• Nemi76

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Välkommen Önskan78!!

• Nemi76

Ego: En av mina drömlägenheter är till salu och jag är SÅ sugen på att slå till! Nackdelar: Det är en trea och kan bli lite trångt och dumt om man vill ha mer än ett parn (eller om man nu skulle råka få tvillingar pga Pergo) samt att jag kan få svårt att få lån som nyföretagare och månadskostnaden exkl kontantinsats på 300 000 blir 9300 kr

Men jag är såååå sugen!!!!

• Nemi76
    Sophy80 skrev 2011-06-07 12:07:21 följande:
    Nemi76
    Så spännande att du har eget företag! Är det en innovation i grunden eller en livsstilsfråga? Har själv försökt mig på det, fast det har stupat på finanserna. Åker fram o tillbaka på jobbintervjuer nu istället.
    Slå till på lägenheten ;) En trea funkar säkert utmärkt fram tills ungen börjat gå. Du hinner säkert bo där i tre år innan det känns trångt på riktigt. Och då är det ju bara att sälja och köpa annat för pengarna du för loss.

Jag och en fd kollega har en juristbyrå tillsammans, så tekniskt sett är jag ingen äkta egenföregare, men det bryr sig nog inte banken om. Men vi har tänkt som så att vi ska göra ett försök, gå på visning och se om vi kan få lån (vilket jag inte tror men då har vi iaf försökt och vi kommer att ångra oss om vi inte försöker alls). En trea kan man bo i många år och skulle det vara så att den är för liten så finns det fyror våningarna under. Denna trea ligger längst upp (vån 7) och har bara himlen ovanför och en terass på 36 kvm! Men det planeras 3 hus till intill de två som är byggda (eller ett är byggt och hus 2 byggs nu) så en likadan 3a kan ju bli ledig igen och då har vi ju sett denna och sett om den är ngt att ha. Var på visning av en fyra längst ner och den kändes lite trång faktiskt...så det är nog bra att gå på visning iaf, så kan man slå den ur hågen om den känns för trång

Oj vad jag svamlade på nu

• Nemi76

Nu går jag väl händelserna lite i förväg, men Nupp och Kub-tester osv...det står på hemsidan för Västra Götalandsregionen att sådana tester görs om kvinnan är över 35 men var går gränsen? Ska man vara över 35 när man är gravid eller vaddå? Jag kommer ju (förhoppningsvis) att bli gravid innan jag är 35 men jag fyller ju 35 i oktober....och skulle nog gärna vilja göra test...

• Nemi76
    ceke skrev 2011-06-08 10:59:44 följande:
    Prata med din bm om det då och be om det. Om du inte får det av landstinget, går det jättebra att göra det privat. Det gjorde vi och jag är 31... Allt går att göra, bara man är villig att betala för det, om inte landstinget vill göra det!

Bm gav oss även råd om vart vi skulle vända oss för att göra det privat då även vårt landsting har 35 som gräns. Det kostade 1600 kr, men för oss var det värt det.
    Ska absolut göra det! Är det inte dyrare än så ska jag verkligen göra det privat.
  • Nemi76

Stort grattis till Mallanis!!!!

EGO - Tar sista tabletten på första Pergo-kuren imorgon och känner inte ett jota. Jo lite mer flytningar än vanligt kan jag tycka och häromdagen hade jag lite, lite "mensvärk" en kort stund. Annars har jag inte märkt något alls. På lappen jag fick från gyn ska jag kolla med ÄL-tester dag 12 till 17 men är lite nyfiken på hur ni andra gjort. När har ni testat och förhoppningsvis fått utslag?

• Nemi76
    Polarlantis skrev 2011-06-14 12:24:04 följande:
    AJAJAJ! Cytotecen börjar verka nu...ska åka in om en halvtimma och op är kl 14...hoppas jag inte hinner få alltför ont innan dess!!!
    Skänker dig en tanke och en kram
  • Nemi76

Tack och lov är jag inte i den fasen där jag känner bitterhet över alla gravida eller alla som blir gravida av en slump osv, den fasen hade jag för flera år sedan. Annars hade jag nog varit jäkligt bitter över att kollegans knappt 18-åriga dotter blivit gravid och nu ska göra abort Skitjobbigt för henne men jag känner mig tacksam över att inte vara bitter. Konstigt va?

• Nemi76

Är inne på dag 13 nu i cykeln och enligt pappret jag fick med Pergo-information så skulle jag testa ÄL from dag 12. Men när jag läser på ÄL-testet så ska man börja testa på dag 12 om man har 29-dagars cykler. Är orolig över att jag testat för sent, men tempen tyder inte på att ÄL skett redan... Dessutom läste jag för sent att man inte ska ha kissat på 4 timmar och det hade jag ju gjort när jag testade igår, det visade negativt och tempen idag var lika låg som igår ungefär.

Jag är svinorolig över att Pergon inte ska ha funkat, men samtidigt tycker jag att det spänner, trycker, drar osv i livmodertrakten på ett sätt som jag inte känt av tidigare. Men det kan ju vara inbillning också. Jag har aldrig känt av ÄL, aldrig haft någon smärta som jag kunnat säga "där släppte ägget" som många verkar kunna känna. Jag är skitorolig över att Pergon inte ska funka på mig

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet