sarasessi skrev 2010-12-12 09:57:17 följande:
Hej! Var på rul i torsdags. Det gick väldigt bra och bebis mår bra. Det var en helt fantatisk upplevelse att få se den sprattla omkring. Dock ligger min moderkaka i framvägg som jag hade en känsla av så det kan bli att jag inte känner rörelser på ett tag. Lite trist, men det viktigaste är att bebis mår bra. Någon som har erfarenhet av att ha moderkakan i framvägg? Mitt BF blev flyttat till 15 maj men några dagar hit eller dit kvittar. Detta datum stämde även bättre överens med mina egna beräkningar än den 9 maj som jag fick beräknat på tidigt ul.
Hoppas att ni alla haft en härlig helg. Skickar med en bild från rul :) Vi frågade inte om kön men jag har en känsla av att det är en tjej men det visar sig i maj :) Får se om det är en Alma eller en Edvin som gömmer sig i magen...Har ni namn än?
Härligt att få se pyret.
När jag väntade sonen hade jag moderkakan i framvägg och föreliggande moderkaka (= lågt sittande, placenta previva heter det väl då)
Jag började känna sparkar i V.18 och maken i V.20 tror jag... Kan kolla upp det om du vill...
Men att just ha moderkakan i framvägg var väl i sig inget konstigt, det ända de säger är väl att man känner rörelser lite sämmre?
Placenta previva där emot gjorde att jag hade blödningar och även att om den inte skulle flyttat upp sig under graviditetens gång skulle jag fått snitt.
Hade lixom nu lättblödande livmodertapp vilket också ledde till blödningar (nu har jag inte blödit nått på två veckor tror jag vilket är skönt)
Jag hade dock en ganska jobbig graviditet med sonen, blödningarna, foglossning tidigt, förvärkar tidigt osv... men tror inte nått av det berodde på moderkaka i framvägg...
Vi har inte bestämt några namn än. Jag vill att om det blir en dotter ska hon heta Ellinor. Tänk vad sött, Elliot och Ellinor... Men maken är inte jättesugen på namn som är så lika varandra... Pojknamn vet jag inte alls...