• maddelu

~mittenavmajknoddar~

Här är vi ett gäng som hängt ihop sen plusset Plus Vi har alla BF i mitten av maj 2011. Här pratar vi, delar tankar och funderingar eller bara skriver av oss... 

{#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-26 22:27
    Här är länk till BF-listan

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54732395.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 11:49
    Länk till Mittenavmajknoddars Magbilder

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m55487841.html

• Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~
  • Fridayyy
    jakeline skrev 2011-03-30 08:46:44 följande:
    håller tummarna... och försök ta det lugnt, hur lätt det nu är... :P 
    Tack. Men jag tror ändå jobbstressen är den farliga, när man ska tänka både på jobbet och hemmet. Och jobba hade jag ju inte tänkt göra så länge till ändå så det var lite "avsluta-jobbet-stress". Det är ju lite stressande att veta att man ska avsluta allt innan vikarien kommer. Som tur var var det ganska lungt på jobbet.
  • jakeline
    Fridayyy skrev 2011-03-30 08:51:39 följande:
    Tack. Men jag tror ändå jobbstressen är den farliga, när man ska tänka både på jobbet och hemmet. Och jobba hade jag ju inte tänkt göra så länge till ändå så det var lite "avsluta-jobbet-stress". Det är ju lite stressande att veta att man ska avsluta allt innan vikarien kommer. Som tur var var det ganska lungt på jobbet.
    jag jobbar i drygt en månad till och vi har inte ens fått träffa någon kanditat till mitt vikariat... bra va? :P men jag är ego och känner att jag orkar verkligen inte bry mig. jag har fått ledigheten beviljad så... 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Sommarnatt2010
    talare skrev 2011-03-29 19:07:46 följande:
    jag känner inte heller av det, förutom att det drar lite mer när man känner att bebisen ligger utåt. vet inte ens vad som är vilken del när jag känner på magen. ska be BM förklara lite mer för mig nästa gång, för jag vet inte om det är rumpan eller huvudet som jag kan känna o så.. man vill ju veta när den ligger neråt o så.

var på föräldragrupp idag och jag kände inte alls igen mig när de andra prata om förvärkar/sammandragningar.. man kanske är onormal eller nåt... :S
    Känns som vi har det ganska lika...Jag känner tydligt att här är någon kroppsdel, men vilken har jag ingen aning om =) Däremot har den nog legat med iaf ett ben väldigt långt ut p å vänster sida...för där har det tryckt en massa..Men som sagt det knör bara, inga sparkar från min bebis inte =)

Ska bli spännande, vi ska på första delen idag, en föreläsning på sjukhuset så lär ju vara en hel massa par där..Del två o sista delen är på fredag 8-12 då fattade jag det som att det bara skulle vara 4 par...Men de går verkligen inte in för att man ska lära känna någon i samma sits. En enda träff (om man bortser från kvällens föreläsning) känns väldigt lite
    jakeline skrev 2011-03-30 08:57:36 följande:
    jag jobbar i drygt en månad till och vi har inte ens fått träffa någon kanditat till mitt vikariat... bra va? :P men jag är ego och känner att jag orkar verkligen inte bry mig. jag har fått ledigheten beviljad så... 
    Här är det inte heller någon som vet vem som ska ta över...Vad jobbar du med?? Tycker det känns viktigt att jag hinner träffa vikarien innan jag går hem. Eftersom jag är lärare personen i fråga ska ta över och avsluta allt jag på börjat typ så är det ju bra mycket lättare om man kan få prata med den personen face to faca än att behöva skriva ner allt på papper....

Försöker att inte bry mig men det är svårt. Vill ju att det ska bli så bra som möjligt för mina elever. Dessutom är det grymt mycket med jobbet nu..så orkar knappt med mig själv,
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2011-03-30 11:30:51 följande:
    jakeline skrev 2011-03-30 08:57:36 följande:
    Här är det inte heller någon som vet vem som ska ta över...Vad jobbar du med?? Tycker det känns viktigt att jag hinner träffa vikarien innan jag går hem. Eftersom jag är lärare personen i fråga ska ta över och avsluta allt jag på börjat typ så är det ju bra mycket lättare om man kan få prata med den personen face to faca än att behöva skriva ner allt på papper....

Försöker att inte bry mig men det är svårt. Vill ju att det ska bli så bra som möjligt för mina elever. Dessutom är det grymt mycket med jobbet nu..så orkar knappt med mig själv,
    jag är växeltelefonist så det är ju ingen rocket science direkt. :P och jag tror att annonsen gick ut för två veckor sedan och tanken är att mina kollegor ska få träffa kandidater så att de kan se att personen passar in. Vi är bara tre och det är ju viktigt med personkemi när man jobbar så nära varandra. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Sommarnatt2010
    jakeline skrev 2011-03-30 11:33:43 följande:
    jag är växeltelefonist så det är ju ingen rocket science direkt. :P och jag tror att annonsen gick ut för två veckor sedan och tanken är att mina kollegor ska få träffa kandidater så att de kan se att personen passar in. Vi är bara tre och det är ju viktigt med personkemi när man jobbar så nära varandra. 
    Ja precis, det går ju inte bara plocka in vem som helst..Så känner ju jag oxå för elevernas skull...Det måste ju bli ett bra avslut för dem oxå..Speciellt för sexorna som slutar på skolan
  • jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2011-03-30 11:37:53 följande:
    Ja precis, det går ju inte bara plocka in vem som helst..Så känner ju jag oxå för elevernas skull...Det måste ju bli ett bra avslut för dem oxå..Speciellt för sexorna som slutar på skolan
    ja, det förstår jag.  
  • masw
    jakeline skrev 2011-03-30 08:36:40 följande:
    har hört att det är vanligare med SD och förvärkar med andra barnet iom att kroppen redan vet vad som komma skall. Jag har haft lite till och från jag med. Men som sagt hur lätt är det att säga om det är sd eller förvärkar eller bara lite magknip? 
    Ha ha...  Nej precis. Det kan ju vara vanlig magknip också. ;-P
  • jakeline
    masw skrev 2011-03-30 20:57:16 följande:
    Ha ha...  Nej precis. Det kan ju vara vanlig magknip också. ;-P
    man tycker att man ska ha lite mer koll med andra, men känner mig lika clueless... :P haha. 
  • masw
    jakeline skrev 2011-03-31 08:51:57 följande:
    man tycker att man ska ha lite mer koll med andra, men känner mig lika clueless... :P haha. 
    *S* Ja, verkligen. Den här graviditeten är helt annorlunda mot min förra och jag känner likadant.
  • jakeline
    masw skrev 2011-03-31 14:10:58 följande:
    *S* Ja, verkligen. Den här graviditeten är helt annorlunda mot min förra och jag känner likadant.
    jag mådde sämre i början med denna, och visste direkt att jag var gravid innan  jag testade. vilket jag inte gjorde förra gången. Men så snart illamåendet gick över så har det varit rätt lika tror jag. Inte lika mycket krämpor kanske... Vet att jag verkligen led av halsbränna, men den har inte varit så farlig den här gången. Inte lika mycket foglossning heller, fast jag kände av den tidigare. har inte gått upp lika mycket heller. Dock är jag tröttare, men det beror väl på tvååringen som kräver så mycket... :P 
Svar på tråden ~mittenavmajknoddar~