tänka OM jag är gravid...men glömma att kissa på stickan.... Så avslappand ska man inte vara *asg* Men hoppas verkligen att du fått plus innan april!!

Jag har en första bild från vul men jag har inte lagt in den än...tagit ett kort men den ligger fortfarande i kameran....men det syns inte att det kan vara en bebis.... en liten blobb... på sin höjd kan jag fantisera ihop så klimpen ser ut som en fisk ;)
    Tredje gången gillt!?
  • SannaK

Hej tjejer

Får man hoppa in här. Är 30, började barnverkstan för ett år sedan, det tog sig i april, missfall med komplikationer i juli o nu denna v har vi äntligen fått börja försöka igen. Spänd väntan inför BIM i början av dec alltså...

• Kattflickan
    Irmeline skrev 2010-11-22 16:44:46 följande:
    Hoppas icke-försöket gett resultat!
    Hur lång tid efter mf hade du ÄL? Blev den mycket försenad? Kan jag ränkna från mf som en vanlig mens eller kommer den mycket senare? ÄL-testade du dig?
    Nyfiken på om du har några tips :)
    Jag vet faktiskt inte om jag haft ÄL då jag inte gjorde några tester denna månad för vi hade ju inte tänkt bli gravida den här månaden. Men jag har haft min första mens, den kom 5 veckor efter. 

Om det inte tagit sig denna månad så ska jag köra ÄL-testerna nästa månad. Hoppas ditt plus försvinner snart så att du kan få ett nytt!

Jojjo och Gris78; Jag längtar också till slutet av veckan då man får testa. 

Lycka till MD77!

Välkommen SannaK
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet